Hij zit er gewoon nog steeds in, weghalen kan maar hoefd niet.
Ik had een losse infrarood filter voor mn camera die alleen infrarood licht door laat. Bij het maken van deze foto.
Oorspronkelijk geplaatst door oVan
Kan je de interne ir-filter bij de G3 wegklappen, of heb je hem laten weghalen?
Hij zit er gewoon nog steeds in, weghalen kan maar hoefd niet.
Ik had een losse infrarood filter voor mn camera die alleen infrarood licht door laat. Bij het maken van deze foto.
Da's toch niet de meest handige/juiste manier om ir-foto's te maken? Je externe filter laat alleen maar ir-licht door, en het interne ir-block-filter laat enkel zichtbaar licht door...resultaat: je maakt een foto met het beetje licht dat op de grens tussen de twee zit?
Of zie ik iets over het hoofd? Ik ken de Canon toestellen eigenlijk niet zo goed...
Zoiets is het, een beperkte gedeelte van het rode licht wordt doorgelaten, en van dit beeld doe ik de rode en blauwe kanaal wisselen. En de witbalans instellen op een bepaalde plek. Hierdoor kun je de sfeer veranderen. Dus werk ik in Raw. De infrarood block filter is zeer zwak in mijn G3.
Oorspronkelijk geplaatst door oVan
Da's toch niet de meest handige/juiste manier om ir-foto's te maken? Je externe filter laat alleen maar ir-licht door, en het interne ir-block-filter laat enkel zichtbaar licht door...resultaat: je maakt een foto met het beetje licht dat op de grens tussen de twee zit?
Of zie ik iets over het hoofd? Ik ken de Canon toestellen eigenlijk niet zo goed...
Da's de standaardmethode om ze te bewerken, dus da's prima. Volgens mij moet er dan toch meer uit te halen zijn: op mijn scherm (gecalibreerd) komt het nogal grijs over, weinig contrast. Kan je nog wat met de levels spelen?
Da's de standaardmethode om ze te bewerken, dus da's prima. Volgens mij moet er dan toch meer uit te halen zijn: op mijn scherm (gecalibreerd) komt het nogal grijs over, weinig contrast. Kan je nog wat met de levels spelen?
Dat idee heb ik ook. Het is een beetje erg vlak qua kleur. Dat moet beter kunnen.
Ik vind eerlijk gezegd de originele versie ook nogal "zwak". oVan's versie is IMHO wel tof, met een aparte sfeer. Misschien nog Z/W voor een "echte" IR foto?
Comment