Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

    Donderdagavond hebben we met de fotoclub nog eens een uitstapje gemaakt naar Turnhout.
    We zijn naar het begijnhof, het kasteel en het station geweest.
    Maar toen we iets gingen drinken in een taverne tegenover de Nieuwe Kaai,
    kon ik het weer niet laten om daar wat avondfoto's te maken .





    De andere foto's kan je in mijn Smugmug-album bekijken onder Fotovrienden Rijkevorsel -> Uitstappen en wandelingen -> Turnhout .
    Last edited by Black B@ndit; 25 juni 2011, 00:37.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

    Mooi, echt knap gedaan.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

    Comment


    • #3
      Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

      Eerste is een hele mooie! (maar ik heb de indruk dat ze naar links afhelt......)

      Grtz,Fabienne
      Het is nooit te laat om te zijn wat je had kunnen zijn.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

        Oorspronkelijk geplaatst door F@bke Bekijk bericht
        Eerste is een hele mooie! (maar ik heb de indruk dat ze naar links afhelt......)
        Ik heb ze nu wat aangepast, maar het is niet gemakkelijk om de juiste lijn te vinden waarop de foto rechtgezet kan worden.
        De kaaimuur loopt niet evenwijdig met de bebouwing, en dat maakt het moeilijk, nu heb ik de rechtse hoek van de linkse toren gebruikt als referentie en nu is het volgens mij vrij juist .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

          Uitstekend belichte platen, Bart

          Foto's met weerspiegeling in water zijn eenvoudig recht te zetten door een lijn te trekken vanaf een bepaald punt naar datzelfde punt in de weerspiegeling. Kijk hoeveel graden deze lijn afwijkt van 90° in plus of min en je weet exact hoeveel je in welke richting moet roteren.
          mvg,
          Ludo V.

          Comment


          • #6
            Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

            Heel mooi werk. Vooral de eerste blijf ik naar kijken.
            SITE: http://www.xraypictures.be
            FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

            Comment


            • #7
              Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

              Die eerste is inderdaad schitterend, zelf in de letterlijke zin
              Albums : http://fotografiepeterderycke.be
              Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

              Comment


              • #8
                Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

                Schıtterende foto's
                Voorkeur absoluut voor nr 1

                Maar kan me nıet van de ındruk ontdoen dat je hıer met HDR hebt gespeeld, of waren de kleuren echt zo mooı en de lıchtınval zo gunstıg ???

                PRACHTIG
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

                  De eerste mag van mij naar den HOF
                  BD0723BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

                    Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                    Schıtterende foto's
                    Voorkeur absoluut voor nr 1

                    Maar kan me nıet van de ındruk ontdoen dat je hıer met HDR hebt gespeeld, of waren de kleuren echt zo mooı en de lıchtınval zo gunstıg ???

                    PRACHTIG
                    Ik werk nooit met HDR, dat zit niet in mijn Photoshop Elements .

                    De kleuren en contrasten komen zo uit de camera. Bij dit soort foto's is het juiste tijdstip heel erg belangrijk, als het nog niet donker genoeg is, dan krijg je niet die donkerblauwe luchten (en hier ook de reflecties in het water), is het net iets te donker dan wordt alles zwart.
                    Als je zo'n foto's wil maken, dan neem je er rustig de tijd voor, het onderwerp loopt toch niet weg .

                    Er was nog iemand van onze fotoclub die wou weten hoe je zo'n foto's maakt (de anderen zaten ondertussen iets te drinken, en misten zo hun kans op de mooiste foto's ), maar omdat zij nog analoog werkt heb ik met wat testshots het juiste ogenblik bepaald om die analoge foto's zo perfect mogelijk te krijgen.
                    Ik ben dus wel benieuwd naar die afdrukken .

                    Alles wat je moet weten over dit soort nachtfoto's:



                    -Zet de camera op een statief.
                    -iso 100 (of 200 als je niet lager kan), de belichtingstijd speelt geen rol met een statief, daarom moet je geen hoge iso instellen
                    -AV stand (diafragmavoorkeuze)
                    -diafragma op f8-f16 (f16 geeft grotere stervorming rond lichtpunten, maar het diafragma te ver dichtzetten geeft minder scherpe foto's, verder dan f16 ga je daarom best niet)
                    -Timer of afstandsbediening gebruiken om trillingen te vermijden als je op het knopje drukt.
                    -Als je de mogelijkheid hebt voor "Mirror Lock Up" dan gebruik je die ook om trillingen van de opklappende spiegel te vermijden.
                    -Soms kan het moeilijk zijn om scherp te stellen, richt dan de camera op een lichter punt, druk de ontspanknop half in, en zet dan de camera weer op de juiste plaats en druk de ontspanknop dan verder in (One Shot AF gebruiken).
                    -Zet de "noise reduction bij lange sluitertijden" aan, (het duurt dan wel langer voor je de volgende foto kan maken).
                    -Gebruik geen UV-fliter, want daarmee krijg je veel sneller last van flare (rare lichtvlekken op de foto).
                    -Gebruik een zonnekap als je die hebt, ook om flare te vermijden.
                    -Probeer ook foto's te maken als het nog net niet helemaal donker is, die zijn meestal het mooist ("blauwe uurtje" noemen ze dat, maar dat duurt zo lang niet).
                    -Ik zet de witbalans altijd op automatisch voor nachtfoto's, daarmee behoud je de sfeer het best.
                    -Als je in de AV (A) stand werkt, hou dan wel de maximale sluitertijd in het oog, want die is bij de meeste camera's beperkt tot 30 sec. Als je dan het diafragma te ver dicht zet, wordt de foto onderbelicht omdat de sluiter niet langer dan 30 sec open blijft.
                    -Je zal wat moeten spelen met de belichtingscompensatie, want door de scherpe contrasten tussen de verlichte gebouwen en de zwarte achtergrond is de belichting niet altijd optimaal (bekijk de foto's op het schermpje om ze te beoordelen, en pas eventueel de belichtingscompensatie aan).
                    -Zorg voor een goed geladen accu, want bij lange sluitertijden verbruikt een camera een stuk meer.
                    -Als je IS of VR-lenzen gebruikt, zet dan de beeldstabilisatie uit, want ik heb zelf al een paar keer ondervonden dat die zorgt voor bewogen foto's als de camera op een statief gemonteerd is. Zonder beeldstabilisatie zijn de foto's dus scherper in dit geval.
                    Last edited by Black B@ndit; 7 augustus 2011, 13:32.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

                      Ik vind ze schitterend, vooral die eerste is heel erg mooi. Haarscherp en een heel mooie belichting. Knap
                      https://www.behance.net/Lynx1966

                      Comment


                      • #12
                        Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

                        Je eerste knap gedaan prachtig, je tweede natuurlijk ook
                        Mvg, Digidan.
                        BD0844BE
                        website.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

                          Die eerste is echt een winnaar, perfect in balans en mooi zo met die reflectie en de kalmte die ervanaf straalt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

                            de eerste is prachtig en bedankt voor de gedegen uitleg
                            Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

                            Comment


                            • #15
                              Re: Turnhout, Nieuwe Kaai, avondfoto's.

                              nr1 is idd een mooie nette plaat

                              Comment

                              Working...
                              X