Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Maar wat een expressie.Wat een sfeer. Dit is sprekende fotografie
Probeer dit dan eens in de studio als je denkt het beter te kunnen.
Henri
Kijk ik ben akkoord en ik hou ook van die second curtain effecten. Maar wij houden van fotografie.
Ik heb dergelijke zaken ook al regelmatig gedaan maar de commentaar die je krijgt van niet fotografie liefhebbers is meestal ook dat ze het een mislukte foto vinden. Ik vind dat een spijtige zaak maar het is toch een reden dat ik dit niet zo vaak meer doe als vroeger. Want uiteindelijk is veel van dit type fotografie gemaakt niet voor de kunst maar voor de familie en vrienden enz. En voor hen zijn dit mislukte foto's. Hoe onbegrijpelijk dat ook voor ons is.
Nat doe vooral niet zoals ik he en blijf dergelijke foto's maken en hier posten
Oh en CH photography begrijp mij niet verkeerd hoor ik ben hier niet aan het zeggen dat je niet van fotografie zou houden of zoiets maar smaken verschillen nu eenmaal.
Nat, Een expressievolle foto, ongeacht de fototechnische aspecten. Fotografie is niet alleen wetenschap maar voornamelijk 'soul'
Ik er wel van.
In ieder geval nog een kwieke tante
En aan Kevlars betoog kan ik niets toevoegen, had het zelf niet beter kunnen verwoorden
Carpe Diem
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Helemaal wat het moet zijn, Nat. Dat tweede gordijn is hier nodig. Zeer knap bekeken en knap gedaan: je had de sfeer niet beter kunnen schetsen.
Er bestaat ook geen betere manier om de dynamiek en de vitaliteit van deze vrouw weer te geven. Enig nadeel: het resultaat is niet altijd voorspelbaar. Maar hier is het schitterend.
Kijk ik ben akkoord en ik hou ook van die second curtain effecten. Maar wij houden van fotografie.
Ik heb dergelijke zaken ook al regelmatig gedaan maar de commentaar die je krijgt van niet fotografie liefhebbers is meestal ook dat ze het een mislukte foto vinden. Ik vind dat een spijtige zaak maar het is toch een reden dat ik dit niet zo vaak meer doe als vroeger. Want uiteindelijk is veel van dit type fotografie gemaakt niet voor de kunst maar voor de familie en vrienden enz. En voor hen zijn dit mislukte foto's. Hoe onbegrijpelijk dat ook voor ons is.
Ik kan je verzekeren dat Lut en omgeving dit een goede foto vinden. Ik weet ook dat die mensen eerlijk zijn. Iemand die deze foto mislukt vindt, moet mij eens uitleggen wat er aan mislukt is. Staat Lut te scherp ? Is de hevige beweging die Lut op dat moment aan het doen was te duidelijk aanwezig ? Staan de medestaanders die toejuichen en geen hoofdonderdeel uitmaken van de foto te wazig ? Is de rookwolk op de achtergrond met de spotlight erin waardoor diepte in de foto geraakt verkeerd ?
Helemaal wat het moet zijn, Nat. Dat tweede gordijn is hier nodig. Zeer knap bekeken en knap gedaan: je had de sfeer niet beter kunnen schetsen.
Er bestaat ook geen betere manier om de dynamiek en de vitaliteit van deze vrouw weer te geven. Enig nadeel: het resultaat is niet altijd voorspelbaar. Maar hier is het schitterend.
Ik heb nergens over 2de gordijn gesproken. Dit is ook niet 2de gordijn geflitst. Er is geen reden toe. 2de gordijn wordt voornamelijk gebruikt om lichtpunten (strepen) natuurlijk te laten convergeren met de omgeving. Vooral handig bij lichtstrepen van een wagen. (Die zitten best "achter" de wagen en niet "voor" de wagen). 2de gordijn zou dezelfde foto opgeleverd hebben, maar dan heb je het moment van de waarheid niet in hand. De flits gaat immers maar af aan het einde van de sluitertijd. Ik heb liever onmiddellijk de flits, zodat ik het bevroren beeld heb op het moment dat ik het wil, en laat dan de camera langer openstaan om de omgevingssfeer mee te hebben.
Hier stond alles gewoon manueel. Diafragma, sluitertijd én flitsintensiteit.
Ik heb nergens over 2de gordijn gesproken. Dit is ook niet 2de gordijn geflitst. Er is geen reden toe. 2de gordijn wordt voornamelijk gebruikt om lichtpunten (strepen) natuurlijk te laten convergeren met de omgeving. Vooral handig bij lichtstrepen van een wagen. (Die zitten best "achter" de wagen en niet "voor" de wagen). 2de gordijn zou dezelfde foto opgeleverd hebben, maar dan heb je het moment van de waarheid niet in hand. De flits gaat immers maar af aan het einde van de sluitertijd. Ik heb liever onmiddellijk de flits, zodat ik het bevroren beeld heb op het moment dat ik het wil, en laat dan de camera langer openstaan om de omgevingssfeer mee te hebben.
Hier stond alles gewoon manueel. Diafragma, sluitertijd én flitsintensiteit.
Comment