Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zware of lichte tas mee op vakantie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zware of lichte tas mee op vakantie?

    Eigenlijk benieuwd wie wat allemaal meeneemt op vakantie. Een volgepropte trekker van 10kg, of een handige schoudertas met body en 1à2 objectieven?

    'k zit eigenlijk beetje verlegen om met een volle computrekker op vakantie te vertrekken (is pas half mei, dus nog veraf). Beter een selectie maken misschien? of toch niet? aargh... want eigenlijk zou ik alles wel kunnen gebruiken.

    Extender mee ? macro mee ? of toch niet ? toeme, mss heb ik die wel nodig... maar da's weer wat meer om te dragen? dus maar thuis laten?
    Benieuwd hoe jullie dit welbekende probleem aanpakken.... en het hierover in het voorjaar hebben is misschien handig voor iedereen vertrekt...
    Last edited by yowan-kenobi; 9 februari 2007, 12:26. Reden: tikfaut ;)

  • #2
    Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

    Ik vertrek half maart op vakantie en neem mee :
    30D
    17-85mm lens + zonnekap, 70-300mm lens
    50mm 1.8 lens, externe flitser
    polarisatie filter
    monopod, imagetank
    baterijlader,reserve batterij
    blaaspeer, usbkabeltje
    lensdoekjes, video-camera
    extra CF-kes
    alternatieve contactstekker
    en da allemaal in mijne rugzak van lowepro.
    Amai ik wordt er al moe van als ik alles begin op te sommen,
    en moet meesleuren
    Maar als ge minder gaat meenemen, bestaat de kans dat ge dat juist nodig
    hebt dat je niet bij hebt.
    Canon 5DII, 24-105 IS USM, 70-300 IS USM

    Comment


    • #3
      Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

      Ik vertrek half april naar de USA en neem mee:
      camera: 350D
      lenzen: 24-105mm, 18-55, 55-200mm, 50/1.8
      toebehoren: batterijen en lader, usb-kabel, CF-kaarten alternatieve stekker
      laptop (+ voeding en muis)
      tripod (deze wel in valies, niet als handbagage)

      dit alles in een lowepro computrekker rugzak. Het gewicht loopt aardig op, zeker gezien de laptop, maar ter plekke ga ik diene natuurlijk niet altijd meesleuren in de rugzak.

      Comment


      • #4
        Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

        Als ik op vakantie ga neem ik mijn vriendin mee
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

        Comment


        • #5
          Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

          EDIT MOD : aangezien het hier over een tas gaat en niet over objectieven heb ik dit topic verplaatst naar een gepaster forum . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

            Wij vertrekken morgen op vakantie en ik neem mee :
            -Canon G6
            -Canon S3IS (als reserve en voor de grote zoom)
            -x-drive, batterij-opladers en 2 CF-kaartjes en 2 SD-kaartjes

            en dat kan allemaal in een klein zakske

            Dit was ik nog vergeten ... natuurlijk neem ik ook mijn pola-filter mee op verlof
            Last edited by Vicky; 9 februari 2007, 17:00.
            Groetjes Vicky

            Comment


            • #7
              Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

              En wij vertrekken morgen ook! Een weekje Tenerife voor ons 25-jarig-huwelijksjubileum!

              Ik neem mee behalve mijn halve trouwboek :

              mijn FZ30 met 35-420 en zonnekap, batterijlader, extra batterij en 3 SD (1Gb) kaartjes en nog een camera-tvkabel
              alles samen in een tasje van +/- 22x16x16 en */- 1,4 kgr, waar nog plaats voldoende over is voor een reisverrekijker met 10xzoom, gsm lader en nog wat prulletjes.

              En op uitstap of wandelingen laat ik daarvan al wat op de kamer.

              Comment


              • #8
                Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

                @Nabi: Proficiat met je huwelijksverjaardag

                Voor mij ongeveer hetzelfde hoor. In de tas van mijn FZ30 is er nog plaats voor de zonnekap, een extra batterij, een tweede SD kaart en een Pola-filter. Daarnaast heb ik een grotere tas mee (die dan ter plaatse meestal op het appartement blijft) voor de FZ30 in zijn tasje (als ik hem niet gebruik dus ), batterijlader, Xdrive, schouderstatief en nog wat kleine prullen en kuisprodukten. Een monopod durf ik ook nog meesleuren.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                Comment


                • #9
                  Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

                  Ik ga op verlof 07-28 september 2007 naar Vancouver (BC-Canada)

                  Ik neem mee, toch van fotomateriaal, bijna alles wat ik heb, zal het ginder zeker nodig hebben.

                  Makro lens voor bloemkes, enz . . .
                  Breedhoek voor in de steden of waar het nodig blijkt te zijn.
                  Grote en kleine tele voor de dieren in de natuur.
                  Statief voor nachtopname.

                  Deze reis is eigenlijk één grote SM. (=schooting maand)

                  Ik vlieg (mee) met British Airways en Air Canada.
                  Gezien mijn vroegere beroepsaktiviteiten neem ik het zekere voor het onzekere.

