Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop Scripting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Photoshop Scripting

Heb eens een tikje dieper PS scripts bekeken en daar zitten veel "onmisbare" pareltjes tussen
    Opgelet: minstens een deel hiervan werkt niet op Nederlandstalige Photoshop; het zal dan wel vermeld worden ergens.

Siva's Photoshop Conditional Action
    http://actionlogic.blogspot.com (lees ook comments)

XBatch (respecteert folder hiërarchie)

Open één RAW als Smart Object

Adobe CS2 Image Processor Modification (hier zijn ook weer verbeteringen op van anderen)
    Dr. Browns' Services

Jeff Tranberry scripts, tips & tutorials
    Tranberry.com - Home of Jeff Tranberry and the Twin Cities Photoshop User Group. Information on Photoshop, Photoshop Tips & Tricks, Photoshop Scripting, Photoshop Books, Digital Photography, Upright Basses, Twin Cities Music and Restaurants, and Comic Book Collecting.

Forum

Nog iemand pareltjes te melden...?

Dat mogen ook commerciële zijn, zoals
    DAM Useful Publishing offers solutions for digital asset management for photographers and creative professionals. A resource for camera scanning and workflow.
    Last edited by maGuy; 19 september 2006, 12:40.

Re: Photoshop Scripting

Oorspronkelijk geplaatst door Hub2805
    Weet iemand of er een programma is om foto's af te drukken en een deel van de exif info(vb datum en uur) op de achterkant mee af te drukken.(Kan in principe gemakkelijk als de printer dubbelzijdig kan printen).
    Misschien bestaat er een actie in photoshop die van een reeks foto's telkens een lege foto er tussen zet met die exif info erop gedrukt?
    Als mogelijk grote stap in de goede richting zet dit script voor PS CS1 metadata in tekstlayer(s)

Dus die gaat mss nog teveel output aanreiken of ongepaste tekstgrootte afleveren, wat je mogelijk enkel in de .js kan gaan customizen. Ik heb er nog geen output van gezien en op CS2 werkt het niet.
    Maar als je dat dan op één layer kunt krijgen is heel het zaakje wel te scripten, lijkt mij.

nl.:
    - foto printen
    - dit script runnen
    - tekstlayer printen

De maker is een straffe, behulpzame en productieve kerel, maar nu ietwat op rust, lijkt het. Maar er is nog andere bekwame hulp op dat forum, als het echt belangrijk voor je is.
    Last edited by maGuy; 20 september 2006, 02:50.

Comment

een tip die ik wil toevoegen: in PS kan je als scriptingtaal javascript gebruiken .. en wie een beetje websites schrijft (in code) kent dus javascript .. en dan kan je zelf scripts naar je hand zetten of zelf van scratch beginnen schrijven .. toch handig dat je kennis van een ding dat je kent kan hergebruiken om iets anders dat je doet efficiënter te maken, he

Comment

Jazeker, het motiveert al een beetje meer om dat nerd-gedoe bij gelegenheid eens te bestuderen

Maar wat ik het meeste zocht was de mogelijkheid tot een Stop & continue in een batch, en die scripts bestaan. Wat een heeeeeerlijke productiviteitsboost

Recentelijk bij Lynda.com:
        Photoshop CS2 Actions and Automation, Deke McClelland

Nu nog een scriptje dat recht vanuit PS een foto upload en in het forum post
        Zal me wel lukken denk ik (mbv AutoIt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
          Nu nog een scriptje dat recht vanuit PS een foto upload en in het forum post
          Zal me wel lukken denk ik (mbv AutoIt)
          dan moet je maar aan bouk advies vragen: die heeft al een scriptje dat automatisch commentaar geeft op nieuw geposte foto's

Comment

Mmm, volgens mij zit dat vast in een oneindige loop...

Comment

Mmm, volgens mij zit dat vast in een oneindige loop...
              misschien wel, maar 't is toch ook een scriptje
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
              X