Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles verkopen of toch maar houden ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alles verkopen of toch maar houden ?

    Ik zit hier te twijfelen of ik al mijn materiaal zou verkopen of toch maar zou houden?
    Ik heb hier een Canon 5DMKIV met de nieuwste 24-105 ; een 16-35 f4 een macro 100 ; een 100-400 versie II allemaal L lenzen en een 1.4 ex versie II extender ; en ook nog een een 50mm 1.4 en een flitser 430 ex .
    Liggen hier allemaal al 2 jaar ongebruikt in de kast.
    Deze set is maar 1 maal gebruikt op safari. Aangezien reizen naar Afrika momenteel enorm duur is denk ik niet dat we de komende maanden nog op safari zullen gaan.
    Voor de citytrips en de huis en tuin foto's gebruiken we meer de GSM en soms ook de fuji X-E4.
    Dus verkoop ik dan beter de hele canon set of hou ik deze toch maar voor als ik er eens behoefte aan heb. Nadeel is ook het gewicht van dit alles; nadeel van de fuji x-e4 is dan weer de shutter lag .

    Dus alles verkopen en voor een snelle (fuji) systeem camera gaan of toch maar alles houden ?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

    Hoe kunnen wij dat nu voor jou beslissen?

    Zelf verkoop ik niets. Ik leg het opzij. Ik heb nu een stokoude digitale (jaargang 2008 of zo) terug uit de kast gehaald. Eigenlijk voor wat ik ervan bak best meer dan goed genoeg. De film camera's die ik anders gebruik zijn nog ouder!

    Comment


    • #3
      Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

      t' Ja, ik zou het wel weten hoor.
      Dat Canon materiaal kost u voorlopig niks meer. Ge hebt het en het ligt daar werkloos en het ligt niet in de weg, het eet geen brood.
      Maak je rekening eens. Hoeveel heb je voor alles betaald om dat maar ene keer te gebruiken en als je het kan verkopen hoeveel verlies ga je niet doen?
      En vooral achteraf spijt hebben dat je een 5D MkIV en een 16-35mm hebt verkocht.
      Het is de tijd niet om iets te verkopen, vooral als je het geld die je ervoor zal krijgen niet eens nodig hebt om ander materiaal te kopen. die oorlog verpest alles, mensen even in onzekerheden.
      Houden mir, houden!
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

        Mannen zijn collectioneurs. Ze zouden alles bijhouden. (ben zelf ook zo, vroeger toch).
        Maar mijn vriendin heeft me overtuigt om dingen die je echt niet meer gaat gebruiken van de hand te doen nu je er nog iets voor kan krijgen.
        Het idee is dat je met het geld iets anders leuk kan kopen die je wel gaat gebruiken.

        Ondertussen heb ik al een en ander van de hand gedaan. Ben er niet rouwig om.

        Comment


        • #5
          Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Mannen zijn collectioneurs. Ze zouden alles bijhouden. (ben zelf ook zo, vroeger toch).
          Maar mijn vriendin heeft me overtuigt om dingen die je echt niet meer gaat gebruiken van de hand te doen nu je er nog iets voor kan krijgen.
          Het idee is dat je met het geld iets anders leuk kan kopen die je wel gaat gebruiken.

          Ondertussen heb ik al een en ander van de hand gedaan. Ben er niet rouwig om.
          100 % mee eens, is ook mijn principe.

          Het is echter een beslissing die een ander niet of heel moeilijk in jouw plaats kan nemen.

          Denk je dat je na verkoop spijt gaat hebben.... houden.
          Denk je dat je er nooit meer gebruik gaat van maken en dat het gewoon stof zal liggen te vergaren... wegdoen/verkopen en iets leuk kopen met de centen (heb je er nog iets aan).
          Denk je dat je het ooit weer zal gaan gebruiken... houden.
          Denk je dat...enz

          Ikzelf ben niet van het type "houden om niet meer te gebruiken", bij mij gaat het dan weg (veel of weinig verlies kan me niks schelen, het heeft zijn dienst gedaan)
          Mijn vrouw daarentegen is van het type bijhouden, die haar trouwkleed van bijna 50 jaar geleden hangt nog op zolder .

