Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spouw isoleren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Spouw isoleren

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik kan maar zeggen zoals het is hé, niets reuk, geen schimmel , geen vocht, niets.
    Davy houdt dat nauwlettend in de gaten, en weet als aannemer heel goed waarmee hij bezig is, dat ding heeft nog nooit opgestaan en heeft iets van een 8000€ gekost.
    Misschien heeft het te maken met de grootte van het huis, twee volwassenen en twee kleine kinderen in een huis van 288 m2
    Ik moet er wel bijzeggen dat de twee badkamers beiden een appart systeem hebben, ook een ding met warmtewisseling, maar dan speciaal voor badkamers, en die dingen draaien wel, en worden gestuurd op een bewegingsmelder met nadraaitijd.
    Zij wonen helemaal op de buiten en tijdens de zomer staan schuiframen inderdaad veel open, maar tijdens de winter blijft alles dicht, en het ruikt daar altijd heel fris.
    En ik zal nog meer zeggen, dat huis heeft hij gebouwd vanaf de afbraak van twee bestaande huizen tot de verhuis op zeven maand tijd, je zou dus bouwvocht verwachten, maar gewoon niets, kurkdroog en bijna geen stookkosten, is wel geen vloerverwarming, maar standaard radiatoren met condensatie, de radiatoren gaan zelfs tijdens de winter zelden boven de 40°C.
    Dus is er wel sprake van een (zij het minimale) ventilatie, via de badkamers. Verder zal er (zoals Tjerri reeds aangaf) misschien niet zo veel aandacht besteed zijn aan de luchtdichtheid, vandaar toch een beetje natuurlijke ventilatie (dit hoeven echt geen gaten of kieren te zijn hoor). Indien de isolatie en luchtdichtheid echt doorgedreven wordt en er geen ventilatie toegepast wordt komen hier gegarandeerd problemen van (vocht, schimmel, geuren,...). Ook in het huis van uw dochter, dit staat niet boven de natuurwetten. De grootte van het huis geeft absoluut een grotere buffer, maar blijft dat de lucht ververst moet worden. Dit kan dan wel met een lager debiet (vanwege de grote oppervlakte voor 4 personen).
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

    Comment


    • #62
      Re: Spouw isoleren

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Hier eentje met plaatwisselaar die ik enkele jaren terug heb gezet. Debiet = 22.000m³/h (in totaal 13 kuchtbehandelingskasten gezet bij die klant, totaal luchtdebiet= +/- 120.000m³/h)

      Ik ken dat ding Vincent.....

      Comment


      • #63
        Re: Spouw isoleren

        Bij mij is net de firma buiten voor een bestek te maken om de spouw te isoleren die is 6 cm en zij werken met Platinium isotech - parels en ik geloof zeker wel best dat het zal isoleren maar doch heb ik ook bang van vocht later ik heb mij altijd laten wijs maken de spouw is er om een losse muur te hebben die van elkaar staat waar een lucht moet tussen circuleren die de condensatie naar de binnemuur toe dan onmogelijk maakt dus maar nu zou de muur vol met die parels zitten ik weet het niet pppfff prijs is in ieder geval niet te duur maja ............ het is maar als je later miserie hebt ja dan sta je daar hé

        Comment


        • #64
          Re: Spouw isoleren

          Mijn ouders hebben dat ooit laten doen met rotswol!
          Zeer positieve ervaring. Geen vochtproblemen, en het huis was merkelijk warmer. Die parels isoleren nog beter.
          Er zijn diverse studies van het WTCB dat het volledig vullen van de spouw geen problemen oplevert.


          Stel je voor dat die in 1% van de gevallen waterproblemen zouden hebben. Hoe veel klachten zouden die niet krijgen?
          Als die firma al langer dan een jaar of 5 bestaat, dan zou ik het zeker doen.
          Je wint ook echt een stuk comfort.

          Comment


          • #65
            Re: Spouw isoleren

            Een bijkomend 'werkje' dat nogal eens onderschat of zelfs in sommige gevallen over het hoofd gezien wordt.
            Wanneer je rolluiken hebt, moeten ALLE rolluikkasten en misschien ook wel de raamomlijsting waarachter het rolluiklint(wiel) zit, afgenomen worden zodat de spouw op die plaatsen vooraf kan gedicht worden.
            Indien niet zitten je rolluikkasten vol en ook de plaats waar het wiel zit (tenzij dit in een pvc kastje geplaatst werd natuurlijk) vol en beweegt er niks meer.
            Ook waar de spouw bovenaan de muur open is bvb. ter hoogte van de dakgoot, moet eerst gedicht worden.
            Er komt vééél meer bij kijken dan sommige firma's laten uitschijnen. Ze houden nogal van 'meerwerken' bij het uitvoeren van de isolatiewerken .

            Goede afspraken maken op voorhand is alleszins de boodschap.

            Ben een paar maanden geleden bij iemands woning gaan zien die, voor ze hun huis verkochten, de spouwen hadden laten opspuiten met een soort PU schuim.
            Uit de kleinste kiertjes van bvb. slechts 1 mm breed kwam er PU tijdens het uitzetten en uitharden naar buiten.
            Ze zijn weken bezig geweest om alles met een stanleymes af te snijden en te (proberen) reinigen...

            Een gewaarschuwd man.... enz.

            Comment


            • #66
              Re: Spouw isoleren

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Mijn ouders hebben dat ooit laten doen met rotswol!
              Zeer positieve ervaring. Geen vochtproblemen, en het huis was merkelijk warmer. Die parels isoleren nog beter.
              Er zijn diverse studies van het WTCB dat het volledig vullen van de spouw geen problemen oplevert.


              Stel je voor dat die in 1% van de gevallen waterproblemen zouden hebben. Hoe veel klachten zouden die niet krijgen?
              Als die firma al langer dan een jaar of 5 bestaat, dan zou ik het zeker doen.
              Je wint ook echt een stuk comfort.
              Jazeker als ik het laat doen zullen het deze Platinium isotech - parels zijn het is een NL firma ik doe zo mee aan een meer -plaatsing dus met verschillenden Belgische woningen en op die wijze gaat er dan 100 euro per huis af miss kent er zelfs iemand de firma isolatie techniek best de naam vind ik wat ludiek maja

              Comment


              • #67
                Re: Spouw isoleren

                Wij hebben dat enkele jaren terug laten doen door isolblow : http://www.isolblow.be/

                Onze spouw is gevuld met knauf supafil glaswolvlokken. Zeer tevreden van.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #68
                  Re: Spouw isoleren

                  Ik heb hier het topic gestart en denk dat we het niet gaan doen: ons jaarverbruik voor elektriciteit qua verwarming is gehalveerd sinds we onze oude dubbele beglazing vervangen hebben door superisolerend glas en dito PVC "schrijnwerk".
                  We hebben grote ramen en weinig buitenmuuroppervlak in de living, de muren zijn een redelijk isolerende binnensteen en aan de binnenzijde een laagje PU. Ik denk niet dat we de uitgave voor spouwvulling nog kunnen terugverdienen (we zijn geen 20 meer).
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment

                  Working...
                  X