Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Er bestaan geen belachelijke vragen alleen maar belachelijke antwoorden . Ik ben trouwens een beginneling en dus ook geïntresseerd in het antwoord.
De eerste foto spreekt me om die reden trouwens meer aan dan de andere. De tweede foto met eenzelfde zwarte achtergrond zou voor mij ook een meerwaarde geven.
Misschien een belachelijke vraag, maar hoe heb je die zwarte achtergrond bij die eerste foto verkregen?
Alle foto's zijn buiten genomen, de eerste in de avondzon en met een donkere achtergrond ver achter de bloem. In photoshop heb ik die achtergrond geselecteerd en donkerder gemaakt. Je kan dit effect ook krijgen bij het nemen van de foto door in te flitsen maar dan wel oppassen dat je de foto niet helemaal plat flits en persoonlijk hou ik niet van flitsen bij close-up-foto's. Je kan natuurlijk ook de bloem binnen fotograferen met een zwarte achtergrond en aparte belichting aan één of twee kanten.
Comment