Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Je wordt echt meegezogen in deze foto , hij is en blijft fascinerend. (toch ff mierenneuken een beetje croppen onderaan zo de compo wat aangenamer maken)
Je wordt echt meegezogen in deze foto , hij is en blijft fascinerend. (toch ff mierenneuken een beetje croppen onderaan zo de compo wat aangenamer maken)
Ik heb 'm al een fameus stukje gecropt, en wist niet goed waar ik moest ophouden, omdat het "zuigeffect" (water) dan zou kunnen verdwijnen...
Als ik zo een lange sluitertijd neem krijg ik altijd een wit beeld, hoe kan ik dit voorkomen. Vind de foto extreem geslaagd ! Als beginneling kan je alleen maar dromen van zo'n foto's.
Meestal reageer ik niet! Nou wel! Ik ben daarvoor te dikwijls in de USSR (Rusland) geweest!
- Ik snap deze "foto" niet: Het lijkt wel een tekening: te tekenachtig dus!
- Het water lijkt wel bevroren!
- Niet duidelijk is waarheen de "foto" beweegt: eruit (naar de beschouwer toe) of erin (de andere kant op);
- Kijk maar eens naar de rook die uit de schoorstenen rechts komt;
- Zo'n plaat herinnert mij (te veel) aan de illustraties uit talrijke Russische tijdschriften. Je weet wel: sovjet-kunst! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!
Lijkt wel een schilderijtje. Weet het wel te smaken. Mooi
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Ik zeg dit niet gauw over dergelijke foto's, maar dit is een SUPERPLAAT in mijn ogen.
Crop is zeer goed gekozen.
Het idee om met een sluiter van 30 sec te werken in combi met ND is zeer goed gezien.
Mooi, ondanks de quasi centrale horizon. Als je het onderste stuk wegknipt, zodat ie op 1/3 staat, mis je de vignetering onderaan die deze foto net zo sterk maakt (samen met al die andere sterke punten ).
Misschien eens proberen het schip en het landgedeelte rond de kerk een beetje op te lichten om wat detail te krijgen? 't Is maar een idee.
Enige echte minpuntje vind ik de 2 rookpluimpjes rechts. Die trekken te veel aandacht. Maar dat is ook zo weg geshopt.
Eindconclusie: zéér geslaagde foto wat mij betreft.
Comment