Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spreeuwenplaag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spreeuwenplaag

    In de vooravond wordt onze tuin en een achtergelegen wei overspoeld door spreeuwen ...

    Wat kunnen we doen, want die beestjes laten nogal eens wat vallen !


    Geert N
    Nikon D80

  • #2
    Re: Spreeuwenplaag

    Ge kunt proberen met van die rood-witte signalisatielinten te laten wapperen, maar dat helpt meestal maar een dag of twee.

    Het enige dat echt helpt is een carbuurkanon, maar dat is niet echt voor de hand liggend.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Spreeuwenplaag

      Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht

      Het enige dat echt helpt is een carbuurkanon, maar dat is niet echt voor de hand liggend.

      zo'n automatisch op gas werkt ook zulle . Maar 'k zou toch aanraden, dat ergens ten velde te gebruiken, niet in een woonwijk (of je moet iedere dag doen of er enen trouwt )
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: Spreeuwenplaag

        Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        zo'n automatisch op gas werkt ook zulle . Maar 'k zou toch aanraden, dat ergens ten velde te gebruiken, niet in een woonwijk (of je moet iedere dag doen of er enen trouwt )
        't is daarmee dat ik zei dat het niet voor de hand liggend is
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Spreeuwenplaag

          Geef ze van het zelfde laken een broek ...
          Een paar lepeltjes siroop tegen verstoppingen uitdrinken.
          En zet u in uw bloot gat op uw knieen in de richting van de spreeuwen en terugschieten ...
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Spreeuwenplaag

            ZEEBRUGGE - Een valkenier heeft gisteren twee woestijnbuizerds ingezet om een zwerm van 10.000 spreeuwen te verjagen die al een tijdlang Zeebrugge-dorp teistert. 'Er moest iets gedaan worden tegen de regen van uitwerpselen', zegt raadslid Jean-Marie Deplancke.



            Gewapend met twee woestijnbuizerds en een geluidsinstallatie die angstkreten van spreeuwen uitzendt, heeft valkenier Dirk Quackelbeen gisteren een bezoekje gebracht aan Zeebrugge-dorp. De valkenier moet een einde maken aan de spreeuwenplaag die de buurt aan de Kustlaan en de Heiststraat al een tijdje teistert.

            'Die vogels veroorzaken een enorm hygiënisch probleem', zegt raadslid Jean-Marie Deplancke (Open VLD). 'Als je hier bij valavond naar de GB in de buurt gaat, loop je het risico om bedolven te worden onder een regen van uitwerpselen.'

            'Het gaat om zo'n tienduizend vogels, schat ik. Wanneer de zwerm overvliegt, lijkt het op een gigantische zwarte wolk', zegt Quackelbeen. 'Maar met de roofvogels en de geluidsinstallatie moet het probleem binnen een viertal dagen opgelost zijn. Nu nestelen de vogels zich in de sparren in de buurt, omdat ze daar beschut zitten tegen regen en wind. Maar uit de geluidsinstallatie zullen vanavond angstkreten van spreeuwen komen, en de roep van sperwers, de natuurlijke vijand van de spreeuwen. Dat, gecombineerd met de aanwezigheid van de woestijnbuizerds, zal de spreeuwen wegdrijven naar een andere plek. En eens ze daar zitten, zullen ze niet meer terugkeren.'

            Oostedenaar Quackelbeen bood de Zeebruggenaren gratis zijn diensten aan nadat hij over de spreeuwenplaag gehoord had. 'Mensen uit Zeebrugge hadden mij verteld dat het hen niet lukte om de vogels te verjagen. Ik heb wel wat ervaring op dat vlak: ik ben al zeven jaar valkenier. In Oostende verjaag ik met mijn roofvogels de meeuwen, en ook konijnenplagen kan ik bestrijden.'

            Raadslid Deplancke zal er bij het Brugse stadsbestuur wel op aandringen dat de valkenier toch een onkostenvergoeding krijgt voor zijn diensten. 'En in de toekomst zullen de spreeuwen normaal gezien niet terugkeren', zegt hij. 'De sparren aan de Kustlaan waarin de vogels verbleven, zullen verdwijnen. Er wordt op die plaats immers een nieuw bouwproject neergezet.'
            Bron: Het Nieuwsblad
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Spreeuwenplaag

              Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
              In de vooravond wordt onze tuin en een achtergelegen wei overspoeld door spreeuwen ...

              Wat kunnen we doen...
              Genieten, want zo'n spreeuwen luchtballet is één van de mooiste wonders van de natuur.

              Comment


              • #8
                Re: Spreeuwenplaag

                naar 't schijnt is da lekker in een marinadeke en met een goeie trappist...
                embee ::: nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Spreeuwenplaag

                  Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
                  naar 't schijnt is da lekker in een marinadeke en met een goeie trappist...
                  Je kan misschien een receptje vragen aan die chef-kok die beschermde houtsnippen klaarmaakt
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spreeuwenplaag

                    Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
                    naar 't schijnt is da lekker in een marinadeke en met een goeie trappist...
                    Ge moogt er ene komen drinken marc !

                    Wanneer spreken we af ?
                    Nikon D80

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spreeuwenplaag

                      Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
                      In de vooravond wordt onze tuin en een achtergelegen wei overspoeld door spreeuwen ...

                      Wat kunnen we doen, want die beestjes laten nogal eens wat vallen !


                      Geert N
                      Stuur ze maar door naar mij: ik behoor nog tot hen die wel van de natuur kunnen genieten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spreeuwenplaag

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Stuur ze maar door naar mij: ik behoor nog tot hen die wel van de natuur kunnen genieten.

                        Dit gaat niet echt over natuurgenieten, denk zelfs dat TS ook wel graag duizenden van die beestjes ziet, is inderdaad een indrukwekkend schouwspel.

                        Maar als alles constant is ondergescheten en je zelf moet opletten als je buiten gaat dan kan ik zijn ergernis ook enigzins begrijpen hoor.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spreeuwenplaag

                          zelfde advies als ik aan Purlet heb gegeven.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spreeuwenplaag

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Dit gaat niet echt over natuurgenieten, denk zelfs dat TS ook wel graag duizenden van die beestjes ziet, is inderdaad een indrukwekkend schouwspel.

                            Maar als alles constant is ondergescheten en je zelf moet opletten als je buiten gaat dan kan ik zijn ergernis ook enigzins begrijpen hoor.
                            't Is dus gewoon een geval van "not in my backyard". Zoiets van ik zie wel graag bomen maar 't is wél vervelend in de herfst als de bladeren vallen dus hakken we ze liever om . Typisch voor het menselijk egoisme in de natuur.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spreeuwenplaag

                              Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
                              In de vooravond wordt onze tuin en een achtergelegen wei overspoeld door spreeuwen ...

                              Wat kunnen we doen, want die beestjes laten nogal eens wat vallen !


                              Geert N

                              Zet zo'n luchtkanon en probeer ze richting Oosterzele te jagen als ze dat daar toch graag zien

                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              't Is dus gewoon een geval van "not in my backyard". Zoiets van ik zie wel graag bomen maar 't is wél vervelend in de herfst als de bladeren vallen dus hakken we ze liever om . Typisch voor het menselijk egoisme in de natuur.


                              Iemand veroordelen is makkelijk als je er zelf geen last van hebt, leve de moraalridders

                              Comment

                              Working...
                              X