          Ikzelf heb, nu al jaren geleden, al mijn Canon gerief verkocht, weliswaar met veel verlies, en vervangen door een bridgecamera, en nog geen seconde spijt van gehad.

          Voor mij was de hoofdreden dat ik het moe was om op vakanties steeds met een zware tas rond te zeulen... op dat gebied is die bridge een verademing.
          Bovendien stel ik, net zoals jij, vast dat je bepaalde foto's (onverwachte zaken) even goed met een (goeie) smartphone kan nemen en die heb je altijd bij.
          Wanneer ik dan een samenstelling maak met foto's gemaakt met de bridge en/of met de smartphone... geen kat die het verschil ziet (of misschien is het omdat ze allebei even slecht zijn )

          Dat is of zijn mijn mening(en). Ik wens je een goede beslissing, maar ik ga die alvast niet nemen .
          Last edited by Guest43; 15 juli 2022, 08:51.

          Comment


          • #6
            Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Dus alles verkopen en voor een snelle (fuji) systeem camera gaan of toch maar alles houden ?
            mir
            Dezelfde vraag dat ik me stel, maar hoeveel % van de nieuwwaarde heeft dit allemaal nog?
            Heb ongeveer hetzelfde materiaal op een lens of twee na, bijna allemaal nieuw en maar een keer of vier mee gefotografeerd.
            Hier andere reden, na mijn ongeval heb ik drie beschadigde wervels en het toestel met lens is eigenlijk te zwaar voor mij, plus ik kan met moeite de draagriem gebruiken omdat die in de nek steunt.
            Een lichte bridge of smartphone maakt uiteraard ook redelijk goede foto’s.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

              De prijs van tweedehands materiaal zakt idd erg snel.
              Je laat je spullen wat in de kast liggen voor later maar voor je het goed beseft is het spul helemaal niets meer waard.
              Ontwikkelingen gaan razend snel en de prijs zakt snel door een gigantisch groot aanbod van spullen.

              Los van dit even deze bedenking ook.
              Ik lees veel dat mensen andere technologie gaan omarmen om uiteenlopende redenen.
              Soms stellen ze meer eisen en gaan het zoeken in het zwaardere spul. Of omgekeerd. Door aandoeningen of andere redenen willen ze het zware spul niet meer tillen/sleuren en zoeken iets lichter/kleiner...

              Ik zie daar geen verkeerd in.
              De kunst zit er mijn inziens in om de technolgie en procede te vinden die aansluit bij uw type fotografie.
              Waar krijg ik mijn ei mee gelegd?

              Want daar ging het hem toch om?
              We willen prachtige creaties maken.
              Hoe we daar toe komen moet je niet weten te verklaren.

              Je kan kunst maken met een gsm. Idem zoals dat kan met een groot formaat, midden formaat, kleinbeeld, bridge, polaroid, pinhole,...
              Als je maar weet waar je mee bezig bent kom je overal mee weg.

              Daarom dat ik zeg. Weg ermee. Iets anders en beter.
              Tenzij je nog plannen hebt ermee en toepassing er voor weet. Dan weer niet natuurlijk.

              Ik neem aan dat je ruim voldoende bekwaam bent om te kunnen inschatten wat een vervanging zou kunnen worden.
              Met goed onderbouwde kennis is het niet zo moeilijk iets nieuw en passend te vinden.

              Comment


              • #8
                Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

                Uiteraard kunnen jullie niet kiezen in mijn plaats. Vorig weekend gingen we op city-trip. Ik dacht dit is het moment om de 5D met de 24-105 nog eens uit de kast te halen. De batterij opgeladen toestel eens rond mijn nek gehangen en dan vast gesteld dat het toestel te zwaar is . Ik ben nog aan het revalideren van een operatie en heb nog niet voldoende kracht in mijn rechter arm en teveel pijn. Dus toch maar de fuji X-E4 meegenomen.
                Vandaar dus dit draadje, hopelijk komt alles terug goed met mijn gezondheid zodat ik wel nog met het toestel zal kunnen werken.

