Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik hier iets gepost heb. Hierbij dan eentje van een paar maandjes terug. Het gebouw Silverline aan het Weerwater in Almere.
Erg mooi, en goed. Met F11 krijg je toch vaak veel meer sterretjes bij puntlichten zoals bij al die lampen? Hier zie ik het alleen bij de schijnwerper in de torenkraan. Hoe doe je dat toch?
Mooie strakke plaat
Wauw, ik ben zelf ook behoorlijk tevreden met het resultaat. Zulke reacties had ik echter niet zo heel snel verwacht. Heel erg tof dus
@yowan-kenobi: het water was rustig ja, doch niet zo rustig als op deze plaat lijkt. Een lange sluitertijd maakt kleine golfjes tot een gladde spiegel.
@azhrarn: bij f11 heb je vaak al sterren in de lampen ja. In de kraan en in de rode lampen op het dak van het gebouw zie je dat ook wel. De verdere verlichting is echter niets meer als verlichte ruimtes. Dus niet de daadwerkelijke lampen, ik denk dat je daardoor niet die stervorm krijgt (gelukkig in dit geval).
Verder had ik gewoon het geluk dat ik hier eens langsfietste en mij opviel dat hier potentieel een mooie foto gemaakt kon worden. Een mooie dag dus afgewacht, terug gegaan en toen zoeken naar de compositie en vervolgens wachten tot het donker genoeg was. Je moet het zien, maar ik denk dat er bij zoiets ook een flinke portie geluk komt kijken.
Als laatste @ dIggO: ik zal dit weekend nog wat meer posten
Comment