Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij eos 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterij eos 400D

Hallo allemaal,

ik had graag een extra batterij besteld voor mijn eos 400D en was op http://www.accuplus.nl gestoten. 9,5 euro tov canon rond de 50à60 euro! niet slecht, maar aan of af te raden? wie heeft er alternatieven? Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt!
    Mvg, Fre

Re: Batterij eos 400D

ik heb er besteld (en gekregen ) voor mijn 350D , 2stuks en werken perfect. Op eosdigitaal kan je nog meer reacties lezen waarvan allen goed.

btw , snelle levering maar wel 1euro extra om te verzenden naar belgië.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

hier kan je ze ook bestellen:

en ze kosten maar 5euro per batterije
      zoek maar eens op akkuinternational, veel BD leden kopen daar batterijen
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

FZ50

Comment

ja maar je winst smelt wel weg bij de verzendkosten bij akkuin heb ik de indruk...
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

inderdaad, 4,95€ voor een batterij en 12,95€ voor de verzendingskosten...
          Het mag dan wel goedkoper zijn dan een originele maar de verhouding artikelprijs tegenover verzendingskosten zijn er toch wel een beetje over.

Bij Accuplus is de batterij nu 9,5€ en zijn de verzendkosten maar 2 euro, en 9,95€ voor een verzekerde verzending.

Iemand ervaring met deze producten? Zijn ze echt te vertrouwen en beschadigen ze de apparatuur niet?
          don't drink from the mainstream

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door didge Bekijk bericht
            inderdaad, 4,95€ voor een batterij en 12,95€ voor de verzendingskosten...
            Het mag dan wel goedkoper zijn dan een originele maar de verhouding artikelprijs tegenover verzendingskosten zijn er toch wel een beetje over.

Bij Accuplus is de batterij nu 9,5€ en zijn de verzendkosten maar 2 euro, en 9,95€ voor een verzekerde verzending.

Iemand ervaring met deze producten? Zijn ze echt te vertrouwen en beschadigen ze de apparatuur niet?

Apparatuur beschadigen zullen ze wel niet, maar ik heb toch vragen bij zo'n vervangbatterijen, een originele NB-2LH koop ik voor 51 euro (zonder verzendingskosten) en dan 5 euro voor een namaak ervan of iets meer voor wat hoger vermogen, doe er nog de BTW af en wat hou je dan nog over?

Ieder zijn keus, maar ik hou het liever bij de originele.

mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
              Apparatuur beschadigen zullen ze wel niet, maar ik heb toch vragen bij zo'n vervangbatterijen, een originele NB-2LH koop ik voor 51 euro (zonder verzendingskosten) en dan 5 euro voor een namaak ervan of iets meer voor wat hoger vermogen, doe er nog de BTW af en wat hou je dan nog over?

Ieder zijn keus, maar ik hou het liever bij de originele.

mvg,
              Een originele akku vertrekt in de fabriek waarschijnlijk aan ongeveer dezelfde prijs als een namaak-akku (er zijn trouwens niet zoveel fabrikanten die lithium-ion cellen maken, in een namaak kan zelfs net dezelfde cel zitten als in een originele).
              Maar die originele moet wel eerst nog via de (Canon, Nikon,.....) fabriek passeren en daar gaat de prijs minstens x2 voor die weer vertrekt. Dan moet die naar de importeur, die de prijs nog eens vermenigvuldigt met een factor 2. Daarna komt die bij de winkelier, die er nog eens winst op maakt (moet ook wel, anders kan die niet in leven blijven) en er de BTW ook nog bijtelt.
              De verpakking van de originele akku is misschien nog duurder dan de akku zelf wanneer ze van bij de fabrikant komt, een compatibele akku zit in een heel eenvoudig doosje, zonder al die lagen plastiek, en diefstalbeveiligingen.

Volgens mij slaan de namaak-akku's* een paar stappen over, en hebben verkopers zoals bijvoorbeeld akkuinternational een heel grote omzet en een kleinere winstmarge (*= eigenlijk geen namaak, maar wel compatibel, en dat is heel wat anders dan bijvoorbeeld een nagemaakte Canon akku waarop er Canon-labels hangen, en die voor een veel hoger bedrag verkocht worden dan een compatibele akku zonder merk, want dat is bedrog).

Omdat de verzendkosten heel hoog zijn bij akkuinternational, bestel ik zelf liever twee of meer akku's tegelijk (als je ze telkens afwisselend gebruikt, dan doe je met drie akku's ook langer dan met twee stuks).
              Je kan ook afspreken met anderen die dezelfde camera gebruiken en dan de verzendkosten delen.

