Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onkruid brander

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Onkruid brander

    Misschien een goedkope tip
    Koop gewoon Azijn bij de lidle a 0.53 cent de 1.5 liter dat spuit je onverdund op het onkruid dan een paar dagen wordt het door en kan je het makkelijker verwijderen.

    Het onkruid tussen de tegels vandaan halen en nogmaalsrŕ


    Vriendelijke groet, jessey
    Last edited by jessey; 25 juli 2014, 12:00.

    Comment


    • #32
      Re: Onkruid brander

      Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
      Misschien een goedkope tip
      Koop gewoon Azijn bij de lidle a 0.53 cent de 1.5 liter dat spuit je onverdund op het onkruid dan een paar dagen wordt het door en kan je het makkelijker verwijderen.
      Of kokend water, dat je toch van je patatten moet afgieten, kan je ook gebruiken.

      Comment


      • #33
        Re: Onkruid brander

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Of kokend water, dat je toch van je patatten moet afgieten, kan je ook gebruiken.
        pfffff, ook zo moeilijk,
        keuken = vooraan het huis.
        Onkruid staat 70 meter verder, achteraan de tuin... tegen dat ik daar ben...
        Moet ik terug naar de keuken omdat het water afgekoeld is (of omdat ik onderweg, op mijn mooi gras al gemorst heb )
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #34
          Re: Onkruid brander

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          pfffff, ook zo moeilijk,
          keuken = vooraan het huis.
          Onkruid staat 70 meter verder, achteraan de tuin... tegen dat ik daar ben...
          Moet ik terug naar de keuken omdat het water afgekoeld is (of omdat ik onderweg, op mijn mooi gras al gemorst heb )
          Daar heb je natuurlijk weer niet aan gedacht hé, toen je de plannen bij de architect ging bekijken

          Comment


          • #35
            Re: Onkruid brander

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Daar heb je natuurlijk weer niet aan gedacht hé, toen je de plannen bij de architect ging bekijken
            Ik wist niet dat bij de architect één der eisen ging zijn:
            ik moet mijn water van mijn patatten vanachter in den tuin kunnen uitgieten over mijn onkruid...
            verder vrees ik dat ik zoiezo met een probleem zit, aangezien ik maximaal 18meter diep mocht bouwen... dus ik kan max 10meter winnen met keuken te verplaatsen..
            dus blijft er 60meter te overbruggen...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #36
              Re: Onkruid brander

              Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
              Dit draadje even afstoffen en peilen naar de effectiviteit van Djivans brander.
              Wat is het resultaat tot nog toe ? Tevreden van je aankoop en 'verbruik' van je brandstof ? Hoeveel keer moet je pyromaantje spelen vooraleer je succes boekt ? Gebruiksgemak ? Wat type / merk heb je aangeschaft ?
              Kortom, graag een feed-back van een ervaringsdeskundige want deze jongen is het pleit aan het verliezen tegen heermoes aka paardenstaarten. Echt hartsgrondig beu en het is geen zicht op de grindweg langs het huis wat dan weer voor wrevel zorgt bij de buren en dus ook bij mij. Mijn parking - met grind - is haast ook niet bij te houden. Alle fysieke inspanningen ten spijt ...

              Tjerri
              Ik hoop dat iedereen die geïnteresseerd was het heeft kunnen lezen .

              Groetjes
              Last edited by Guest17; 26 juli 2014, 19:28. Reden: Uitleg terug verwijderd

              Comment


              • #37
                Re: Onkruid brander

                Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
                op zonderisgezonder.be wordt een onkruidbrander aangeraden als alternatief voor pesticides, je bent dus beter bezig, maar bestaat onkruid wel, is dat niet gewoon bio-diversiteit in je tuin... Zo zijn er een heleboel (solitaire) bijen die gek zijn op paardenbloemen, helaas wil niemand die dingen in zijn tuin waardoor de insecten het steeds moeilijker krijgen...
                Nu je het zegt; ik had enkele mooie paardenbloemen aan mijn voordeur staan samen met nog enkele andere "wilde" planten.
                Ik denk dat de eikel van een buurman het allemaal netjes heeft verdelgd want toen ik eergisteren avond thuiskwam was alles verdwenen.
                Bij de eerst volgende keer dat ik hem zie krijgt ie een klets van mijn platte hand in zijn gezicht.

