Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschap in het infrarode spectrum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Landschap in het infrarode spectrum

Een foto met een infrarood filter, op mn PowerShot G3

Re: Landschap in het infrarode spectrum

Kan je de interne ir-filter bij de G3 wegklappen, of heb je hem laten weghalen?
    Instagram | The RX1 Files

Comment

Hij zit er gewoon nog steeds in, weghalen kan maar hoefd niet.
      Ik had een losse infrarood filter voor mn camera die alleen infrarood licht door laat. Bij het maken van deze foto.
      Oorspronkelijk geplaatst door oVan
      Kan je de interne ir-filter bij de G3 wegklappen, of heb je hem laten weghalen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
        Hij zit er gewoon nog steeds in, weghalen kan maar hoefd niet.
        Ik had een losse infrarood filter voor mn camera die alleen infrarood licht door laat. Bij het maken van deze foto.
        Da's toch niet de meest handige/juiste manier om ir-foto's te maken? Je externe filter laat alleen maar ir-licht door, en het interne ir-block-filter laat enkel zichtbaar licht door...resultaat: je maakt een foto met het beetje licht dat op de grens tussen de twee zit?
        Of zie ik iets over het hoofd? Ik ken de Canon toestellen eigenlijk niet zo goed...

Comment

Zoiets is het, een beperkte gedeelte van het rode licht wordt doorgelaten, en van dit beeld doe ik de rode en blauwe kanaal wisselen. En de witbalans instellen op een bepaalde plek. Hierdoor kun je de sfeer veranderen. Dus werk ik in Raw. De infrarood block filter is zeer zwak in mijn G3.
          Da's toch niet de meest handige/juiste manier om ir-foto's te maken? Je externe filter laat alleen maar ir-licht door, en het interne ir-block-filter laat enkel zichtbaar licht door...resultaat: je maakt een foto met het beetje licht dat op de grens tussen de twee zit?
          Of zie ik iets over het hoofd? Ik ken de Canon toestellen eigenlijk niet zo goed...

Comment

Da's de standaardmethode om ze te bewerken, dus da's prima. Volgens mij moet er dan toch meer uit te halen zijn: op mijn scherm (gecalibreerd) komt het nogal grijs over, weinig contrast. Kan je nog wat met de levels spelen?

Comment

Da's de standaardmethode om ze te bewerken, dus da's prima. Volgens mij moet er dan toch meer uit te halen zijn: op mijn scherm (gecalibreerd) komt het nogal grijs over, weinig contrast. Kan je nog wat met de levels spelen?
              Dat idee heb ik ook. Het is een beetje erg vlak qua kleur. Dat moet beter kunnen.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

Comment

Even getest:

Gewoon een probeersel - ontwikkeltijd 1 min:

(Laat maar weten als ik hem moet verwijderen)

Comment

Ik vind eerlijk gezegd de originele versie ook nogal "zwak". oVan's versie is IMHO wel tof, met een aparte sfeer. Misschien nog Z/W voor een "echte" IR foto?
                  ViV - Mijn foto's

Comment

Re: Even getest:

Gewoon een probeersel - ontwikkeltijd 1 min:

(Laat maar weten als ik hem moet verwijderen)
                    Deze versie is wel minder sober als mijn orginele .

Comment

Working...
                    X