Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mensen die onlangs zijn overgeschakeld van windows naar Mac?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mensen die onlangs zijn overgeschakeld van windows naar Mac?

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Zo zinloos vind ik de discussie niet, zolang het maar nuchter blijft, en inderdaad, soms hangt er hier een geurtje...
    van argumentatie gesproken.
    amen.

Comment

Ik had me ook laten verleiden tot een Macbookske .. maar veel spijt van gehad .. gelukkig heb ik dienen macbook aan ne collega kunnen verpatsen .. ik was vooral ontevreden over de kwaliteit van het scherm, en er is echt niets dat een MAC beter of sneller doet dan een PC .. wel heb ik de indruk dat velen er niet in lukken hun PC gezond te houden. 't zal misschien zijn zoals een nagel en een schroef .. heb je een schroevendraaier, dan kan je met de nagel niets doen, en heb je een hamer, dan zal een schroef je niet zijn wat je nodig hebt. Voor mij was de MAC interface zeer onaangenaam, en toen tot overmaat van ramp illustrator en Photoshop regelmatig crashten op de mac, wou ik snel terug naar PC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
        Ik had me ook laten verleiden tot een Macbookske .. maar veel spijt van gehad .. gelukkig heb ik dienen macbook aan ne collega kunnen verpatsen .. ik was vooral ontevreden over de kwaliteit van het scherm, en er is echt niets dat een MAC beter of sneller doet dan een PC .. wel heb ik de indruk dat velen er niet in lukken hun PC gezond te houden. 't zal misschien zijn zoals een nagel en een schroef .. heb je een schroevendraaier, dan kan je met de nagel niets doen, en heb je een hamer, dan zal een schroef je niet zijn wat je nodig hebt. Voor mij was de MAC interface zeer onaangenaam, en toen tot overmaat van ramp illustrator en Photoshop regelmatig crashten op de mac, wou ik snel terug naar PC
        Goed gezegd!
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

You infidel!

pixelpusher

Comment

Voor mij was de MAC interface zeer onaangenaam, en toen tot overmaat van ramp illustrator en Photoshop regelmatig crashten op de mac, wou ik snel terug naar PC
            als we het over argumenten hebben......

en dat crashen, wat was dat van die PC gezond te houden?

Kwestie van te weten waarover men het heeft natuurlijk.

Comment

Om toch maar GroovBird niet alleen voor de leeuwen te gooien met als publiek al deze Mac-adepten, hier mijn mening.

Akkoord, OSX is een geweldig besturingssyteem, bestaat geen twijfel over dat het zijn ding doet.
              Ook de MacBooks zien er geweldig uit (alhoewel, ze mogen wel eens opgefrist worden).

MAAR:
              De kracht van Windows zit hem in het feit dat het een erg grote verspreiding kent, zo niet marktverstorende monopoliepositie. Als gevolg is de user base voor windows immens. Ook voor Linux kan dit gezegd worden, maar open source blijft een vrij marginaal verschijnsel op het vlak van OS'en (nee, niet die marginaal, de andere marginaal ).
              Voor mij betekent dit:
              - als ik een spelletje speel, dan vind ik daar binnen de 10 seconden een NO-CD patch voor. Voor de kleine mac community wordt deze moeite niet gedaan, en dan sta je daar. Zelfde voor allerlei hulp en zijprogrammaatjes.
              - ik kijk graag voetbal, en kan dat sinds dit seizoen via internet (TVU player, voor de geïnteresseerden). Eer dit programma op Mac komt... god knows.

Voor deze programma's bestaat gewoon geen alternatief, je bent dus compleet afhankelijk.
              De oplossing voor dit probleem is paradoxaal: ik moet juist wél een mac-kopen, zo breek ik de M$ dominantie waardoor dus user base breder wordt en ik mijn programma's wél kan gebruiken . Maar daar schiet ik niets mee op.

Ook mooi van het 'Bootcamp argument': wederom goeie marketing van mac, maar praktisch lijkt me dat helemaal niet.
              Het is alsof je twee huizen naast elkaar koopt waar je afwisselend gaat in wonen... of zoiets .
              flickr

Comment

Niet onlangs, wel een vijftal jaren geleden.

Kan me echt niet meer herinneren hoe het was toen ik nog Windows in huis had

OS X is here to stay
                "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                  Om toch maar GroovBird niet alleen voor de leeuwen te gooien met als publiek al deze Mac-adepten, hier mijn mening.

Akkoord, OSX is een geweldig besturingssyteem, bestaat geen twijfel over dat het zijn ding doet.
                  Ook de MacBooks zien er geweldig uit (alhoewel, ze mogen wel eens opgefrist worden).

