Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frahan, vanuit de hoogte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Frahan, vanuit de hoogte

    Na een vrij lange tijd van weg geweest, terug redelijk aan de slag. :-) Eindelijk.
    Dit is een foto van de intussen voorbije zomer. Frahan, gezien vanuit Rochehaut, Waalse Ardennen.



    Bedankt voor het kijken
    Last edited by NuchterJan; 28 september 2020, 22:52.

  • #2
    Re: Frahan, vanuit de hoogte

    Fraai beeld maar ik mis toch scherpte.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Frahan, vanuit de hoogte

      Mag iets lichter en zeker scherper.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Frahan, vanuit de hoogte

        hier ziet dat toch er redelijk scherp uit ,maar een grotere versie zou meer duidelijkheid geven , lichter zou ik hem ook niet maken want ik vermoed dat de lucht dan in overbelichting zal gaan ,is nu al nippertje .
        ik vind het wel een mooie compo ,je zou bijna denken dat het een eiland is . Toch wel mooi gedaan volgens mij

        Comment


        • #5
          Re: Frahan, vanuit de hoogte

          klopt inderdaad dat hij beter niet verkleind was naar 1024 px lange zijde. Ik heb hem in LightRoom veel scherper. Maar kijk, volgende keer beter. :-)

          Comment


          • #6
            Re: Frahan, vanuit de hoogte

            Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
            klopt inderdaad dat hij beter niet verkleind was naar 1024 px lange zijde. Ik heb hem in LightRoom veel scherper. Maar kijk, volgende keer beter. :-)
            Dat maakt toch niet uit, normaal gezien toont een kleinere versie altijd scherper dan de grote versie
            I weet het niet zeker maar heb je wel verscherpt na het verkleinen ??

            In ieder geval een prachtige locatie die deze zomer extra in de kijker is gezet

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Frahan, vanuit de hoogte

              Ik denk wel dat er na het verkleinen niet verscherpt is geweest.
              Ik heb de foto even binnengehaald en die moest, zelfs tot mijn verbazing, niet eens zoveel verscherpt worden.
              Ik zei het al, een mooie foto en de belichting lijkt ok, enkel de lucht rechts is iets uitgebrand, maar ik denk dat het het komt doordat er geen zonnekap is gebruikt.
              Kan men op een Drone camera überhaupt wel een zonnekap gebruiken?
              Ik zit namelijk ook te dromen om met een Drone te beginnen.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Frahan, vanuit de hoogte

                Sieg, ik heb inderdaad de fout gemaakt niet te verscherpen bij het verkleinen. Tja, ik heb een export-macro en blijkbaar voor de 1024-verkleining stond verkleining af. Staat intussen weer aan. :-)
                Te merken dat het lang geleden is dat ik nog iets op het forum gezet heb. :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Frahan, vanuit de hoogte

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Ik denk wel dat er na het verkleinen niet verscherpt is geweest.
                  Ik heb de foto even binnengehaald en die moest, zelfs tot mijn verbazing, niet eens zoveel verscherpt worden.
                  Ik zei het al, een mooie foto en de belichting lijkt ok, enkel de lucht rechts is iets uitgebrand, maar ik denk dat het het komt doordat er geen zonnekap is gebruikt.
                  Kan men op een Drone camera überhaupt wel een zonnekap gebruiken?
                  Ik zit namelijk ook te dromen om met een Drone te beginnen.
                  Haha, als je mij een drone in handen geeft, zal hem niet lang meegaan. Nee, is getrokken vanuit Rochehaut.
                  En de verkleining/verscherping klopt volledig, zie hierboven. ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frahan, vanuit de hoogte

                    Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
                    Sieg, ik heb inderdaad de fout gemaakt niet te verscherpen bij het verkleinen. Tja, ik heb een export-macro en blijkbaar voor de 1024-verkleining stond verkleining af. Staat intussen weer aan. :-)
                    Te merken dat het lang geleden is dat ik nog iets op het forum gezet heb. :-)
                    Probleem opgelost dus, daar zit (zat) het probleem

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frahan, vanuit de hoogte

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Ik denk wel dat er na het verkleinen niet verscherpt is geweest.
                      Ik heb de foto even binnengehaald en die moest, zelfs tot mijn verbazing, niet eens zoveel verscherpt worden.
                      Ik zei het al, een mooie foto en de belichting lijkt ok, enkel de lucht rechts is iets uitgebrand, maar ik denk dat het het komt doordat er geen zonnekap is gebruikt.
                      Kan men op een Drone camera überhaupt wel een zonnekap gebruiken?
                      Ik zit namelijk ook te dromen om met een Drone te beginnen.
                      Deze is gemaakt vanop een uitkijkpunt Luc
                      Drone is inderdaad leuk, doch hier in België heb je er weinig aan, of je moet vliegen overal ook waar het niet is toegelaten
                      Alleen wordt ikzelf stilaan (hmmm, slecht woordgebruik) zot van dat ambetante lawaai van die drones, pfffff

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Frahan, vanuit de hoogte

                        Mooie compo, het dorpje staat er mooi op.
                        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Frahan, vanuit de hoogte

                          Zeer knap beeld !
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Frahan, vanuit de hoogte

                            Mooi uitzichtpunt
                            mijn website : klik

                            Comment


                            • #15
                              Re: Frahan, vanuit de hoogte

                              Knap totaalbeeld
                              Groeten Andre

                              Comment

                              Working...
                              X