Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 55-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron 55-200

    is de tamron 55-200c f/4-5.6 DI ii een goede lens voor een nikon d50

    heeft er iemand al ervaring met deze lens

    Met vriendelijke groeten
    Joeri


  • #2
    Re: tamron 55-200

    Ik heb zelf geen ervaring met deze lens, maar heb ze wel ooit overwogen. Ik ben uiteindelijk gegaan voor een 70-300 omwille van meer bereik. Wat ik echter wel vastgesteld heb bij deze lens, is dat die veel gelijkenissen vertoont met de Nikkor 55-200. constructie: 13lenzen/9groepen; kortste instelafstand: 0.95m; filtermaat: 52mm. Het zou me niet verwonderen dat de Nikkor 55-200 bij Tamron gemaakt wordt en optische hetzelfde objectief is, maar zeker ben ik er niet van.

    Comment


    • #3
      Re: tamron 55-200

      Deze lens heb ik met minolta vatting. Ik vind het voor het geld een heel goed objectief. Hij is echt heel erg scherp en mooi compact. Het is het equivalent van 75-300 op film. Deze test http://www.ephotozine.com/equipment/...fm?test_id=411 was voor mij aanleiding om hem aan te schaffen. Je kan hem hier vergelijken met een paar andere 55-200mm lenzen, en met 75-300mm lenzen. En wat googlelen levert voor de tamron nog wel een paar andere positieve tests op. Ik ben erg tevreden met de aanschaf (maar dat heb ik in andere threads ook al vermeld).
      De behoefte om tot 300 te gaan was niet zo groot. Ik heb nog een 400 mm prime voor het wat verdere bereik. Maar, zoals zo vaak geldt ook hier dat je alleen reacties zult krijgen van tevreden gebruikers.
      Last edited by BasK; 1 juli 2006, 10:51.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: tamron 55-200

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76
        Ik ben uiteindelijk gegaan voor een 70-300 .
        maar ook van tamron en hoeveel koste die dan?

        Met vriendelijke groeten
        Joeri

        Comment


        • #5
          Re: tamron 55-200

          Nee, mijn 70-300 is een Nikon. De enige Tamron die ik heb, is de 28-75, waar ik trouwens zeer tevreden van ben, maar het is wel een heel ander objectief dan die 55-200.

          Comment

          Working...
          X