Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 26

Standaard [mensen - diashow] Their name ...

Deze edit is gebeurd om het bestand weer on-line te brengen. Bedankt PictureParking
    ... liveth for evermore. Deze tekst is gegraveerd in de basis van het 'Cross of Sacrifice' dat op elke begraafplaats van het Britse Gemenebest te vinden is. Her en der liggen de stille getuigen van de Eerste Wereldoorlog die 90 jaar geleden begon. De Duitsers waren België binnen gevallen.

Deze rij graven is een opname van het Tyne Cot Cemetry (Passendale / Zonnebeke). De laagzittende voorjaarszon, opdrogende grafstenen, dreigende lucht, snerpende wind die de ijzingwekkende stilte doorbreekt, ...

Deze opname is ook verwerkt in een diashow. Dit bestand (let op ongeveer 4 MB) kun je eventueel downloaden (opslaan of direct afspelen) door op de foto te klikken. Niet vergeten ... geluid aan. Ik moet PictureParking bedanken voor het ter beschikking stellen van de webruimte zodat de diashow vlot kan gedownload worden

Alle commentaren zijn welkom.
    Laatst gewijzigd door eldee; 14 november 2004 om 19:36

Standaard

Dit is echt waar een schitterende foto.... die doorlopende rij grafzerken.. schitterend... maar langs de andere kant... ook weer om stil van te worden... allemaal mensen die gestorven zijn.
    Maar vind de foto ook iets levends hebben... kan misschien rare kronkel zijn in mijne kop... maar haal er een beetje hoop uit... groen gras.. komt terug blauwe lucht... zonnetje komt er door...
    Dus ook geen sombere foto zoals je vaak ziet.

Heel mooi vastgelegd

Standaard

Heel knappe foto, vooral de bomen maken de compo heel mooi en de laagstaande zon geeft mooie schaduwlijnen
    Groetjes Vicky

Welkom op mijn nieuwe website :http://vickysgallery.com

Standaard

chique gedaan, echt waar.
    en een thema waar we toch af en toe eens moeten aan herinnert worden.

prachtig!
    M.v.g. Schipper (Wim VD)
    http://www.wimentine.net

Standaard

Luc,

héél knappe foto.... kon het ook niet nalaten om die diashow eens nader te bekijken. Echt "subliem" je bent niet alleen fotograaf maar ook nog poëet. Deze opnames zijn stuk voor stuk schitterend en dan nog op een mooie wijze gebracht...
    je hebt er waarschijnlijk wél wat tijd in gestopt maar het is dan ook de moeite waard...
    Doe zo maar verder al hoeft het niet altijd zo melancholisch te zijn.(zonder afbreuk te willen doen aan zijn waarde!)
    Maar verras ons de volgende keer maar eens op een pittig,leuk onderwerp!!!
    Groeten,
    Aquarius
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Standaard

Proficiat,

Is een mooi stukje geschiedenis. Mooi, aangenaam en sireen gebracht.
    Is een juweeltje om naar te kijken.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Standaard

@spooky, schipper
    Bedankt! Ik ben echt blij dat jullie de moeite gedaan hebben het geheel te downloaden en jullie mening te geven

@aquarius
    Ook bedankt natuurlijk! En een volgende diashow is ook al klaar. Maar helaas is het bestand nogal groot. Ik probeer het geheel nog wat in te krimpen (hopelijk tot een 20 MB). Iets minder ernstig

@vicky en snarfie
    Natuurlijk zijn jullie ook bedankt voor de positieve commentaar. Jullie hebben de diashow niet bekeken? Ik had nochtans graag ook jullie mening daar over gekend.

Het is zeker mijn gewoonte niet om een eigen topic uit 'de onderste regionen' (al op pagina 3) weer iets meer in de aandacht te plaatsen. Maar hier wil ik toch even zondigen tegen mijn principes.
    Snif ... snif ...