MAAR:
                  De kracht van Windows zit hem in het feit dat het een erg grote verspreiding kent, zo niet marktverstorende monopoliepositie. Als gevolg is de user base voor windows immens. Ook voor Linux kan dit gezegd worden, maar open source blijft een vrij marginaal verschijnsel op het vlak van OS'en (nee, niet die marginaal, de andere marginaal ).
                  Voor mij betekent dit:
                  - als ik een spelletje speel, dan vind ik daar binnen de 10 seconden een NO-CD patch voor. Voor de kleine mac community wordt deze moeite niet gedaan, en dan sta je daar. Zelfde voor allerlei hulp en zijprogrammaatjes.
                  - ik kijk graag voetbal, en kan dat sinds dit seizoen via internet (TVU player, voor de geïnteresseerden). Eer dit programma op Mac komt... god knows.

Voor deze programma's bestaat gewoon geen alternatief, je bent dus compleet afhankelijk.
                  De oplossing voor dit probleem is paradoxaal: ik moet juist wél een mac-kopen, zo breek ik de M$ dominantie waardoor dus user base breder wordt en ik mijn programma's wél kan gebruiken . Maar daar schiet ik niets mee op.

Ook mooi van het 'Bootcamp argument': wederom goeie marketing van mac, maar praktisch lijkt me dat helemaal niet.
                  Het is alsof je twee huizen naast elkaar koopt waar je afwisselend gaat in wonen... of zoiets .
                  Even resumeren; je spreek over een crack voor cd spelletjes, "jij" kan ze niet vinden voor mac dus bestaan ze niet. (van pretentie gesproken)
                  Zelfde voor allerlei hulp en zijprogrammaatjes. (idem)
                  Voetbal.... voor welke reden zou ik voetbal willen zien op de computer via internet als ik dat via belgacom of telenet reeds op mijn tv kan zien?
                  Je vergelijking tussen bootcamp en 2 huizen kopen tonen enkel dat je er niet te best van op de hoogte bent.

Kortom, wat zouden jullie ervan vinden als ik telkens als ik hier een vraag zie naar een programmatje om dit of dat te doen op PC zou antwoorden dat zit gratis bij mac of is geintegreerd in het systeem. Ondanks dat het 90% van de tijd nog zou kloppen ook, zou dit irritant zijn.
                  Wel die domme argumenten om toch maar microsoft te blijven promoten als er iets over apple gevraagd wordt is dat eveneens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                    Even resumeren; je spreek over een crack voor cd spelletjes, "jij" kan ze niet vinden voor mac dus bestaan ze niet. (van pretentie gesproken)
                    Zelfde voor allerlei hulp en zijprogrammaatjes. (idem)
                    Voetbal.... voor welke reden zou ik voetbal willen zien op de computer via internet als ik dat via belgacom of telenet reeds op mijn tv kan zien?
                    Je vergelijking tussen bootcamp en 2 huizen kopen tonen enkel dat je er niet te best van op de hoogte bent.

Kortom, wat zouden jullie ervan vinden als ik telkens als ik hier een vraag zie naar een programmatje om dit of dat te doen op PC zou antwoorden dat zit gratis bij mac of is geintegreerd in het systeem. Ondanks dat het 90% van de tijd nog zou kloppen ook, zou dit irritant zijn.
                    Wel die domme argumenten om toch maar microsoft te blijven promoten als er iets over apple gevraagd wordt is dat eveneens.

Ik zou er me ferm aan ergeren...en dat doe ik nu vooral ook.

Telkens er een probleem met een programma voor PC hier voorgelegd wordt komt de 'Mac community' (al hou ik er niet van om in vakjes gestopt te worden) af met..Oh, maar dat is veel beter op een Mac, nooit problemen mee, neen, hier geen spam of virussen, etc, etc...

Ook wat betreft die domme argumenten om toch maar MS te promoten is 9/10 gewoon omgekeerd.
                    MS is per definitie slecht (terwijl ze wel marktleider zijn). Mijns inziens kun je beide OS gewoon niet vergelijken. Akkoord het zijn beide besturingssystemen maar ze zijn o zo verschillend.
                    En hoezo Windows niet goed? Ik heb hier thuis al 3 jaar dezelfde XP versie draaien, zonder 'enig' probleem en ik durf mezelf wel als professionele user beschouwen. Windows XP SP2 is een van de stabielste besturingssystemen, me dunkt.

