Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Band of brothers...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Band of brothers...

    Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    Wel ik gebruik een harde bewoording bewust. (niet om te kleineren of zo). Maar als je aan wedstrijden meedoet wordt er zo beoordeeld.
    Veel fotografen hebben hun eigen foto nog niet gezien. De haren van de jongen achteraan lijken uitgeknipt te zijn of de achtergrond geretouched.
    Indien niet: een actie punt om de opname te verbeteren.

    Op een fotootje van 1024x748 valt dat niet op .. op een print van 60x40cm wél.

    “There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.”
    – Ansel Adams

    YMMV
    De achtergrond werd met penseel bijgewerkt en lichter gemaakt (omdat ik de grijze gloed niet mooi vond). Uitgeknipt werden ze niet.
    Als ik de originele opname bekijk en dan mijn resultaat kan ik zien dat de kleine haarsprietjes van de achterste hierdoor verdwenen zijn. (dus vandaar het uitknip-gevoel?)

    Nuttige feedback die ik in het achterhoofd hou.
    Spijtig dat de canvas al klaar is voor onder de kerstboom!

    Wel nog tijd om eventueel een 2de te laten maken! :-)

    Ps: betreffende uw quote: is zo... en daarom dat het interessant is om het hier te posten.
    Student CVO - Masterclass Portret

    [ Instagram - Facebook - Website ]

    Comment


    • #17
      Re: Band of brothers...

      Je beslist om alles verkeerd op te nemen, geen probleem, ik neem wel een pauze.
      ...leeg...

      Comment


      • #18
        Re: Band of brothers...

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Je beslist om alles verkeerd op te nemen, geen probleem, ik neem wel een pauze.
        “Je bedriegt de boel” kan je moeilijk anders dan persoonlijk interpreteren Lieven.

        Zoek gerust wat quotes van me op in het forum en je zal zien dat ik hier zit voor de ontspanning en om mezelf te verbeteren. Niet om elkaar aan te vallen.
        Student CVO - Masterclass Portret

        [ Instagram - Facebook - Website ]

        Comment


        • #19
          Re: Band of brothers...

          Als niemand anders het gezegd krijgt: proficiat!!!

          Comment


          • #20
            Re: Band of brothers...

            Bedankt Pol Parasol!!

            Alsook voor alle andere feedback van hierboven!
            Student CVO - Masterclass Portret

            [ Instagram - Facebook - Website ]

            Comment


            • #21
              Re: Band of brothers...

              Beste Rob,

              Ik zag deze foto via de HOF en dacht onmiddellijk: Prachtige Foto!!!

              Door de ontstane discussie zie ik dat hij zonder foefelen tot stand kwam, wat ik zelf belangrijk vind.
              Maak eerst een goed beeld en maak daarbij ten volle gebruik van de technische mogelijkheden die je hebt en corrigeer dan om je beeld wat te tunen zonder dat het stoort.
              Wel dit is wat ik hier zie! Knap gedaan.
              Met duur studiomateriaal kon je door de achterwand extra te belichten een echte witte achtergrond krijgen, heb je het niet dan moet je je behelpen en dat deed je. Knap gedaan.

              Ik geef weinig feedback op dit forum omdat ik vaak zie dat er rond stomme opmerkingen hele discussies ontstaan zoals hierboven. Ik zie ook dat, indien mensen zichzelf verbranden door ongepaste opmerkingen, ze niet het fatsoen hebben er zich voor te excuseren eens het voor allen duidelijk is dat ze geen gelijk hebben. Spijtig. Ik vind deze foto zo knap dat ik wel moest reageren.

              Doe absoluut zo verder, geniet van je hobby en durf terug te posten. Ik durf niet door dit type discussie.
              Dank ook aan het bestuur om de foto in de HOF te zetten, waar ze verdient te staan.

              Groeten,

              Riho
              Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
              Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

              Comment


              • #22
                Re: Band of brothers...

                ik heb al vele beelden van u gezien, en ik vind dat je talent hebt je maakt sterke beelden. Doe zeker zo voort, bij dit beeld die ik trouwens ook sterk vind zijn er wel een paar terechte opmerkingen zoals met dat haar, en probeer eens met een ander brandpunt bv: 50mm zo kom je dichter bij het model . Doe zo verder en proficiat

                Comment


                • #23
                  Re: Band of brothers...

                  Bedankt voor de zeer mooie commentaren. Ben er echt zeer tevreden mee!!
                  Student CVO - Masterclass Portret

                  [ Instagram - Facebook - Website ]

                  Comment

                  Working...
                  X