Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

challenge-gebroken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• challenge-gebroken

eigenlijk had ik deze foto opgestuurd voor mijn eerste deelname aan de challenge maar ik had natuurlijk beter eerst eventjes de reglementen gelezen
    t'was er namelijk eentje uit mijn archief en dat mag dus niet weet ik nu
    (daarnaast heb ik ook nog tegen een paar andere regels gezondigd, nu dus maar eventjes de reglementen nagelezen )

om kort te gaan: ik vind hem eigenlijk wel de moeite dus post ik hem maar eventjes hier!

deze stamt nog uit mijn pre dslr periode en is dus genomen met mijn nikon coolpix
    het beestje is een "plistospilota guineensis" een afrikaanse reuzebidsprinkhaan die net een treksprinkhaan 'breekt'

of
    [U]only sheep need a leader

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Re: challenge-gebroken

Woooooooooow dit is écht een superknaller. Een van de beste macro's van insekten die hier gepasseerd zijn als je het mij vraagt.
    Petje af!
    Nikon D90 + 16-85mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canakris
      Woooooooooow dit is écht een superknaller. Een van de beste macro's van insekten die hier gepasseerd zijn als je het mij vraagt.
      Petje af!
      En dan nog met een compact
      Pure SF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canakris
        Petje af!
        Jawade
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

lekkerrrr hoor en mooi scherp.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
            lekkerrrr hoor en mooi scherp.
            grt,bouk.
            Ofdat die lekker is dat zullen wij niet weten, dat hij mooi is ,dat weet ik wel.

Knappe plaat.
            Groetjes
            ----JO

Comment

bedankt, leuk dat jullie hem tof vinden!!

vind hem zelf ook één van mijn betere momenten....
              Last edited by primus; 19 maart 2006, 09:03.

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Comment

Is zeker goed.
                "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

ik zucht alleen maar.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Ik vraag mij af waarom je een andere camera aangeschaft hebt als je dit "outstanding result" bekomt met een Nikon coolpix.Ken dit toestel onvoldoende en lees in Exif dat de focaal 5.8 mm bedroeg. Ik ben benieuwd naar je resultaten met dslr toestel. In ieder geval is dit een prima pub voor de Coolpix. Het is tevens het beste bewijs dat men niet altijd over zeer hoogwaardig prof materiaal moet beschikken om prima resultaten te boeken, maar dat de belangrijkste elementen de kennis en vaardigheid van de fotograaf zijn.
                    Mijn felicitaties voor deze opname.

Henri
                    lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                      Ik vraag mij af waarom je een andere camera aangeschaft hebt als je dit "outstanding result" bekomt met een Nikon coolpix.Ken dit toestel onvoldoende en lees in Exif dat de focaal 5.8 mm bedroeg. Ik ben benieuwd naar je resultaten met dslr toestel. In ieder geval is dit een prima pub voor de Coolpix. Het is tevens het beste bewijs dat men niet altijd over zeer hoogwaardig prof materiaal moet beschikken om prima resultaten te boeken, maar dat de belangrijkste elementen de kennis en vaardigheid van de fotograaf zijn.

Henri
                      Je vergeet één ding, Henri, het is en blijft wel een NIKON

Comment

proper! Helemaal... compo licht etc.... en ziet er nog scherp ook uit!!!
                        -=- Light is the key...

Comment

Welke Coolpix. Want als ik zo'n foto's kan nemen met mijn 4600 ... Dan moet ik nog VEEEEEEEEEEEEEL leren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome

Henri
                            de reden van een aanschaf van een dslr is dat ik toch ietsje meer zelf in handen wou nemen, de coolpix is een leuk toestelletje (met zeer goede macrofunctie) maar buiten flits af of aan zetten en een beetje spelen met witbalans was er eigenlijk niet echt mogelijkheid om iets zelf te bepalen.

en daar wilde ik dus verandering in brengen,
                            merk al wel dat ik nu wel weer van vrijwel nul moet beginnen want vraagt natuurlijk heel wat meer ervaring en kennis om met een dslr juist die foto te maken die in je hoofd zit hé
                            bij de coolpix was het gewoon mikken en drukken

ook de werkafstand was nogal lastig bij de coolpix, (bovenstaande foto is op een paar centimeter van het beestje getrokken), dat gaat wel bij de gekweekte beestjes in hun kotjes maar buiten is dat toch niet echt haalbaar....

ben dus nu volop aant oefenen en bijleren om met mijn eos 350d even goede (en liefst nog veel betere) fotokes te kunnen maken

de rede dat ik van nikon naar canon ben overgstapt is louter de megapixels omdat het bij macro toch interessant is iets meer te kunnen croppen...

alvast bedankt voor de leuke reacties, serieuze stimulatie om verder te doen!

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Comment

prachtige foto, machtige macro.

En zo zie je maar, het is niet het toestel dat de foto trekt he ...

Comment

Working...
                              X