Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rijbewijs CE zonder medische keuring, hoe zit dat nu eigenlijk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: rijbewijs CE zonder medische keuring, hoe zit dat nu eigenlijk.

    Simpel volgens mij, indien ik bij het verlopen van mijn rijbewijs niet kan bewijzen met attesten dat ik 35 uren opleiding gevolgd heb, zal ik als professionele bestuurder mijn stuur aan de haak kunnen hangen. Niet toch?
    Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

    Comment


    • #32
      Re: rijbewijs CE zonder medische keuring, hoe zit dat nu eigenlijk.

      Oorspronkelijk geplaatst door buzzydriver Bekijk bericht
      Simpel volgens mij, indien ik bij het verlopen van mijn rijbewijs niet kan bewijzen met attesten dat ik 35 uren opleiding gevolgd heb, zal ik als professionele bestuurder mijn stuur aan de haak kunnen hangen. Niet toch?
      Bahhh ... je kan eBay nog proberen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: rijbewijs CE zonder medische keuring, hoe zit dat nu eigenlijk.

        Even een oud topic vanonder het stof halen.
        Ik heb een C-rijbewijs gehaald in 2008 (geldig tot 2013), nooit medische keuring verlengd wegens rijbewijs niet nodig voor professionele doeleinden.

        Nu ga ik een mobilhome kopen waarvoor een rijbewijs C vereist is. Waar moet je als particulier de medische keuring laten uitvoeren en welke 'stappen' dien je allemaal te doorlopen eer je terug een geldig rijbewijs in handen hebt?

        Grtz,
        Kurt

        Comment


        • #34
          Re: rijbewijs CE zonder medische keuring, hoe zit dat nu eigenlijk.

          Kijk hier eens.
          https://www.health.belgium.be/nl/med...tor/chauffeurs.

          Het tijdrovende aan heel de situatie is dat ge op voorhand een formulier moet downloaden en laten invullen door je oogarts.
          En probeer daar maar eens een afspraak te maken op korte termijn.
          Na alle controles krijg je een formulier om aan de gemeentedienst te overhandigen bij aanvraag voor een nieuw rijbewijs.
          Allemaal zoals vroeger behalve dat je zelf naar de oogarts moet, een afspraak maken met het gewenste medisch centrum uit de lijst.
          Succes
          Patric

          Comment


          • #35
            rijbewijs CE zonder medische keuring, hoe zit dat nu eigenlijk.

            Een gewone oogarts volstaat niet, het moet een erkende zijn zoals bijvoorbeeld een arbeidsgeneesheer.
            Het document krijgt men van de erkende oogarts welke deze keuring mag doen.
            Zelf heb ik dat telkens binnen de twee weken geregeld gekregen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: rijbewijs CE zonder medische keuring, hoe zit dat nu eigenlijk.

              Bedankt voor jullie info.
              Net contact opgenomen met PROVIKMO. Via www.rijgeschikt.be een afspraak maken en een vragenlijst invullen. Bij hen kan zowel de oogtest als de medische keuring geschieden.
              Als dat ok is, met die papieren naar je gemeentehuis om het nieuw rijbewijs te bekomen.

              Grtz,
              Kurt
              Last edited by Kurrrt; 22 augustus 2017, 13:20.

              Comment

              Working...
              X