Ik ben een tevreden gebruiker van die compatibele akku's die ik bij akkuinternational gekocht heb .

Als de originele voor 5 euro vertrekt bij de fabrikant, met de dure verpakking erbij, dan zal ze voor 10 euro bij Canon (of een ander merk) vertrekken. De importeur zorgt er dan voor dat die akku voor 20 euro in de winkel terechtkomt, en die winkelier doet daar zijn winst bij + de BTW. Zo kom je al aan 40 euro + 21% BTW = 48,4 euro.

Een merkloze akku zal in de goedkopere verpakking waarschijnlijk voor 2,5 euro bij de fabrikant vertrekken, en die wordt dan zo goed als rechtstreeks aan de verdeler geleverd, die dan waarschijnlijk ook wel grote aantallen tegelijk moet aankopen. Dan doet die internetwinkel (die ook geen showroom, en andere onkosten heeft) daar nog wat winst en BTW bij, en dan kom je op 5 euro + 21% BTW = 6,05 euro (maar daarvan maken ze meestal 5,99 euro, dat lijkt weer heel wat minder).

(De juiste winstmarges ken ik niet, en er moet ook nog rekening gehouden worden met de verzendkosten tussen de verschillende partijen, ik maak hier dus maar een veronderstelling, die niet zo heel ver van de werkelijkheid zal zitten, omdat de uiteindelijke prijs ongeveer wel klopt).
              Last edited by Black B@ndit; 3 januari 2007, 17:12.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

ik heb ze gebruikt in mijn 300D, gebruikt ze nu in mijn 20D en heb er nog nooit problemen mee gehad
                www.koendd.be

FZ50

Comment

zoals ik al zei, goeie ervaring ermee , en behalve het feit dat er geen canon op staat geen verschil te merken.

ik heb bij accu4u er 2 gekocht voor 20euro (inc verzending), mooi opgeborgen in een zakje van mouse maar nt echt veel tierlantijntjes.

Comment

- En wat dan met de mAh? Zit daar een beperking op? De fake accu is immers een accu van 1100 mAh ipv de originele (ik denk 750 mAh). KAn dit kwaad?

- Hoe zit het met het opladen van een nieuwe accu? Is het nog steeds nodig om de batterijen de eerste keer 12 u op te laden? Ze worden immmers al opgeladen geleverd tegenwoordig...
                    Mvg, Fre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
                      - En wat dan met de mAh? Zit daar een beperking op? De fake accu is immers een accu van 1100 mAh ipv de originele (ik denk 750 mAh). KAn dit kwaad?

- Hoe zit het met het opladen van een nieuwe accu? Is het nog steeds nodig om de batterijen de eerste keer 12 u op te laden? Ze worden immmers al opgeladen geleverd tegenwoordig...
                      Zolang een akku dezelfde spanning heeft, is er niets aan de hand.
                      Door de grotere capaciteit (750mAh -> 1100mAh) kan je er wel langer mee blijven werken. Maar het zal ook langer duren om ze te laden als ze helemaal leeg is.

Een nieuwe lithium-ion akku moet je geen 12 uur in de lader laten zitten.
                      Volgens het boekje van mijn 20D moet ik ze wel een uur laten zitten nadat het lampje blijft branden om 100% van de laadcapaciteit te krijgen. Dat is omdat er eerst met een grote stroomsterkte geladen wordt, maar als een akku bijna geladen is dan kan die te warm worden indien er dan nog met de maximale stroomsterkte geladen wordt. Daarom zal de lader op het einde een kleinere stroomsterkte geven waardoor de akku zeker niet te heet kan worden (een lithium-ion akku kan niet zo goed tegen hoge temperaturen als een nikkel-cadmium of nikkel-metaalhydride akku).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Bedankt voor de snelle reactie! Heb mijn eos 400D sinds gisteren (samen met sigma 17-70) en kan niet wachten tot ik ook mijn vervangaccu in de bus heb, zo'n accutje gaat er snel door als je je nieuwe camera hebt en begint te testen
                        Mvg, Fre

Comment

voor de duidelijkheid.. werken die voor de 300D ook op de 400D??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arkas Bekijk bericht
                            voor de duidelijkheid.. werken die voor de 300D ook op de 400D??
                            neen,
                            daar heb je een andere voor nodig

400D: NB2LH
                            300D: BP511
                            www.koendd.be

FZ50

Comment

Working...
                            X