Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doccle.be doen of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Doccle.be doen of niet

    Ik heb er een tijdje geleden voor gekozen geen papieren voorschot meldingen en facturen meer te ontvangen van Luminus, daarvan krijg je dan een melding via mail, en je facturen en voorschotten worden zes of zeven jaar bewaard bij je Luminus account, waar je deze op elk moment kan inzien.
    Bij Belfius worden de papieren uittreksels van je bankrekeningen nu ook afgeschaft en blijven tien jaar ter inzage, tenzij je gaat melden dat je verder papier wil (wat met de tijd te betalen zal zijn denk ik, maar dat zeggen ze nu nog niet)
    Zij bewaren dat voor je, maar waar, dat weet ik niet, waarschijnlijk op eigen opslag.
    Waarom zou dat dan bij groepen als CM niet kunnen?

    Comment


    • #92
      Re: Doccle.be doen of niet

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Eind oktober tel ik 9 deelnemende bedrijven aan Doccle en 56 bij Zoomit...
      Doccle lijkt me toch een beetje een doodgeboren kind of heb ik het mis ?
      Qua promotie is het in elk geval muisstil aan de overkant en dat verwondert me toch wel.
      Even updaten: bijna een jaar later staat die teller nog altijd op ongeveer dezelfde verhouding Doccle/Zoomit.
      Alleen worden CM (die trouwens nog altijd een PDF sturen bij een terugbetaling), Telenet en vooral Farys (watermaatschappij) een stuk opdringeriger. Farys stuurt me zelfs een special ontworpen Doccle folder samen met de factuur.
      Lijkt mij een beetje laatste stuiptrekkingen te zijn van een systeem dat niet van grond geraakt (ik kan natuurlijk mis zijn).
      Tenslotte is het nog maar eens een gebruikersnaam en paswoord erbij om aan te loggen, daar waar Zoomit geïntegreerd zit in je reeds bestaande internet-banking.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #93
        Re: Doccle.be doen of niet

        Doccle wordt inderdaad wat opgedrongen.
        Zoomit is daarentegen eerder gericht op facturatie en niet zozeer op delen van documenten.
        Echter krijg ik minder en minder facturen aangeboden via Zoomit, leveranciers beginnen terug meer papieren versies te sturen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #94
          Re: Doccle.be doen of niet

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Echter krijg ik minder en minder facturen aangeboden via Zoomit, leveranciers beginnen terug meer papieren versies te sturen.
          Daar kan ik me maar één reden bij voorstellen: dat een papieren factuur goedkoper is voor een bedrijf dan wat ze moeten afdokken voor Zoomit of Doccle deelname.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #95
            Re: Doccle.be doen of niet

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Echter krijg ik minder en minder facturen aangeboden via Zoomit, leveranciers beginnen terug meer papieren versies te sturen.
            Goeie zaak. Voor mij nog steeds te verkiezen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #96
              Re: Doccle.be doen of niet

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Daar kan ik me maar één reden bij voorstellen: dat een papieren factuur goedkoper is voor een bedrijf dan wat ze moeten afdokken voor Zoomit of Doccle deelname.
              De reden ligt elders, een elektronische factuur kan nooit duurder zijn dan een papieren of het verkoopt niet.
              De administratie er rond kan ook eenvoudiger, daar doen ze nog altijd winst mee.
              De reden zit er eerder bij dat particulieren niet alle dagen in hun banksoftware zitten en Zoomit niet op een smartphone gebruikt kan worden binnen de bankapplicatie.
              Er zijn dus meer en meer facturen die onbetaald of te laat betaald blijven op deze manier dan met een papieren versie.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #97
                Re: Doccle.be doen of niet

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Goeie zaak. Voor mij nog steeds te verkiezen.
                Als alles al ingevuld is en je enkel op betalen moet klikken is toch eenvoudiger dan elke betaling manueel te moeten ingeven.
                Maar vorige reactie telt ook voor mij, ik betaal wel op tijd maar vind het vervelend daarom te moeten inloggen op de PC.
                De banksoftware op smartphone werkt veel vlotter dan online bankieren.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #98
                  Re: Doccle.be doen of niet

                  Q
                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  De reden zit er eerder bij dat particulieren niet alle dagen in hun banksoftware zitten en Zoomit niet op een smartphone gebruikt kan worden binnen de bankapplicatie.
                  Bij bnp paribas fortis werkt dat toch op mijne android smartphone.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Doccle.be doen of niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                    Q

                    Bij bnp paribas fortis werkt dat toch op mijne android smartphone.
                    Daar heb jij binnen je bank app (niet website) een overzicht van Zoomit documenten welke je kan aanduiden en betalen via de app?
                    Dan zijn er toch nog redelijk wat banken die achter staan en heb jij een goede bank.

                    Edit: Even gekeken op de site van uw bank en inderdaad direct deze info gevonden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Doccle.be doen of niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Daar heb jij binnen je bank app (niet website) een overzicht van Zoomit documenten welke je kan aanduiden en betalen via de app?
                      Dan zijn er toch nog redelijk wat banken die achter staan en heb jij een goede bank.

                      Edit: Even gekeken op de site van uw bank en inderdaad direct deze info gevonden.
                      Er zijn blijkbaar al 3 banken die het aanbieden, alleen vermelden ze enkel Belfius in dit artikel: https://www.zoomit.be/content/dam/zo...ile-app_NL.pdf
                      Ik gok op Belfius, KBC en BNP-Fortis. KBC ging het al implementeren tegen eind 2013: https://nl-nl.facebook.com/KBCBankEn...32385196810179
                      Toevallig wel de 3 "bijdrage" kampioenen... Zouden ze kosten aanrekenen bij gebruik van Zoomit via die app ?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Doccle.be doen of niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Er zijn blijkbaar al 3 banken die het aanbieden, alleen vermelden ze enkel Belfius in dit artikel: https://www.zoomit.be/content/dam/zo...ile-app_NL.pdf
                        Ik gok op Belfius, KBC en BNP-Fortis. KBC ging het al implementeren tegen eind 2013: https://nl-nl.facebook.com/KBCBankEn...32385196810179
                        Toevallig wel de 3 "bijdrage" kampioenen... Zouden ze kosten aanrekenen bij gebruik van Zoomit via die app ?
                        Die pagina had ik ook al gezien, maar als slechts 3 banken van de 36 dit reeds aanbieden is dat toch niet echt veel.

                        Zoomit moet "in principe" voor particulieren gratis blijven wegens een wettelijke bepaling dat ontvangen van facturen niet betalend mag zijn.
                        Maar jij weet evengoed als ik dat dat ze die kosten evengoed verdoken in andere bankkosten kunnen steken.
                        Ik heb even de KBC app bekeken en zie geen Zoomit, tenzij dit klantafhankelijk is.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Doccle.be doen of niet

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Maar jij weet evengoed als ik dat dat ze die kosten evengoed verdoken in andere bankkosten kunnen steken.
                          Bankkosten op een zichtrekening ? Wasda ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment

                          Working...
                          X