Knap portret, pure klasse, fantastisch shot!
Beter kan ik het niet verwoorden... ik sta paf!
Die kleuren, de compo, de DOF en de afwerking, jonge toch...
Oorspronkelijk geplaatst door Roland CuypersBekijk bericht
Voor mij is dit de top! = HOF
Knap portret, pure klasse, fantastisch shot!
Beter kan ik het niet verwoorden... ik sta paf!
Die kleuren, de compo, de DOF en de afwerking, jonge toch...
mvg, Roland
Die staat er goed op. Dit is geen gewone wesp (Paravespula vulgaris), maar een mannelijke franse veldwesp (Polistes dominulus). Deze is gemakkelijk te herkennen aan de oranje antennen waarvan een deel aan de bovenzijde zwart is.
Die staat er goed op. Dit is geen gewone wesp (Paravespula vulgaris), maar een mannelijke franse veldwesp (Polistes dominulus). Deze is gemakkelijk te herkennen aan de oranje antennen waarvan een deel aan de bovenzijde zwart is.
Jorgen
Dacht ik ook eerst aan, maar die heeft toch zwarte kaken, terwijl deze er gele heeft?
Dacht ik ook eerst aan, maar die heeft toch zwarte kaken, terwijl deze er gele heeft?
Niet vergeten dat dit een mannetje is. Dat kenmerk geldt alleen voor de vrouwtjes. Ik denk dat Rupselkopke een hele tijd geleden ook eens een foto van een mannelijke franse veldwesp heeft geplaatst. Dit is overigens de enige wesp met dergelijke antennes.
EDIT: ik bedoel natuurlijk een foto van een vrouwtje, geen mannetje. Als je zoekt op 'Polistes dominulus' zie je hem wel.
Jorgen
Last edited by Jorgen_R; 22 augustus 2007, 20:23.
Reden: Foutje
Comment