                  Alles zal worden meegenomen als handbagage in een grote fotorugzak (Tamrac Expedition 8)

                  Vooraleer ik vertrek, zeker enkele voordien) zal ik met deze zak passeren aan de balie in Zaventem en de beide maatschappijen hierover inlichtingen vragen.
                  Met mijn lidkaart van BD en Fed Pol zal ik "proberen" van het zo te regelen.
                  Laat dit dan ook bevesqtigen op papier.
                  Gaat het niet, zit ik met problemen en zal alles in een aparte valies, schokvrij moeten worden verpakt.

                  Wordt vervolgd.
                  Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                  Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                  BD0460BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

                    Op reis is een makkie voor mij gezien mijn setup.

                    20D + 17-55 f2.8 IS + 70-300 DO IS + 12 GB CF + 3 batterijen in een tamrac velocity 9.

                    Totaal +- 2 KG, een bereik van 28-480 mm met IS en zo compact dat er nog heel veel in die rugzak kan(wat voor mij heel belangrijk is onder andere vandaar de DO). En dit met een kwaliteit die enkel verbeterbaar is door veel minder compact te gaan en veel zwaarder.

                    Naargelang het type reis kunnen daar nog extra lenzen bij komen(een fotoreis of specifieke omstandigheden). Langere reis wil ook zeggen 2 imagetanks mee.

                    Is het maar een korte uitstap dan zit bovenstaande zelfs vaak niet in de rugzak maar gewoon in mijn jas en body met lens aan mijn schouder.

                    PS: veel plezier Bachus ik heb die streek ook al bezocht en dat was een droom!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

                      Ik neem altijd alles mee, in men fotorugzak... Mijn laatste reis(dominicaanse republiek) had ik zelf mijn portabel computer mee, past er net in.
                      Of je fotorugzak, half vol steekt, en 5kg weegt, of volledig volpropt en 10kg weegt. Maakt volgens mij niet veel uit. Je moet hem toch dragen.
                      Als je een stapreis, of fietsreis plant, is dat natuurlijk iets anders.
                      Vanonder, in de zak met mijn kleren, prop ik altijd een lege, keinere cameratas, die ik gebruik voor de uitstappen. Een lens niet meenemen, komt niet op in mijn gedachten.


                      Groeten
                      JO
                      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

                        Ik vertrek volgende week naar Egypte.
                        En ik neem mijn Lowepro Rover AW mee.
                        Met daarin een 350D + 28-90 + 70-200 + extra batterij + (veel) cf kaartjes + nog een groothoekobjectief + Sensor swabs met eclipse (zand kan aardig lastig zijn).

                        Grtz,

                        Thomas.
                        EOS 350D; Sigma 70-200 2.8 EX DG HSM; Canon 28-90 4.0 - 5.6; Nikon FM + 24 2.8, 35 2.8, 50 1.4, 135 2.8, 70-260 4.5; Manfrotto 190PRO-B; Lowepro Rover Light

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

                          Ik ga half april op een 3-weekse road trip doorheen de USA.
                          Ik neem mee :
                          -Nikon D200
                          -18-200VR
                          -Sigma 10-20mm
                          -10.5mm fish eye
                          -sb800
                          -statief

                          Alles in een lichte schoudertas...

                          T.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                            Eigenlijk benieuwd wie wat allemaal meeneemt op vakantie. Een volgepropte trekker van 10kg, of een handige schoudertas met body en 1à2 objectieven?

                            'k zit eigenlijk beetje verlegen om met een volle computrekker op vakantie te vertrekken (is pas half mei, dus nog veraf). Beter een selectie maken misschien? of toch niet? aargh... want eigenlijk zou ik alles wel kunnen gebruiken.

                            Extender mee ? macro mee ? of toch niet ? toeme, mss heb ik die wel nodig... maar da's weer wat meer om te dragen? dus maar thuis laten?
                            Benieuwd hoe jullie dit welbekende probleem aanpakken.... en het hierover in het voorjaar hebben is misschien handig voor iedereen vertrekt...
                            Waar gaat de reis eigenlijk naar toe ?
                            Afhankelijk van de bestemming zal je je (moeilijke) keuze dienen te bepalen. Je kan/mag immers niet alles meesleuren.
                            Overweeg je een trekker maar ga je ook daadwerkelijk "trekken" ( of kan je materiaal in de kluis van je hotel ) ?
                            Prachtige bestemmingen vragen om je beste (prime) lenzen, maar dat is niet altijd praktisch.
                            Een groothoek, een tele, een lichtgevoelige prime op plaatsen waar je niet mag/kan flitsen, een statief(je) ... !?
                            Je backup niet te vergeten ... lader, batterijen, geheugen ...


                            Niet simpel, maar in elk geval mag een compact/point and shoot camera niet ontbreken !
                            Groetjes

                            Lukathi

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zware of lichte tas mee op vakantie?

                              Na verschillende wereldreizen kom ik dicht bij mijn persoonlijke ideale keuze:
                              Fototas Lowe Pro CompuTrekker
                              - D200 + 2 batterijen en oplader
                              - 17-55/2.8 en zonnekap
                              - 70-200/2.8 VR en zonnekap
                              - TC 14E
                              - SB 400 flitser
                              - 10 GB aan CF-kaarten
                              - Image tank 40 GB
                              - Lenspen Hama en Copperhill sensor sweep
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X