Beetje ontgoocheld (ik moet het eerlijk toegeven). Dat niet iedereen mijn belangstelling voor de geschiedenis van de beide wereldoorlogen deelt ... begrijpelijk.
    Maar ik had toch gehoopt op wat meer reacties op de diashow. Wat is er goed aan? Wat is er verkeerd aan? Natuurlijk zijn jullie niet geneigd om een exe-file van een onbekende te downloaden, op te slaan en uit te voeren. De virusvrees heerst alom.

Ik wil hier zeker ook geen polemiek opstarten. De moderator zou dat immers ook niet toelaten. Terecht overigens! Iedereen is immers vrij om geposte foto's te bekijken en haar / zijn oordeel te geven.
    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Standaard

@ to Ludo2,

Er werd tot heden toch 206 maal deze topic gelezen. Zo heb je toch meerdere mensen bereikt. En zij die deze topic openen ik kan je vertellen dat het downloaden zeker de moeite waard is. Je ziet niet enkel een stukje geschiedenis maar tevens een digitaal kunstwerkje.

Als oud militair zal ik je bestand overmaken aan de Vrienden Oud Gedienden van de Basis Koksijde. Zij zullen zeker je werk kunnen waarderen.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Standaard

Hallo Ludo2,

Schit-te-ren-de presentatie !
    Ben er echt stil van geworden.
    Persoonlijk hou ik niet zo van al dat oorlog-gedoe, maar nu bekroop mij werkelijk de interesse om ook eens naar de westhoek te gaan.
    Je mag terecht fier zijn op dit werkstukje. Chapeau !!!
    A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer
    " Canis timidus vehementius latrat quam mordet”

Standaard

Hoi Ludo,
    Op MAC kon ik je .exe-bestand natuurlijk niet openen. Maar diashows interesseren mij én het ongetwijfeld vele werk moet naar behoren geapprecieerd worden (vind ik) dus heb ik het bestand gedownload op de PC van mijn zoon...
    En het was de moeite de waard !!!
    Zeer sfeervolle en gedegen montage, sober en integer. Met mooie foto's en zachte overgangen... Passende achtergrondmuziek. Knap. De overgang in de eerste dia is schitterend - van onscherp naar scherp : mooi !

Toch ook enkele - evenwel vrijblijvende - bemerkingen. Op een bepaald moment gebruik je als overgang niet de gebruikelijke 'overvloei', maar iets diagonaals (ik weet niet hoe ik het moet noemen). Vooral in deze diamontage vind ik dat storen. Het breekt de integere sfeer een beetje.
    Het laten verschijnen van enkele namen vanop de graven vind ik bijzonder spitsvondig, maar ofwel zou het iets vlugger mogen, ofwel mochten de namen iets groter zijn...
    En op een bepaald ogenblik schakel je van "landscape" over naar "portrait" - een gekend probleem bij montages... Een techniek die die vervelende (en bijna altijd storende) overgang maskeert is de volgende : Eindig je landscape-sequens met een mooie landscapeplaat, laat die stilletjes verdonkeren (of verhelderen, naargelang de sfeer en de volgende beelden), laat die vervolgens staan en plaats daar dan je "portrait-beelden" op. Bij het einde van je portrait-reeks kan je dan je landscape-achtergrond weer laten overgaan in een volgende landscape-plaat (ik hoop dat ik het een beetje uitgelegd krijg).
    Je zal zien dat de overgang van de landscapes naar de portraits minder "frappant" zal zijn.

Bovenstaande opmerkingen zijn geheel vrijblijvend en betekenen zeer zeker niet dat de diamontage niet goed zou zijn. Ik heb ervan genoten, zelfs tweemaal. Ik kan ze iedereen warm aanbevelen. Jammer dat deze techniek zo weinig gebruikt wordt. Het is voor ons, gepassioneerde fotografen, een dankbaar medium met ongekende mogelijkheden...
    Ikzelf ben nog op zoek naar een (betaalbaar) programma voor MAC, dat boeiende mogelijkheden en het eindresultaat wegschrijft naar een crossplatform en fullscreen formaat... Niet gemakkelijk te vinden...