                Maar als ik het materiaal hier nog 6 maand laat liggen en dan alsnog wegens gezondheidsreden alles moet verkopen krijg ik er nog minder voor.

                Daarom zat ik te denken aan een lichtere camera zoals bvb de fuji x-T4 of de nog lichtere Fuji X-T30II . De Fujifilm X-H2S komt ook op de markt maar is dan weer een pak duurder.

                Alles even laten bezinken en afwachten hoe de revalidatie verder verloopt.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

                  Je hebt dus al een Fuji camera, en waarschijnlijk heb je er ook de lenzen voor die je nodig hebt.
                  Als je daarover tevreden bent, en je laat toch altijd het zwaardere full-frame materiaal in de kast zitten, dan denk ik dat het toch geen slecht idee is om het Canon materiaal te verkopen.
                  Als het toch maar in de kast blijft zitten dan wordt het ondertussen inderdaad ook minder geld waard.
                  Een 5D IV zal nog heel gemakkelijk te verkopen zijn, en al je EF lenzen blijven bruikbaar op een R camera (met de adapter, maar dat is geen probleem).
                  Omdat de RF lenzen er niet goedkoper op geworden zijn zal je de EF lenzen ook wel gemakkelijk voor een redelijke prijs kunnen verkopen aan iemand die een R camera wil kopen (of heeft gekocht), maar die niet meteen het budget ter beschikking heeft om er een setje RF lenzen bij te kopen.
                  Zeker voor de 100-400 II zal je snel een koper vinden, maar ook de andere lenzen worden door heel wat fotografen geregeld gebruikt, daarom denk ik dat je die ook gemakkelijk verkocht zal krijgen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

                    Ook ik heb alles van Canon de deur uit gedaan: 5DMKII, 20mm, 50mm, 70-200mm IS, teleconverter 1.4. Ingeruild bij aankoop van een Fujifilm X-T3 met 16 mm 1.4. Nog geen moment spijt van gehad. Blij dat ik ervan af was. Ik heb 800 € moeten bijleggen. Foto Preim in Aachen.
                    https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

                      Ik hou mijn Nikon D gerief. (D850 en co). Zie geen meerwaarde voor mij in de nieuwe systemen en kosten hopeloos veel geld als ik (dezelfde) kwaliteit wil.
                      En een adapter gebruiken, nee bedankt.
                      Gewicht reduceer ik door wat minder lenzen mee te slepen.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Een 5D IV zal nog heel gemakkelijk te verkopen zijn, en al je EF lenzen blijven bruikbaar op een R camera (met de adapter, maar dat is geen probleem).
                        Maar ook zijn Canon lenzen blijven bruikbaar op zijn Fuji dankzij de Fringer EF-XF ProII.
                        En alles blijft behouden volledige overdracht lens naar camera.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Een 5D IV zal nog heel gemakkelijk te verkopen zijn ...
                          Veel succes, probeer maar aan een normale 2de hands prijs
                          iedereen wil blijkbaar het beste materiaal maar het moet zowat gratis zijn ...

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

                            Absoluut.
                            Tweedehands lukt dat wel prima.
                            Als je prijs niet te gek hoog is dan gaat het normaal gezien snel de deur uit tenzij het om niche producten gaat.
                            Een indicator is ebay. Zoek op wat het daar kost en neem in overweging de clicks bij het bepalen van de prijssetting.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alles verkopen of toch maar houden ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Absoluut.
                              Tweedehands lukt dat wel prima.
                              Als je prijs niet te gek hoog is dan gaat het normaal gezien snel de deur uit tenzij het om niche producten gaat.
                              Een indicator is ebay. Zoek op wat het daar kost en neem in overweging de clicks bij het bepalen van de prijssetting.
                              Wat is een niche product in fotografiemateriaal ??

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X