Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interesse- en prijspeiling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interesse- en prijspeiling

    Ik heb hier ooit een tweedehands macrolens van canon gekocht (100mm macro, non-usm). Alles goed, tot de zoom blokkeerde. ETB kon de lens niet meer herstellen, dus ik heb me er een nieuwe aangeschaft. Ondertussen heb ik nog wat rondgehoord (cf. eerder bericht op dit forum) en ben ik toevallig toch nog op een hersteller gestoten, nl. de fotowinkel in de jezusstraat in Antwerpen. Die wil de lens wel proberen te herstellen maar er is kans dat me dat rond de 100 euro kost. Tot daar deel een van het verhaal.
    Ik hoef deze oude lens niet meer want ik heb een nieuw en beter model. Denken jullie dat het de moeite loont om die oude lens voor bovenstaand bedrag te laten herstellen, wetende dat ik ze daarna ga verkopen. Met andere woorden: zal ik deze lens nog kunnen verkopen en nog een bedrag hiervoor krijgen van boven de 100 euro - ik ga er niet op verliezen - goed wetend dat de lens enerzijds hersteld en nogal oud is maar anderzijds dan wel in orde is, goede kleuren geeft een haarscherp is? Ik dacht aan rond de 150 euro, maar ik weet niet of dat een redelijke prijs is. Wat denken jullie?
    http://peliculiar.lalunerouge.net

  • #2
    Re: Interesse- en prijspeiling

    Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
    Ik heb hier ooit een tweedehands macrolens van canon gekocht (100mm macro, non-usm). Alles goed, tot de zoom blokkeerde. jullie?
    Dat hoort ook zo, want heeft geen zoom.

    Comment


    • #3
      Re: Interesse- en prijspeiling

      werkt de MF nog?
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Interesse- en prijspeiling

        interessepeilingen horen thuis in het forum algemeen, vandaar dus de verplaatsing . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Interesse- en prijspeiling

          Ja ok, de focus dus Die blokkeert, alsof er iets tussen zit. De MF werkt dus niet meer, ik heb AF niet geprobeerd omdat die sowieso zou forceren en dan is hij helemaal stuk.

          (mod: ik dacht bij objectieven. Excuus)
          http://peliculiar.lalunerouge.net

          Comment


          • #6
            Re: Interesse- en prijspeiling

            Heeft hier niemand een mening over? Het is niet omdat je zegt dat je iets een bepaald bedrag waard vindt, dat je het ook moet kopen of zo. Ik ben gewoon op zoek naar meningen hieromtrent.
            http://peliculiar.lalunerouge.net

            Comment


            • #7
              Re: Interesse- en prijspeiling

              volgende zondag is het tweedehands fotobeurs te Antwerpen. Ga eens langs bij de stand van www.japancamera.nl
              Hij heeft al 2 lenzen van me overgenomen aan de gangbare prijs, min de herstelkosten. (vroeg 50€ voor ontvetten sluiterlamellen,volledige reiniging en afstelling).
              Heb er ook eens een 80-200 2.8 (die niet meer op oneindig wilde scherpstellen) laten herstellen en dat kostte ook maar 50€.

              Comment


              • #8
                Re: Interesse- en prijspeiling

                Ik heb totaal geen idee van de waarde, maar mijn vriend prutst wel graag aan lenzen (hij is er voor opgeleid-alleen heeft hij nog niet veel praktijklessen gehad). Mocht het zijn dat je ze niet laat herstellen, mag je me steeds contacteren om ze zo over te kopen voor een prijsje (tenzij ze niet op een Dslr past). Wie weet krijgt hij ze terug aan de praat (goed voor de afvalberg, mijn vriend content en ik ook)
                Last edited by Sisl; 17 januari 2008, 22:00.
                Opbouwende kritiek is altijd welkom!

                Comment

                Working...
                X