Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De BD Kantine

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De BD Kantine

Beste leden,
    In dit topic kunnen jullie jullie dagelijk zinnig en onzinng verhalen, gesprekken en wijsheiden kwijt. Probeer zo slim mogelijk over te komen, ik ben dol op wijze mensen

--

Ik begin:

Ik zit met een vraag mensen,waarom wil een mens altijd winnen?
    In alles: sport, wedstijden, banen ,alles.Alles draait om winnen en de top bereiken.Hoewel de meeste van jullie dit vanzelfsprekend vinden , is dit voor mij een vreemd gevoel.Winnen vind ik helemaal niet belangrijk.Ik heb het gevoel dat als ik in iets erg veel uitmunt dat ik nooit het magie van deze belevenis mee kan maken.
    Neem het beluisteren van een liedje als voorbeeld.De artist die het liedje gemaakt heeft word misschien kotsmisselijk van zijn liedjesmdat hij het keer op keer op keer hoort.Hij is de beste in zijn vak , alleen hij kan niet van zijn eigen muziek genieten.Ik aan de andere kant luister ernaar en geniet.Als ik aan de top was had dat niet gekunt.
    Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor schrijven van gedichten of maken van foto's etc etc.Als er niemand is die beter is dan jou heb je weinig concurrentie.
    Je leven si saai omdat je alleen maar goed goed goed en mooi mooi mooi hoort.Of heb ik het mis?

Re: De BD Kantine

123....ik moet de foto's op ware groote hebben....die zijn te klein.
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

LoL laat maar zitten meid hahaha , dan maar geen groene ogen voor mij
      Ga lekker koken, wat heb je gebakken?haha

Comment

ja je hebt het mis.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Betreft wat Bouk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
            Betreft wat Bouk?
            omdat jij geen sportman/muziekant/zanger en geen winner bent.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              omdat jij geen sportman/muziekant/zanger en geen winner bent.
              grt,bouk.
              Leg eens uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                Leg eens uit
                en de kleinste hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hemiksem Bekijk bericht
                  en de kleinste hebt.
                  kleinste wat?lol

Comment

fototoestel natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hemiksem Bekijk bericht
                      fototoestel natuurlijk
                      Waar komt de fototoestel vandaan?lol Het gaat niet zozeer over fotografie.Het ging over winnen in het algemeen.
                      Waarom willen mensen zo graag winnen?Of beste zijn in iets...

Ik kan bijvoorbeeld goed koken.iedereen die bij mij eet geeft complimenten.Als ik mijn eten zelf eet is het nooit zo lekker als ze beweren(waarcshijnlijk omdat hij zintuigen al verzadigd zijn met de ingredienten tijdens het koken).Ik kan wil ook dit beleven, maar dat kan dus niet.
                      Last edited by 123; 3 november 2007, 10:18.

Comment

Je spreekt jezelf tegen: mensen willen niet altijd winnen. Jij vindt winnen niet belangrijk—en ik neem aan dat je een mens bent. Ik meen zelfs te kunnen voorspellen dat er nog een heleboel mensen zoals jij zijn.

Wat geeft je dan de indruk dat mensen altijd willen winnen? Omdat die mensen vaker in de spotlights lopen waarschijnlijk...

Het tweede deel van je vraag is ook nogal simplistisch (met alle respect). Aan de top staan is—zeker in kunstzinnige beroepen/bezigheden—geen objectieve status. Het wordt gemeten aan de voorkeur van mensen die er vaak een andere mening op nahouden. Je leven wordt er allerminst saai door, denk ik. Bovendien ben je vaak zelf je eerste concurrent. Je wil jezelf vernieuwen of overtreffen met een volgende artistieke prestatie; je wil de mensen geboeid houden; ...
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

waarom wil ik winnen
                          dat is simpel. ik wil een luxe leven en winnen geeft macht macht geeft geld geld geeft luxe.

nee het zou allemaal te simpel zijn. ik wil niet de beste zijn in alles. zo zijn mijn foto's ook niet altijd goed. toch heb ik er veel plezeir aan.
                          als ik kook krijg ik ook dikwijls zeer goede reacties. maar vind mijn eigen eten ook nog wel lekker. anders zou ik het anders moeten klaarmaken.

de top bereiken wil ik niet ik wil wel het geld van een topman

geld geld geld geld daar draait alles om

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                            Je spreekt jezelf tegen: mensen willen niet altijd winnen. Jij vindt winnen niet belangrijk—en ik neem aan dat je een mens bent. Ik meen zelfs te kunnen voorspellen dat er nog een heleboel mensen zoals jij zijn.Wat geeft je dan de indruk dat mensen altijd willen winnen? Omdat die mensen vaker in de spotlights lopen waarschijnlijk...
                            Er zijn mensen(in dit forum) die dit beweert hebben, dat het in leven alleen om winnen van doelen gaat.Je hebt gelijk ik heb alles generaliseerd aangegeven.

Je leven wordt er allerminst saai door, denk ik. Bovendien ben je vaak zelf je eerste concurrent. Je wil jezelf vernieuwen of overtreffen met een volgende artistieke prestatie; je wil de mensen geboeid houden; ...
                            Maakt dat het leven dan niet eenzaam?

Ik houd me nog steeds bij mijn standpunt(ook al sta ik niet er sterk voor lol):
                            Het gaat niet om de score(winne/verliezen) maar het hoe het spel zelf gespeelt wordt.winnen en verliezen doet er niet aan toe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                              geld geld geld geld daar draait alles om
                              Geld kan niet alles kopen.Heel materialistisch gedachte!
                              (ps:wat als je ergens goed in bent en het levert geen geld?)

Comment

Working...
                              X