Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Try out

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Try out

    Try out van een oudere foto die ik bewerkt heb.
    Verwacht wel harde commentar maar dat mag heb ps nog niet onder de knie

    DSC_4425-21 by lennert trevels, on Flickr

    Update

    DSC_4425-24 by lennert trevels, on Flickr
    Last edited by areon; 22 augustus 2019, 19:35.

  • #2
    Re: Try out

    waarom harde commentaar ? Ik denk dat dit beeld het recht heeft op bestaan : het is scherp waar het scherp moet zijn; het onderwerp is duidelijk te identificeren; het kleurenpalet van de achtergrond is wat verrassend, maar dat geldt niet voor kind en fiets. De neerdwarrelende bladeren komen qua aantal en scherpte wat onnatuurlijk over, zeker omdat de fiets niet in beweging is en dus geen bladeren kan doen opwaaien, maar ze scheppen wel wat sfeer.
    elke kunstenaar heeft recht op een eigen expressie, niet ?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Try out

      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      waarom harde commentaar ? Ik denk dat dit beeld het recht heeft op bestaan : het is scherp waar het scherp moet zijn; het onderwerp is duidelijk te identificeren; het kleurenpalet van de achtergrond is wat verrassend, maar dat geldt niet voor kind en fiets. De neerdwarrelende bladeren komen qua aantal en scherpte wat onnatuurlijk over, zeker omdat de fiets niet in beweging is en dus geen bladeren kan doen opwaaien, maar ze scheppen wel wat sfeer.
      elke kunstenaar heeft recht op een eigen expressie, niet ?
      Ik dacht met heel wat bladeren wat te blurren dat ik hier deze wat meer realistischer kan maken, zodat niet alle bladeren op de zelfde lijn vallen. Mvg

      Comment


      • #4
        Re: Try out

        Heb deze foto al eens bekeken, en ik keer nog eens terug, wat altijd goed is
        Ik kan CMM enkel bijtreden. Dit is niet mijn favoriete stijl, toch springen de kleuren er wel uit, en het jongetje is goed gefotografeerd
        Juist de bladeren vind ik ook niet 100% realistisch, minder en meer selectief zou ik zeggen. De voorste oranje bladeren zijn ogen iets minder realistisch dan de gele, en zijn erg plaatselijk in beeld.
        Maar ik zou het zéker niet beter kunnen
        mvg Christophe

        Comment


        • #5
          Re: Try out

          Goed gedaan !
          heel wat minder bladeren en een lichtere vignettering, ik zou het dan nog beter vinden
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Try out

            Prachtig resultaat, je bent op goede weg. Het hoofdmotief misschien wat minder 'geplakt' in beeld verwerken. En Frakske heeft ook een punt volgens mij.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Try out

              Ikzelf vind het heel goed uitgevoerd hoor
              Kan anderszijds de bovenstaande commentaren wel volgen. Blijven gaan!

              Comment


              • #8
                Re: Try out

                Vind persoonlijk dat je die ps al heel goed onder de knie hebt
                voor mij een perfect plaatje

                Comment


                • #9
                  Re: Try out

                  Heb update geplaatst iets minder vingette en ook minder bladeren en iets natuurlijker vanuit de hoek laten komen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Try out

                    Vind ik heel leuk gedaan! Mag ik vragen hoe je tot deze foto bent gekomen? Staat ook op mijn verlanglijstje!
                    Nikon D5200 - Nikkor AF-S 35 mm f/1.8 - Tamron 18-270 mm f/3.5-6.3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Try out

                      Oorspronkelijk geplaatst door ilse1989 Bekijk bericht
                      Vind ik heel leuk gedaan! Mag ik vragen hoe je tot deze foto bent gekomen? Staat ook op mijn verlanglijstje!
                      Hoi Ilse, achter de jongen is wat een afgrond voor de dof. Is wel extra bewerkt en blaadjes ook in photoshop toegevoegd. Mvg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Try out

                        De originele was al heel goed, maar de update is nog beter.
                        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Try out

                          Geeft een mooie herfstsfeer. De vallende bladeren hadden minder scherp gemogen. Dus bewegingsonscherpte toepassen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Try out

                            Mooi gedaan hoor, heel mooi geheel.
                            Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is om enkel de blaadjes die op dezelfde afstand van de jongen hangen, scherp te laten. De andere kleinere (verder af) en grotere bladeren (dichter bij) die niet in het scherpstelvlak zouden liggen, wat te blurren.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Try out

                              Mooi - maar erg veilig lijkt het niet met het bos letterlijk in lichterlaaie
                              mijn website : klik

                              Comment

                              Working...
                              X