Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Woelige luchten de laatste dagen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Woelige luchten de laatste dagen

En mooi aambeelden. Enkele foto's:

www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Re: Woelige luchten de laatste dagen

Je kan misschien beter een plaatsje zoeken zonder al die huizen.
    Of toch minder huizen , ze maken de foto nogal druk.
    Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

Eens met Eric, een beetje meer zorg besteden aan de voorgrond.
      Flickr

Comment

Ergens op een kale vlakte of aan een meer zouden deze foto's veel beter tot hun recht komen.
        Probeer ook zoveel mogelijk breedhoek te gaan (dramatisch effect
        Groeten Sensor

Comment

Sorry, ik vind hier maar niks aan.
          www.wildlifepixs.com

Comment

die wolkenluchten mogen op zich zo indrukwekkend zijn, als je de voorgrond niet mee hebt, is het eigenlijk gewoon geen mooie foto. En dit is jammergenoeg in de 3 opnames het geval. Zelfs weer foto's maak je nog best ergens op den buiten waar zo weinig mogelijk horizon/voorgrond vervuiling is. Nu wordt het een rommelig zootje. Deze kunnen er ongetwijfeld mee door als weerfotografie, maar mooie "Natuur & Landschappen" foto's vind ik deze helaas niet.

Comment

Het is zeer nuttig om een reserve aan te leggen van wolkenfoto's maar dan enkel wolken fotograferen hé. Om dan deze later te gebruiken bij beelden die je neemt voor de voorgrond en correct belicht en die dan te voorzien van een nieuwe lucht met wolken (ook correct belicht).

De beiden samen geven je een beeld dan raar of zelden haalbaar is in één opname.

MVG, Jeff
              Last edited by Digipics357; 6 juli 2007, 07:33.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

nèh tis dat niet,
                hup naar fotodiscussie ermee

Comment

@ Digipics 357.
                  Herken ik dat beeld niet uit het gratis maandblad Steps?
                  Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

De compositie is een ramp. Gewoon naar de hemel gemikt en op dit forum gepleurd... Voor ons is dit tijdsverspilling hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                      @ Digipics 357.
                      Herken ik dat beeld niet uit het gratis maandblad Steps?
                      Dat zou me zeer verbazen, zal een gelijkend beeld zijn want ik heb buiten dit beeld niets gepost of verzonden!

MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Het ging het hem eigenlijk over de specefieke wolken... Bvb de eerste, is een whales mouth, de tweede zijn CB's, en de laatste was de voorkant van een shelfcloudje... Op zo'n momenten kan je niet even naar een plaatsje rijden met mooi uitzicht, of het is weg.
                        www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Comment

Ik snap de reactie van de mensen wel.
                          De voorgrond is te donker, er is niets speciaals te zien op de voorgrond...
                          Daarmee dat het de beelden niet interessant genoeg maakt voor op een forum zoals dit.
                          Op zoek gaan naar een betere locatie dus!

Groeten,
                          FrederikV
                          SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Bruyn Bekijk bericht
                            Het ging het hem eigenlijk over de specefieke wolken... Bvb de eerste, is een whales mouth, de tweede zijn CB's, en de laatste was de voorkant van een shelfcloudje... Op zo'n momenten kan je niet even naar een plaatsje rijden met mooi uitzicht, of het is weg.
                            Dat is inderdaad interessant voor de wolkenliefhebber, op jacht naar soorten en maten.
                            Toch is dit forum meer geschikt voor de foto's waar de wolken onderdeel van een foto maken, en niet zozeer alleen de waarneming. Want zeg eerlijk, fotografisch zijn ze niet bijster interessant. Plaats deze boven een mooi landschap )zowel landelijk als stedelijk) en ze komen in een andere contex te staan.
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
                            X