Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • advies beeldscherm

    Een vriend van mij zoekt een OK LCD beeldscherm voor algemeen gebruik.
    Hij is wel veeleisend. Hij zou graag een resolutie van 1600X1200 hebben voor max 500 euro.

    Iemand een idee?

    Het beeldscherm is voor algemeen gebruik. Niet voor foto-editing.

  • #2
    Re: advies beeldscherm

    ik heb een iiyama 20" gekocht met PVa scherm dus ook te gebruiken voor fotos, uit mijn hoofd de H511-b2 8ms en pivot functie zodat je je scherm kunt draaien, erg handig bij documenten en ook fotos (portret stand)
    Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

    Comment


    • #3
      Re: advies beeldscherm

      Samsung SyncMaster 204B 20 inch TFT 5ms Silver
      Is een prachtig scherm
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: advies beeldscherm

        In de laatste Digital Photo (november 2006) is een test verschenen van TFT monitors en gebruik bij beeldbewerking.

        "Gold Award" voor de Dell 2007WFP (20,1" - 1680x1050) à 300 Engelse Pond

        "Silver awards" voor:
        - Samsung 940BW (19" - 1440x900) à 220 pond
        - Apple 20" Cinema display (20" - 1680 x 1050) à 530 Pond

        (Je moet zelf maar even de prijs in € herrekenen, ik ken de juiste koers niet)

        mvg
        https://waltertalboom.be-
        Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

        Comment


        • #5
          Re: advies beeldscherm

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Samsung SyncMaster 204B 20 inch TFT 5ms Silver
          Is een prachtig scherm
          Ben op zoek naar een ander scherm, mijn crt wil niet meer verder! Die Samsung ziet er wel goed uit voor een redelijke prijs!

          Is dit een goed scherm voor beeldbewerking?

          Super7
          D100 en nog veel wensen!

          Comment


          • #6
            Re: advies beeldscherm

            Oorspronkelijk geplaatst door Moerie Bekijk bericht
            Ben op zoek naar een ander scherm, mijn crt wil niet meer verder! Die Samsung ziet er wel goed uit voor een redelijke prijs!

            Is dit een goed scherm voor beeldbewerking?

            Super7
            Voor beeldbewerking geef ik toch de voorkeur aan een CRT
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: advies beeldscherm

              Toch al zeker gaan voor een resolutie boven de 1600 horizontaal.

              Ikzelf heb de Samsung 244T. Prachtig beeldscherm maar wel een heel pak duurder en gericht op de grafische markt en niet op de gamers/grafische markt.
              Goedkopere schermen hebben altijd een mindere kleuren weergave (ook al zie je dat zelf bijna niet)

              Nu ik ben fervent supporter van samsung (als het betaalbaar moet blijven) dus zou ik ook gaan voor de 204B
              Canon 20D / EF-S 18-55 / EF 70-300 / Speedlite 580EX
              Website
              BD0674BE

              Comment


              • #8
                Re: advies beeldscherm

                Is dat eigenlijk nog verstandig om een crt scherm te kopen! De evolutie gaat zo vooruit, dat je eigenlijk wel verplicht bent om een tft scherm te kopen! En in de meeste winkels hebben ze al geen crt schermen meer staan! Logisch lijkt mij ook dat een crt scherm nogal altijd beter presteerd dan een tft! Maar ja, hoe lang zal dit nog duren?

                En indien ik nog zou overwegen om een crt te kopen, welke raden jullie mij dan aan?

                Super7
                D100 en nog veel wensen!

                Comment


                • #9
                  Re: advies beeldscherm

                  hoi,

                  ik zit met hetzelfde probleem. De coating van mijn crt begint af te bladderen, dus ik ben ook op zoek naar een crt.

                  Probleem is dat je nergens meer in een winkel een crt kan kopen, dus je wordt wel verplicht om een tft te kopen.

                  De nadelen van een (betaalbare) tft zijn voor mij:
                  - geen volle 16.7 mil kleuren, dit wordt alleen bereikt met dithering.
                  Schermen van Samsung hebben volgens mij maar ong 260.000 echte
                  kleuren , de rest wordt geditherd naar 16,7 mil
                  - Tft heeft alleen echt goed beeld op de native resolutie. Als je het
                  op een andere resolutie zet, dan wordt het geinterpoleerd, dus
                  volgens mij kwaliteitverlies

                  Misschien ligt het aan mij hoor, maar TFT is toch wel een hele stap terug in vergelijking met CRT.
                  Last edited by danielsl; 17 oktober 2006, 10:31. Reden: fout in tekst
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: advies beeldscherm

                    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                    hoi,

                    ik zit met hetzelfde probleem. De coating van mijn crt begint af te bladderen, dus ik ben ook op zoek naar een crt.

                    Probleem is dat je nergens meer in een winkel een crt kan kopen, dus je wordt wel verplicht om een tft te kopen.

                    De nadelen van een (betaalbare) tft zijn voor mij:
                    - geen volle 16.7 mil kleuren, dit wordt alleen bereikt met dithering.
                    Schermen van Samsung hebben volgens mij maar ong 260.000 echte
                    kleuren , de rest wordt geditherd naar 16,7 mil
                    - Tft heeft alleen echt goed beeld op de native resolutie. Als je het
                    op een andere resolutie zet, dan wordt het geinterpoleerd, dus
                    volgens mij kwaliteitverlies

                    Misschien ligt het aan mij hoor, maar TFT is toch wel een hele stap terug in vergelijking met CRT.
                    Koop een goede , degelijke tft.
                    Dat van die native resolutie is echter wel waar, eronder zie je duidelijk kwaliteitsverlies. Maar waarom zou je niet MAXED out lopen?

