Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autokeuring + lichten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Autokeuring + lichten

    Nog nooit met enige auto naar de garage geweest vóór de keuring en nog nooit een opmerking over de lichten gekregen.
    Daardoor dacht ik dat 'ontregelde lichten' reeds lang verleden tijd waren... blijkbaar niet dus.

    Comment


    • #47
      Re: Autokeuring + lichten

      Hier onlangs nog afgekeurd voor ontregelde lichten. Ten onrechte, dacht ik zelf, tot ik ze liet afstellen bij de garage. Bleek dat een bevestiging van linker koplamp kapot gegaan was door trillingen, waarschijnlijk door gebruik van de wagen offroad.
      Ook ooit met zelfde wagen afgekeurd voor rembalans, zelf nooit iets van gemerkt, maar wel terecht. Oliekeerring in achteras dichtte niet goed meer af, dus remvoering van trommelrem achteraan was kapot.

      Dus: al een paar keer afgekeurd, maar nog nooit ten onrechte. Keuringstations die ik al gebruikt heb: As, Tienen, Hélécines, Rotselaar.

      Comment


      • #48
        Re: Autokeuring + lichten

        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Het gaat nu niet over lampen maar wel over de keuring.
        Keuringstation Brugge, Audi 100.
        Test van de achterste schokbrekers. "Tja, meneer dat zullen nieuwe worden". Huh, ik doe de klassieke terugveertest en alles dempt perfect. Dus ik wring tegen : er is daar niks mee mis.
        "Jamaar, kijk maar eens hier op de apparatuur, ze zijn kapot". Ik werd kwaad : "als er iets kapot is dan is het jouw apparatuur". Tenslotte de stationschef er bij gehaald. Wat bleek ? Het soepkieken van dienst was zijn reset vergeten.
        Nog ene : op mijn Patrol heb ik progressieve spiraalveren. Al die jaren perfect door de keuring hoewel een van de twee ondersteboven zat omwille van ook een of ander koekoekskieken. Drie jaar geleden een opmerking, 2 jaar geleden : afgekeurd. Ik had geen zin om spel te maken maar ei-zo-na had ik gevraagd naar de wettelijke voorschriften op dat gebied. Maar dan kennen ze je hé ?
        Ik ben ondertussen al bijna 50 jaar met auto's naar de technische controle geweest en heb deze mensen nooit als soepkiekens beschouwd of als dusdanig behandeld.
        Ook nooit m.i. onterecht afgekeurd, integendeel soms.
        Vorig jaar nog een (zweefvliegtuig)aanhanger zonder enig papier uit de UK geïmporteerd en de homologatie als alleenstaand geval doorgemaakt (procedure van minstens 3 maanden, op en neer tussen de technische controle en DIV, over de kosten zwijgen we). Dat lukt alleen als je je plooit naar hun regels (die ze je trouwens heel vriendelijk uitleggen en - soms - met enige soepelheid toepassen).
        Last edited by palombian; 23 november 2017, 20:41.

        Comment


        • #49
          Re: Autokeuring + lichten

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          wat en gedoe bij die Belgen.
          in Nederland ga je gewoon naar de garage om je auto te laten keuren.
          grt,bouk.
          Daar ben je ook over geleverd aan de garagist, als die wat extra centen wil verdienen is dat goed mogelijk.
          Gewoon door het een of het ander af te keuren terwijl het oké is.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #50
            Re: Autokeuring + lichten

            De Nederlanders mogen bij ons hun wagen laten keuren, maar ik weet niet of het andersom ook kan ...
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #51
              Re: Autokeuring + lichten

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              De Nederlanders mogen bij ons hun wagen laten keuren, maar ik weet niet of het andersom ook kan ...
              Welke Nederlander gaat zijn auto laten keuren in een Belgisch keuringsstation dat 10 keer strenger is dan een APK keuring, die in NL in een gewone garage wordt gedaan ? (zonder remmentestbank of zonder trilplaten om de ophanging grondig te testen)

              Je mag een Belgische auto in eender welk land van de EU laten keuren maar de eerste keer dat de auto terug in België komt, moet hij binnen de 24 uur naar een Belgisch keuringsstation.

              Comment


              • #52
                Re: Autokeuring + lichten

                Die Nederlanders hé, bepaalde garages mogen zelf keuren...
                Ik heb ooit een oudere Alfa in Nederland gekocht (in de wetenschap dat er veel werk aan was, een project was het), maar perfekt voor de APK gekeurd, in Belgie, terecht overigens, over de ganse lijn afgekeurd. Ze hadden zelfs gaten in de ophangingselementen niet gezien op die apk. Zo zie je maar.
                Onafgezien van het soms onterecht afkeuren, is het toch goed dat wij deze strenge controle hebben.

                Comment


                • #53
                  Re: Autokeuring + lichten

                  Of onze keuring streng is weet ik niet maar ze is wel nodig. Vandaag naar de keuring geweest en drie opmerkingen maar wel grone kaart. Een opmerking voor vervallen brandblusser, één voor kentekenlicht dat niet werkte en één voor een reflector die blijkbaar door een onverlaat was stuk geduwd. Was me znog niet opgevallen. Dus enkele zaken volgende week oplossen en ik kan er weer tegen tot dec 2018 om dan waarschijnlijk mijn trafic te vervangen omwille van de LEZ in A'pen. Met de wagen hoef ik eigenlijk niet de stad in maar als ik zelfs de singel niet meer op mag wordt het wel moeilijk.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Autokeuring + lichten

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    Met de wagen hoef ik eigenlijk niet de stad in maar als ik zelfs de singel niet meer op mag wordt het wel moeilijk.
                    Ja, dat ze die singel erbij genomen hebben is wel erg stom. De ring ligt er pal naast, dus die roet zal wel de andere kant in waaien zeker. Het zal ze anders teveel geld gekost hebben om alle invalswegen te voorzien van cam's zeker.
                    Maar ja, dat is een andere discussie. :-)
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment

                    Working...
                    X