Ik wacht vol ongeduld op je volgende realisatie
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, die komt in mijn eigen BOF !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Standaard

Hallo Luc

Dat naar boven halen van je topic was zekers geen slecht gedacht.
    Zoals vaak had ik de topic wel gezien maar .... ( er zijn zoveel nieuwe topics iedere dag hé )

Prachtige presentatie. Echt een aanrader.

En als ik dan toch iets minder positief moet zeggen:
    - 2 eerste foto's een beetje donker op MIJN scherm
    - De afsluiting had ik misschien iets anders gedaan ( minder lang, iets andere fade-in/out sequentie, en zonder van plaats te verspringen van de " and they name liveth .... " bij de eindgeneriek )

Laat de rest ook maar komen

Jo(han)

Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Standaard

KNAP!!!!

Een klein woordje uitleg hoe dit in elkaar zit. Slideshows maken ken ik, maar als uitvoeringsbestand. In welke taal is dit geschreven, of is het een kant en klaar programma?

Oli.

Standaard

Ik heb de diashow bekeken, werkelijk uniek. Heel mooi vastgelegd.

groeten.

Standaard

Originally posted by Oliver
    Een klein woordje uitleg hoe dit in elkaar zit. In welke taal is dit geschreven, of is het een kant en klaar programma?
    Oli.
    Ik heb je ondertussen al gemaild. Ik hoop dat je iets wijzer bent geworden. Vriendelijke groeten en veel succes!
    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Standaard

Knap gedaan!!!

Ik ben ook wel geïnteresseerd hoe je dat doet. Met welk programma doe je dat?

Groetjes
    Pieter

Standaard

Originally posted by Pumbaa
    Knap gedaan!!!
    Ik ben ook wel geïnteresseerd hoe je dat doet. Met welk programma doe je dat?
    Groetjes
    Pieter
    De foto's bewerken met PS en dan verwerken in PicturesToExe. Een demoversie van dit programma kun je downloaden. Het gebruik is dan beperkt tot 10 foto's. Nogal gering maar toch. Ik moet toegeven dat andere programma's (zoals de reeks van MAGIX) gebruiksvriendelijker zijn maar die kunnen geen exe-files genereren. Maar voor diashows op CD en DVD is dat zeker niet te versmaden. Ik moet toegeven dat ik nog niet geprobeerd heb om de bestanden die dan op CD/DVD worden gebrand ook via webspace zou kunnen tonen. Moet ik zeker eens uittesten.

eLDee's webstek

Standaard

Bedankt!

Pieter

Standaard

Heb eerst je diashow van de knotwilg gezien en wilde nu eens deze bekijken, maar na het downloaden kreeg ik volgende melding op mijn pc: Exception EListError in module theirname[1].exe at 00071FA6. List index out of bounds (0).
    Waarschijnlijk dat de diashow reeds van de webspace is afgehaald, denk ik, mijn gedacht
    Ik vind het heel jammer, want had deze ook heel graag eens bekeken.
    Zou dit eventueel nog mogelijk zijn ludo2.
    Groetjes DD
    Fronstages

Standaard

snif, die melding krijg ik ook, hoe jammer
    dan maar over de foto!!!
    heel mooie prent, de bomen, de lucht!!!
    prachtig echt waar
    idd een iets, luchtigere foto over dit onderwerp
    ik sta er te weinig bij stil wat het eigenlijk inhoudt denk ik, ik vind gewoon die mastodont van een rij van grafstenen zo indrukwekkend!!
    prachtige plaat
    echt waar
    www.aloofhosting.com/koendd/

If loving nature is a bad thing, than I refuse to do good!

Standaard

Mooie foto, helaas voor de slidshow heb ik ook een errormelding ...

