Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 2.8/100 mm Macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina 2.8/100 mm Macro

Ik heb onlangs een nieuwe lens gekocht, namelijk een Tokina 2.8/100 mm macro. Deze lens heb ik gekocht omdat deze vrij goede recensies had. Wie gebruikt deze lens ook wat zijn jullie ervaring tot nu toe?

Re: Tokina 2.8/100 mm Macro

Oorspronkelijk geplaatst door <W!m>
    Ik heb onlangs een nieuwe lens gekocht, namelijk een Tokina 2.8/100 mm macro. Deze lens heb ik gekocht omdat deze vrij goede recensies had. Wie gebruikt deze lens ook wat zijn jullie ervaring tot nu toe?
    Wim,

Ik heb die lens ook besteld, maar dat is al bijna 2 maanden geleden, tot nu toe nog steeds niet geleverd, heb jij ook lang moeten wachten?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb deze lens in mijn bezit.
      Vind ze zeer goed gebouwd. en is op elke diafragma waarden goed scherp.
      Mooi macro lenske vind ik.
      Wat mij wel stoort is, als je deze lens gebruikt als portetlens en je stelt in A stand diafragma op 2.8 ze niet op deze waarden blijft.
      Dus eigenlijk is ze geen volledige 2.8.
      En daar had ik ze eigenlijk ook voor gekocht voor op tafeltennis wedstrijden ze te gebruiken (op F2.8.) Omdat het toch een prime is eigenlijk en die zijn altijd scherper dan een zoom lens.
      Maar ik gebruik ze dus niet voor potret en neem altijd de 70-200 F2.8VR.
      Maar voor macro super lenske vind ik.

Lidn: Bd0594BE
      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
        Wim,

Ik heb die lens ook besteld, maar dat is al bijna 2 maanden geleden, tot nu toe nog steeds niet geleverd, heb jij ook lang moeten wachten?
        Ik heb ongeveer 3 weken moeten wachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door <W!m>
          Ik heb ongeveer 3 weken moeten wachten.
          Mag ik vragen waar?
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

21kine,

ik denk er aan om deze lens ook te kopen, maar ik twijfel nog met de tamron 90mm, maar op mijn zoektocht naar de prijs ervan heb ik gezien dat ze bij cameranu.nl wel op voorraad is, mss kun je ze daar bestellen
            Nice pen, bet you write good stories with it.
            Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Seppe86
              21kine,

ik denk er aan om deze lens ook te kopen, maar ik twijfel nog met de tamron 90mm, maar op mijn zoektocht naar de prijs ervan heb ik gezien dat ze bij cameranu.nl wel op voorraad is, mss kun je ze daar bestellen
              Bedankt voor de tip maar ik heb wel vertrouwen in mijn huisleverancier hier, tenslotte kan hij er ook niet aan doen als Tokina zelf niet levert he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
                Wat mij wel stoort is, als je deze lens gebruikt als portetlens en je stelt in A stand diafragma op 2.8 ze niet op deze waarden blijft.
                Dus eigenlijk is ze geen volledige 2.8.
                Hier begrijp ik niets van??? Een 2.8 lens die geen volledige 2.8 is? Je stelt ze in op 2.8 in A en dat verandert vanzelf? Als je wat doet? Als je focust? Lensje interesseert me ook wel maar hier had ik wel wat verduidelijking gewild.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                  Mag ik vragen waar?
                  Easily & quickly from 10 &#8364; to your desired domains with nicsell. Simple payment with PayPal. Free registration. No risk.

In denk dat deze leverancier ze nog gewoon in voorraad heeft. Voor de zekerheid bel even en laat er een reserveren.

Succes.

Comment

Working...
                  X