Vindt hier nergens de voor en nadelen van een batterijgrip, wanneer aan aanschaf te overwegen of is dit enkel persoonlijk ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Batterijgrip voor en nadelen
Collapse
X
-
-
Re: Batterijgrip voor en nadelen
Ik heb een batterijgrip gebruikt bij mijn D200 ( ondertussen verkocht ) Zou het nooit meer willen missen, langere batterijduur ( nogal logisch ) maar vooral betere grip op het ganse toestel. De Fuji S3 Pro heeft dat mee ingebouwd.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
-
Oorspronkelijk geplaatst door am@eurkeVindt hier nergens de voor en nadelen van een batterijgrip, wanneer aan aanschaf te overwegen of is dit enkel persoonlijk ?
voordelen:
langere levensduur batterijen
portrait-bediening
betere grip
soms extra functies (vb. bij D100 memo opnemen in je raw bestand)
meesten vinden het een voordeel icm lange zware lens
nadeel:
body past niet meer in een aantal toploaders
sommigen vinden het dan te groot/zwaar
prijs
persoonlijk besluit:
als een grip niet beschikbaar is, koop ik de body niet
ter info
op de D2X is de body standaard met grip, en compacter dan de D200 met extra grip ondergeschroefd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door am@eurkeVindt hier nergens de voor en nadelen van een batterijgrip, wanneer aan aanschaf te overwegen of is dit enkel persoonlijk ?
http://forum.belgiumdigital.com/show...=batterij+gripWil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.beToestel is niet meer echt stabiel met grip als je deze op statief zet... Of je moet een statief ring op lens gebruiken.
Comment
-
-
Aangezien dat ik de lesse ken zal zijne kop niet aan zijn schouders zitte
Voor sommige mensen is de body net te klein om het goed vast te nemen. Een extra batterijgrip is wel handig, behalve het gewicht natuurlijk. Maar dit laatste geraak je wel gewoon als je vaak foto's neem. Een beetje pols-gym doenC'est moi le maître de la forêt noireCanon 350D - Sigma 18-50/f2.8 EX DC - Sigma 70-200/f2.8 EX HSM - Canon Speedlight 580 EX II
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Visioik denk dat dit ofwel statiefgebonden is, ofwel dat je grip niet vast op je body zit-=- Light is the key...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Visioik denk dat dit ofwel statiefgebonden is, ofwel dat je grip niet vast op je body zitNikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssenNee hoor er zit speling tussen de body en batterygrip en dat huis is nog eens van plastiek ook, heel wat anders als de statiefaansluiting die op je huis zit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zunoelAm@eurke BD0682BE
Lichtbakse Canon 20D en 5D Mark II met wat glas
Comment
-
-
Het kan een boost aan je ego geven als je dat nodig vindt.
Verder is het een extra gewicht dat je moet meesleuren en je camera onhandig groot maakt
sugar (die zijn 5D grip niet gebruikt)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sugarHet kan een boost aan je ego geven als je dat nodig vindt.
Verder is het een extra gewicht dat je moet meesleuren en je camera onhandig groot maakt
sugar (die zijn 5D grip niet gebruikt)
Ik heb dan ook geen last van mijn "ego" als ik mijn beperkingen kan verminderen door het gebruik van een handige grip. Het grotere gewicht neem ik er dan graag bij.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vantjeHet is wel interessant voor mensen zoals ik, die door hun zware handicap aan hun hand (3 geamputeerde vingers), hun camera beter in de hand hebben.
Ik heb dan ook geen last van mijn "ego" als ik mijn beperkingen kan verminderen door het gebruik van een handige grip. Het grotere gewicht neem ik er dan graag bij.
Ik blijf ervan overtuigd dat de meeste mensen die grip kopen omdat hun camera er dan wat groter uitziet.
Ik heb het geprobeerd (ik heb de grip gratis gekregen bij aankoop), en zelfs wanneer ik de hele dag in portretmode schiet, hou ik hem er liever af.
sugar
Comment
-
Heb er eentje op een F100, geeft vooral meer gewicht, maar dus ook een steviger gevoel en meer tegengewicht bij een zware tele. Het ligt gewoonweg goed in de hand, maar het maakt alles natuurlijk wel zwaarder. De vertikale ontspanknop was in dit geval uiteraard ook een voordeel.
Comment
Comment