Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kraan badkamer : mengkraan, apparte knoppen uit de mode/minder praktisch?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kraan badkamer : mengkraan, apparte knoppen uit de mode/minder praktisch?

    Ik zag een mooie moderne kraan voor de lavabo van mijn badkamer, maar blijkt dat die links een draaiknop voor warm heeft en rechts voor koud.
    Mijn huidige kraan aan mijn lavabo (en bad ook trouwens) zijn beiden een mengkraan.
    Zijn er nog mensen met kranen met 2 verschillende knoppen warm/koud en vinden jullie dit onpraktisch en toch best mengkraan ?

  • #2
    Re: Kraan badkamer : mengkraan, apparte knoppen uit de mode/minder praktisch?

    Mijn vrouw wilde absoluut een mengkraan voor het bad.....het enige model dat naar haar goesting was is een.......keukenmengkraan geworden...
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Kraan badkamer : mengkraan, apparte knoppen uit de mode/minder praktisch?

      Hangt ook af of er een bediening op moet staan voor je afvoer hé,
      keuze genoeg toch voor ééngreepsystemen bij Grohe.

      Voorbeeld zonder afvoerknop bediening.

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg

      Comment


      • #4
        Re: Kraan badkamer : mengkraan, apparte knoppen uit de mode/minder praktisch?

        Maakt het echt uit? Ik het buitenverblijf zijn het kranen met 2 afzonderlijke knoppen, thuis met 1 knop. Mij maakt dat niet veel uit. Bij een mengkraan met 1 knop moet ik altijd nadenken in welke richting ik nu moet draaien om warmer of kouder te hebben (*). Met 2 knoppen is het direct duidelijk.

        (*) moet je nu de knop in de richting van de kleur draaien of is het de kleur die naar boven komt wat je gaat krijgen? Ik vind dit een hele onduidelijke "interface".

        Comment


        • #5
          Re: Kraan badkamer : mengkraan, apparte knoppen uit de mode/minder praktisch?

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Maakt het echt uit? Ik het buitenverblijf zijn het kranen met 2 afzonderlijke knoppen, thuis met 1 knop. Mij maakt dat niet veel uit. Bij een mengkraan met 1 knop moet ik altijd nadenken in welke richting ik nu moet draaien om warmer of kouder te hebben (*). Met 2 knoppen is het direct duidelijk.

          (*) moet je nu de knop in de richting van de kleur draaien of is het de kleur die naar boven komt wat je gaat krijgen? Ik vind dit een hele onduidelijke "interface".
          Als een mengkraan correct is aangesloten is links “ALTIJD” warm Spanik.

          Comment


          • #6
            Kraan badkamer : mengkraan, apparte knoppen uit de mode/minder praktisch?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Als een mengkraan correct is aangesloten is links “ALTIJD” warm Spanik.
            Bij de mengkraan in de keuken is warm naar achter en koud naar voor. [emoji6]
            Een Grohe om er ook een merk op te plakken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Kraan badkamer : mengkraan, apparte knoppen uit de mode/minder praktisch?

              Zolang je maar geen aparte kraan hebt voor koud en warm water is het allemaal goed.
              Toen ik hier kwam wonen stond er aan de ene kant van de lavabo een kraan voor koud water, en aan de andere kant een voor warm water, daar heb ik toen meteen een mengkraan voor in de plaats gezet, want die twee aparte kraantjes dat was verschrikkelijk onhandig.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Kraan badkamer : mengkraan, apparte knoppen uit de mode/minder praktisch?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Bij de mengkraan in de keuken is warm naar achter en koud naar voor. [emoji6]
                Een Grohe om er ook een merk op te plakken.
                Hier idem in de keuken, en ook Grohe (type Eurostyle Cosmopolitan 31126.002 Chroom met uittrekbare bek, slechts 210 euro + BTW geplaatst - dit om volledig te zijn) .
                En overal in huis mengkranen, tot in de garage toe, kwestie van gemakkelijk te zijn hé.
                Last edited by Guest43; 20 mei 2022, 16:46.

                Comment


                • #9
                  Re: Kraan badkamer : mengkraan, apparte knoppen uit de mode/minder praktisch?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Zolang je maar geen aparte kraan hebt voor koud en warm water is het allemaal goed.
                  Toen ik hier kwam wonen stond er aan de ene kant van de lavabo een kraan voor koud water, en aan de andere kant een voor warm water, daar heb ik toen meteen een mengkraan voor in de plaats gezet, want die twee aparte kraantjes dat was verschrikkelijk onhandig.
                  Vóór de renovatie van onze badkamer hadden wij dit ook, maar dat dateerde dan ook van halfweg de jaren '70 . Tijdens die renovatie hebben wij de badkamer gestript tot op de gemetselde muren en de vloer tot op het beton. Alle leidingen, meubels, lavabo's, etc werden vervangen.
                  Toch nog één grote fout gemaakt door weer een (weliswaar bubbel)bad te plaatsen ipv een douche. Gelukkig hebben wij een douche in de (verwarmde) garage, en die draait overuren. Dat bad wordt zelden gebruikt, enkel wanneer het erg vriest en we de garage niet aangenaam warm krijgen, dan gaan we nog eens in "vuil" water liggen .

                  Comment

                  Working...
                  X