Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontspanner voor EOS 300D/350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ontspanner voor EOS 300D/350D

Hallo,

waarschijnlijk is dit onderwerp al verschillende malen gepost, maar toch nog even een paar beelden van een zelfgemaakte ontspanner. En het heeft mij 1 symbolische euro gekost en een paar afgedankte onderdelen die d'r toch maar lagen te liggen

Als stekker heb ik nu nog een kabeltje liggen van een afgedankt digitaal apparaat die ik kan aansluiten op de huidige stekkers....

Nog twee uit te voeren verbeteringen: toevoegen van een schakelaar voor de BULB stand en een kabel met stekker die rechtstreeks in de camera kan gestoken worden...

N.B.: en het ligt PERFEKT in de hand !!!
    Last edited by VinceMesch; 4 februari 2006, 11:23. Reden: Tipfoutje
    Don't worry, Be happy... and take great shots !

Re: Ontspanner voor EOS 300D/350D

een kabel met stekker die rechtstreeks in de camera kan gestoken worden...
    Weet je ook wat voor stekker nodig is?
    Het ziet er voor de rest goed uit.
    canon EOS 350D , Sigma 180 mm f3,5 EX DG macro, 18/55mm en 55/200mm kitlenzen ,Canon EF 100-400mm f4.5-5.6L IS USM

Comment

Het is een 2,5mm stereo plug. Het is hetzelfde model als de standaard stereo pluggen voor een koptelefoon bvb, maar dan nog ietskes kleiner dan de meest gangbare (normaal zijn die 3,5mm diameter).

Schemas en meer info op http://www.covingtoninnovations.com/...onRelease.html

Groeten,

VinceMesch
      Don't worry, Be happy... and take great shots !

Comment

Thanx VinceMesch
        zo iets ga ik ook eens ineensteken.
        canon EOS 350D , Sigma 180 mm f3,5 EX DG macro, 18/55mm en 55/200mm kitlenzen ,Canon EF 100-400mm f4.5-5.6L IS USM

Comment

Nog maar een voorbeeldje: ik kocht ooit een zelf-inbouwsysteem om de portieren van mijn auto met afstandbediening te kunnen openen en sluiten. Nooit gebruikt dat ding. Die afstandbedieninkjes kun je perfect gebruiken als remote-control voor je 300D. Ook met zo'n stereo mini-jacket ding.

Groet,

Gerard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sidi
            Nog maar een voorbeeldje: ik kocht ooit een zelf-inbouwsysteem om de portieren van mijn auto met afstandbediening te kunnen openen en sluiten. Nooit gebruikt dat ding. Die afstandbedieninkjes kun je perfect gebruiken als remote-control voor je 300D. Ook met zo'n stereo mini-jacket ding.

nog zo'n verhaaltje hier

ik had in mijn lade nog een oortje liggen van de gsm waarmee je handsfree kunt bellen met een knopje om op te nemen,
            de gsm was al verkocht dus ik gebruikte het nooit.
            Ik zag het stekkertje dezelfde maat was en wou het gebruiken om zelf ééntje mee te fabriceren maar als ik het aansluit kan ik het gewoon als afstandsbediening gebruiken met de knop om de telefoon op te nemen

dat is dan weer geld uitgespaard

zo ziet het eruit:

Last edited by koen dd; 5 februari 2006, 21:43.
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

FZ50

Comment

Working...
            X