Leuk om te zien dat er nog mensen zijn die deze monumenten (die inderdaad tot nadenken aansporen) kunnen waarderen.
    Ik heb ook enkele foto's van de war graves in mijn archief ik zal ze eens opzoeken ...

In de westhoek ligt het vol met deze begraafplaatsen, je kan er zelfs een folder over krijgen bij de commonwealth war graves commission in Ieper waar alle locaties aangeduid zijn.

Zo kan je ook de minder bekende plaatsen bezoeken ...

groeten

Dirk

Standaard

@DD Harry... en Dirkey. Gisteravond wou ik bij een collega trots mijn twee diashows tonen. En tot mijn grote verrassing kreeg ik ook die foutmelding.
    Wat er juist verkeerd loopt / is gelopen ... ik weet het ook niet. Ik probeer het in orde te krijgen. Alleszins mijn verontschuldigingen. Ik zal een nieuwe exe-file maken en die weer uploaden. Hopelijk lukt dan weer. Misschien straks nog eens komen kijken?

Ik vermoed dat het nu in orde is. Misschien nog eens proberen?

eLDee's webstek

Standaard

het probleempje is inderdaad opgelost nu ... twee prachtwerkjes heb je hier neergezet .. beide erg indrukwekkend en heel sereen ... kijk al uit naar je volgende werkje
    zelf maak ik ook wel eens van dit soort diashows maar gebruik meestal proshow gold, maar ik ga deze picture to exe zeker ook eens testen
    groetjes, Nina
    trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
    Member of the Han Fan Clan
    http://ninasgallery.fotopic.net
    http://ninas--tutorials.fotopic.net

Standaard

'k Was nog altijd aan het kijken toen de reeks al was afgelopen. Alhoewel ik alle dagen wel langs zo'n kerkhof passeer (woon in die buurt) en dit voor mij alledaagse kost is, was ik het eerste moment sprakeloos en deed het me toch eens stilstaan om na te denken over wat voor een tijd dat toch moet geweest zijn. Prachtig Ludo2
    Groetjes DD
    Fronstages

Standaard

ONGELOOFLIJK MOOI!!!
    één voor één plaatjes in een prachtige volgorde en magnifiek weergegeven in deze diaprojectie
    ik ga volgend jaar naar het zesde jaar, daar moeten we voor geschiedenis normaal een spreekbeurt geven over een onderwerp vanuit het jaar.
    voel je hem komen???
    idd, zou ik deze reportage daarvoor mogen gebruiken. uw naam en dergelijke staan er al op dus...
    toch nog even zeggen dat ik diep onder de indruk ben hiervan
    zeer mooi werk
    www.aloofhosting.com/koendd/

If loving nature is a bad thing, than I refuse to do good!

Wink Re: [mensen - diashow] Their name ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry me de HP
    ONGELOOFLIJK MOOI!!!
    één voor één plaatjes in een prachtige volgorde en magnifiek weergegeven in deze diaprojectie
    ik ga volgend jaar naar het zesde jaar, daar moeten we voor geschiedenis normaal een spreekbeurt geven over een onderwerp vanuit het jaar.
    voel je hem komen???
    idd, zou ik deze reportage daarvoor mogen gebruiken. uw naam en dergelijke staan er al op dus...
    toch nog even zeggen dat ik diep onder de indruk ben hiervan
    zeer mooi werk
    Het is aangenaam om te lezen dat je mijn diashow waardeert.
    Ik stel het op prijs dat je vraagt om mijn werkje te gebruiken. Je had het ook kunnen doen zonder het te vragen. Een bewijs dat je andermans inspanningen weet te erkennen. Geen probleem dus. Misschien kun je enkele klasgenoten overtuigen van het leuke van fotografie ... en hen met BD laten kennis maken? Jong geleerd is oud gedaan?
    Misschien ook eens een kijkje nemen op: "ode aan de knotwilg"

eLDee's webstek

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten