Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    De Optimo Bruno (10°) is erg lekker!
    Yep

    en bij AB Inbev kunnen ze binnenkort weer hun producten opslaan ...
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

      Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
      Skitch, die 4 blikjes Leffe die je op 22 november kocht, waren die op 6 december al op? Als je aan dat tempo blijft drinken .....................................
      ....................dan krijg ik uitdrogingsverschijnselen.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Zal 't gaan ja
        Bij mij geen AB Inbev stuff in huis, liever Grimbergen
        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        De Optimo Bruno (10°) is erg lekker!
        Die AB Inbev drukt al de echt lekkere biersoorten en waardevolle brouwerijen weg............
        Mijn lievelingsbier is trouwens (nog altijd ) Guinness.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          ...
          Mijn lievelingsbier is trouwens (nog altijd ) Guinness.
          Vind ik ook erg lekker, maar NOOIT van een fles (de z.g. export)! Ik heb tegenwoordig moeite om nog Guinness in blik te vinden, is er dat nog?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Vind ik ook erg lekker, maar NOOIT van een fles (de z.g. export)! Ik heb tegenwoordig moeite om nog Guinness in blik te vinden, is er dat nog?
            Ge weet ...
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Vind ik ook erg lekker, maar NOOIT van een fles (de z.g. export)! Ik heb tegenwoordig moeite om nog Guinness in blik te vinden, is er dat nog?
              De Guinness in fles die we hier kunnen kopen wordt speciaal gebrouwen en is uitsluitend voor België bestemd: de Guinness Special Export. ( door John Martin )
              Die heeft inderdaad een hele andere smaak, lees veel minder lekker, dan de Guinness van de tap in een Ierse Pub.
              De blikjes zijn nog te vinden. Die smaak is al veel beter dan de flessen-Guinness.
              Als je graag donkere Stout drinkt is er ook nog : Noir de Dottignies -zaaaaalig.


              Maar in onze drankgelegenheden wordt Guinness uit de markt "geduwd" door ............AB Inbev.
              Vandaar dat we , terecht , zoiets lezen als:
              Zal 't gaan ja
              Bij mij geen AB Inbev stuff in huis, liever Grimbergen

              Horeca uitbatingen die onder kontrakt zijn met grote brouwerijen (!) zorgen voor een verschraling van de keuze aan soorten bier.
              Last edited by Skitch; 8 december 2017, 17:59.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

                Dank je, Guinness-vrienden. Misschien zouden we beter (zoals in andere fora) een "De grote biertopic" starten!
                De G export is dubbel zo sterk, en smaakt zoals een doorsnee stout moet smaken, maar is voor mijn part geen Guinness zoals "van 't vat". Gelukkig hebben we hier een paar café's waar je nog een getapte Guinness, zelfs per halfpint of pint kunt drinken. En met een klavertjevier op de schuim, alstublieft!

                Hier zijn de blikjes haast niet meer te vinden, vroeger nog in Delhaize en Carrefour, nu niet meer...
                Ik kan ze bij m'n brouwer bestellen, maar da's dan een hele "tray" van 24 blikjes (33cc, denk ik), en daar doe ik te lang over. Ik drink vooral Guinness in de warmere periodes van het jaar.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Vind ik ook erg lekker, maar NOOIT van een fles (de z.g. export)! Ik heb tegenwoordig moeite om nog Guinness in blik te vinden, is er dat nog?
                  Heb je het over deze hieronder ?



                  Indien ja, dan zijn deze nog makkelijk te verkrijgen hoor (wel tamelijk duur), zelfs in twee zaken hier in de regio staan ze gewoon in de rekken.
                  Mijn zoon en enkele vrienden van ons drinken dit graag, en daarom hebben we er steeds in huis.
                  Moet dringend weer eens gaan aanvullen, want ik heb er maar vier meer .

                  Maar misschien hebben jullie het wel over iets anders (?), ik ben niet zo'n bierkenner.
                  Last edited by Guest17; 9 december 2017, 09:49.

                  Comment


                  • Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

                    Dat zijn ze! Bestaat in de 33cc en in de Engelse 'pint' versie. Zoals boven gezegd: vroeger vlot verkrijgbaar in Carrefour en Delhaize, nu 'verdreven' () door de flessen export Guinness.
                    Die blikken, die bij openen schuim geven, hebben trouwens een vrij korte vervaldatum. Misschien daarom dat de grote winkels ze niet meer in hun gamma hebben?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment

                    Working...
                    X