                Met hun gezever ook altijd dat er "onkruid" in hun tuin of aan hun voordeur groeit, het grootste onkruid op deze wereld zijn zij die "onkruid" verdelgen.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #38
                  Re: Onkruid brander

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                  Dit draadje even afstoffen en peilen naar de effectiviteit van Djivans brander.
                  Wat is het resultaat tot nog toe ? Tevreden van je aankoop en 'verbruik' van je brandstof ? Hoeveel keer moet je pyromaantje spelen vooraleer je succes boekt ? Gebruiksgemak ? Wat type / merk heb je aangeschaft ?
                  Kortom, graag een feed-back van een ervaringsdeskundige want deze jongen is het pleit aan het verliezen tegen heermoes aka paardenstaarten. Echt hartsgrondig beu en het is geen zicht op de grindweg langs het huis wat dan weer voor wrevel zorgt bij de buren en dus ook bij mij. Mijn parking - met grind - is haast ook niet bij te houden. Alle fysieke inspanningen ten spijt ...

                  Tjerri

                  Comment


                  • #39
                    Re: Onkruid brander

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    .........
                    Onkruid staat 70 meter verder, achteraan de tuin...
                    wat is dan het probleem..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #40
                      Re: Onkruid brander

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      wat is dan het probleem..?
                      grt,bouk.
                      Dat is geen antwoord op de te interpreteren vraag he Bouk.
                      Ook achteraan in de tuin wil ik geen onkruid...
                      DAT is het probleem.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Onkruid brander

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        ........
                        Ook achteraan in de tuin wil ik geen onkruid...
                        DAT is het probleem.
                        OK...bevredigend antwoord.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #42
                          Re: Onkruid brander

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          OK...bevredigend antwoord.
                          grt,bouk.
                          Blij dat ik je kan bevredigen, al dacht ik dat je daarvoor een buurvrouw had?
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Onkruid brander

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Nu je het zegt; ik had enkele mooie paardenbloemen aan mijn voordeur staan samen met nog enkele andere "wilde" planten.
                            Ik denk dat de eikel van een buurman het allemaal netjes heeft verdelgd want toen ik eergisteren avond thuiskwam was alles verdwenen.
                            Bij de eerst volgende keer dat ik hem zie krijgt ie een klets van mijn platte hand in zijn gezicht.

                            Met hun gezever ook altijd dat er "onkruid" in hun tuin of aan hun voordeur groeit, het grootste onkruid op deze wereld zijn zij die "onkruid" verdelgen.
                            Tsja, ik kan begrijpen dat iemand die zelf geen tuin heeft lyrisch wordt van een pisseblom tussen de stoeptegels.
                            Maar wanneer ik dit zie tussen de klinkers van een oprit, tussen de steentjes van een oprit, op stoepen ed. dan stel ik me die mensen die daar wonen voor als luiaards en/of om het mooi te verwoorden, mensen voor wie het niet proper hoeft. Ik kan me dan ook al een beeld vormen van hoe het er binnenin bij ligt.
                            Ik heb een strook van 35 meter op 3 meter in de tuin, waar ik wel enkele struiken heb aangeplant maar waar voor de rest de natuur zijn gang mag gaan.
                            Ik noem het een border, mijn vrouw noemt het de wildernis .

                            Maar toch bedankt dat U me onkruid noemt, want onkruid vergaat namelijk niet . Ik pink net geen traantje weg omwille van zoveel eer die U me bewijst .

                            Comment

                            Working...
                            X