                    Ik heb een belinea 10 20 35w, 20.1 widescreen, zalig om bewerking op te doen die widevisie EN om te gamen een lekker ding ook.

                    -M-
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

                    Comment


                    • #11
                      Re: advies beeldscherm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                      Koop een goede , degelijke tft.
                      Dat van die native resolutie is echter wel waar, eronder zie je duidelijk kwaliteitsverlies. Maar waarom zou je niet MAXED out lopen?

                      Ik heb een belinea 10 20 35w, 20.1 widescreen, zalig om bewerking op te doen die widevisie EN om te gamen een lekker ding ook.

                      -M-
                      Wat betreft MAXED OUT , Probleem is , dat ik bij de huidige games lang niet alles op 1280 bij 1024 kan draaien, zonder dat het een diashow wordt. En ik heb ook geen behoefte aan kwaliteitsverlies als ik dan een resolutie van 1024 bij 768 moet gebruiken.

                      Ik heb vandaag een Samsung syncmaster 997mb (crt-monitor) besteld, maar ik ben benieuwd of ik hier wel goed aan doe. Ik kon geen recensies vinden over deze monitor. Iemand nog een mening hierover, want ik kan de bestelling nog afzeggen
                      Last edited by danielsl; 18 oktober 2006, 00:26. Reden: foutje
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: advies beeldscherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                        hoi,

                        ik zit met hetzelfde probleem. De coating van mijn crt begint af te bladderen, dus ik ben ook op zoek naar een crt.

                        Probleem is dat je nergens meer in een winkel een crt kan kopen, dus je wordt wel verplicht om een tft te kopen.

                        De nadelen van een (betaalbare) tft zijn voor mij:
                        - geen volle 16.7 mil kleuren, dit wordt alleen bereikt met dithering.
                        Schermen van Samsung hebben volgens mij maar ong 260.000 echte
                        kleuren , de rest wordt geditherd naar 16,7 mil
                        - Tft heeft alleen echt goed beeld op de native resolutie. Als je het
                        op een andere resolutie zet, dan wordt het geinterpoleerd, dus
                        volgens mij kwaliteitverlies

                        Misschien ligt het aan mij hoor, maar TFT is toch wel een hele stap terug in vergelijking met CRT.
                        Ga eens kijken bij Compumania.be ze verkopen nog 3 CRT schermen, ik kocht daar de 22 inch Ilyama Visionmaster 454, voor een goede 650 Euro
                        ik draai daar een resolutie van 1600 X 1200 op en ben zeer tevreden van het resultaat. De monitor is gekalibreerd met de Colorvision Spyder.

                        Een nieuwe monitor geeft ge een gerust gevoel voor 4 jaar zeker, daarna vrees ik dat ik ook naar een TFT zal moeten gaan, tegen mijn zin !

                        MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: advies beeldscherm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Ga eens kijken bij Compumania.be ze verkopen nog 3 CRT schermen, ik kocht daar de 22 inch Ilyama Visionmaster 454, voor een goede 650 Euro
                          ik draai daar een resolutie van 1600 X 1200 op en ben zeer tevreden van het resultaat. De monitor is gekalibreerd met de Colorvision Spyder.

                          Een nieuwe monitor geeft ge een gerust gevoel voor 4 jaar zeker, daarna vrees ik dat ik ook naar een TFT zal moeten gaan, tegen mijn zin !

                          MVG, Jeff
                          Ik vrees dat 650 euro toch ietsje boven mijn budget is. Ik ben voor de Samsung Syncmaster 997 200 euro kwijt. Ik weet alleen niet of dit een goeie monitor is ?? Iemand??
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: advies beeldscherm

                            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                            Voor beeldbewerking geef ik toch de voorkeur aan een CRT
                            probeer er nog maar ene te vinden .. en een CRT kan je bijna dagelijks hercallibreren .. een TFT blijft veel langer juist na callibratie

                            BTW, op een CRT daag ik je uit om één dode pixel te zien in je fotobestand .. op een TFt zal je die wel zien. De TFT's zijn intussen serieus veel volwassener geworden, ook voor de veeleisende grafische toepassingen

                            Comment


                            • #15
                              Re: advies beeldscherm

                              Er lopen momenteel een paar interessante promoties bij Dell:

                              Bespaar tot 25% op geselecteerde Dell Monitoren Geldig t/m 31-10-2006
                              Dell UltraSharp 2007FP LCD-Flat-panelbeeldscherm (20inch, 1600x1200) voor 457,68 euro btw en transport incl, korting reeds verrekend dus dat is al onder zijn vooropgestelde prijs en is exact wat hij wil... Keuze uit een zwarte of zilveren:
                              Dell provides technology solutions, services & support. Buy Laptops, Touch Screen PCs, Desktops, Servers, Storage, Monitors, Gaming & Accessories


                              Nog eentje maar minder interessant voor hem denk ik:

                              Koop een Dell 2007WFP of een 3007WFP en krijg een E156FP gratis. Aanbod geldig zolang de voorraad strekt. Geldig t/m 24-10-2006.
                              2007wfp kost 596,53 euro btw en transport inclusief, is een 20inch wide van 1680x1050. Het scherm dat je gratis krijgt is een 15 inch van 1024x768 :-)
                              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                              Comment

                              Working...
                              X