Ik heb in een ver verleden ooit eens bij iemand thuis aan een Mac gezeten...na 5 minuten liep den boel vast terwijl ik volgens mij niks speciaals gedaan had. Nu kan je natuurlijk gaan roepen, als je er niks van kent, blijf er dan vanaf...ok maar dat geldt dan ook voor de PC users...en rara wie heeft er het meeste problemen met PC's? Inderdaad de mensen die er niks vanaf weten.
                    Ik vraag me af hoe het zou zijn indien alle onwetende gebruikers met een Mac zouden werken, hoeveel problemen zouden er dan niet zijn?

Ik kan me mateloos ergeren aan dat fanboy gedrag (van beide kanten), vandaar dat dit een zinloze discussie wordt van zodra er fanboys aan meedoen, gelukkig ben ik zelf geen en bekijk ik de wereld niet enkel vanuit een PC, -Apple, -of *Nix/*Ux bril.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Ik vraag me af hoe het zou zijn indien alle onwetende gebruikers met een Mac zouden werken, hoeveel problemen zouden er dan niet zijn?
                      Dat valt tot nu toe redelijk goed mee

Ik kan me mateloos ergeren aan dat fanboy gedrag (van beide kanten), vandaar dat dit een zinloze discussie wordt van zodra er fanboys aan meedoen, gelukkig ben ik zelf geen en bekijk ik de wereld niet enkel vanuit een PC, -Apple, -of *Nix/*Ux bril.
                      Ik ook niet, want ik zal mijn pc nog nodig hebben. Bij one.com kan ik nl. niet in het bestandenbeheer van mijn website...only IE
                      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Dat valt tot nu toe redelijk goed mee

Ik ook niet, want ik zal mijn pc nog nodig hebben. Bij one.com kan ik nl. niet in het bestandenbeheer van mijn website...only IE

We moeten wel in percentages rekenen he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Even mezelf quoten...

Natuurlijk kan ik aan mijn bestanden via FTP (cyberduck)...kieken dat ik ben.
                          Mvg Tim

Comment

Waarom wordt de sfeer hier altijd grimmig als het over Windows vs Apple of Canon vs Nikon

Elke type OS of merk heeft zijn voordelen. Iedereen mag van mij zijn mening geven, maar hou het toch beleefd, niet? Momenteel kies ik voor Apple (en Nikon), maar dat kan ook tijdelijk zijn. Ik ben reuze tevreden dat ik de stap gezet heb, maar moet wel erg wennen.

Ik zou iedereen die de stap zou willen zetten aanraden van iemand in de je buurt te zoeken en er langs te gaan en vraag uitleg (véél uitleg).

Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                              Waarom wordt de sfeer hier altijd grimmig als het over Windows vs Apple of Canon vs Nikon
                              Je maakt een keuze voor een bepaald merk. Je maakt die keuze min of meer passioneel want het gaat om je hobby, je passie. Je gelooft in die keuze, waarom die keuze de beste was voor jou. Dan is het niet leuk als iemand anders jou geloof niet deelt en zelf een ander geloof verkondigd. Er zijn al veel doden gevallen door een misplaatst gevoel van belediging omdat iemand anders iets anders gelooft.

Je hebt persoonlijk goede of slechte ervaringen met je eigen keuze. Soms deel je die slechte ervaring op een forum, waarbij iemand anders die dezelfde keuze heeft gemaakt, maar niet dezelfde ervaring heeft, zich direct aangesproken voelt. Iedereen heeft zijn persoonlijke smaak, behoeften, voorkeuren, gwoonten, en ook heeft iedereen een andere kennisniveau.

Dave
                              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                ...en rara wie heeft er het meeste problemen met PC's? Inderdaad de mensen die er niks vanaf weten.
                                Wel - aan onwetende gebruikers zou ik nu net een Mac aanraden.
                                Dat is één van de sterke punten van Mac: je hoeft weinig of niks te 'tweaken', het werkt gewoon en is vrij eenvoudig en intuïtief in gebruik.
                                En tegelijk is dat voor 'doorwinterde' PC-gebruikers die wel weten waar ze mee bezig zijn nu net een nadeel..
                                Het hangt dus sterk af van persoon tot persoon.

Ik gebruik zelf Macs (sinds mensenheugenis) en de PC's die ik af en toe tegenkom zie ik mij nog niet meteen overtuigen.
                                Maar ik ben geen wat je noemt 'fanboy' - hoewel ik iedereen Mac kan aanraden vind ik ook niet dat iedereen absoluut moet overschakelen: als je tevreden bent met je PC - waarom zou je dan in godsnaam veranderen?
                                Dat is ook altijd mijn eerste raad: als je blij bent met een PC, stick with it.
                                En wie graag wilt overschakelen kan ik geruststellen: de kans is klein dat je er spijt van krijgt.

Comment

Working...
                                X