Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50-500 op D3 --- Great SAMPLES! (Scroll Down)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50-500 op D3 --- Great SAMPLES! (Scroll Down)

Mooie resultaten met de Bigma. Zijn de resultaten op 100% zonder BDsizer ook zo mooi scherp?

En merk ik daar een haartje of dergelijke op de sensor? Ik merk het zowel bij de duif als bij de meeuw, helemaal links, ietsjes onder het midden van het beeld...

Comment

Indrukwekkend, de D300 kan dit niet aan.

Waarom is dat ding nu zo duur

Is dit FF mode of in Crop mode ?

Tip : zet de foto's maar in showcase (zeker die van zeeleeuwen)
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Allemaal erg indrukwekkend hoor
        Zou ze ook wel eens willen zien op originele resolutie absoluut onbewerkt, gewoon om nog meer te kwijlen

grts
        UPDATED http://smax-photo.magix.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
          Mooie resultaten met de Bigma. Zijn de resultaten op 100% zonder BDsizer ook zo mooi scherp?

En merk ik daar een haartje of dergelijke op de sensor? Ik merk het zowel bij de duif als bij de meeuw, helemaal links, ietsjes onder het midden van het beeld...
          Verscherping maakt het mooier. Sharpening op de camera stond op normal.
          Ja klopt, van die haar, of dat vuiltje. Ik heb het niet kunnen wegblazen met een balgje.

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Indrukwekkend, de D300 kan dit niet aan.

Waarom is dat ding nu zo duur

Is dit FF mode of in Crop mode ?

Tip : zet de foto's maar in showcase (zeker die van zeeleeuwen)
          De 50-500 werkt gewoon in FF. De lens is niet specifiek ontwikkeld voor een cropcamera.

Oorspronkelijk geplaatst door Smax Bekijk bericht
          Allemaal erg indrukwekkend hoor
          Zou ze ook wel eens willen zien op originele resolutie absoluut onbewerkt, gewoon om nog meer te kwijlen

grts
          Ik zal een linkje naar een origineel jpegje neerzetten.
          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Amaai, van ruis is hier geen sprake en die scherpte...
            Ik kan begrijpen dat je in je nopjes bent
            A propos de foto's op zichzelf mogen er ook zijn
            https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

er zijn 2 dingen die bij me blijven rondspelen:
              1) ruis bij ISO2000 of hoger, ik kan niet geloven dat er geen noise reduction via allerhande software werd toegepast
              2) alles uit de losse hand getrokken? of tripod's in het spel?

nevertheless... het blijven prachtige resultaten. Ofwel heb jij een golden edition v/D bigma met f2.8 OS op de kop kunnen tikken ;-)

Zou OS in een les steken nu zo moeilijk zijn? mocht ik Sigma zijn, en bij bigma is zo populair (wat ze toch wel is in bepaalde kringen)... dan is dit toch dé eerste lens waar je asap OS in wil proppen en er vb 400 € meer voor vragen? I don't get it.
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                1) ruis bij ISO2000 of hoger, ik kan niet geloven dat er geen noise reduction via allerhande software werd toegepast
                1) Ik denk dat er over de D3 al genoeg inkt gevloeid is om aan te tonen dat deze zeker ruisvrije beelden aflevert tot 3200 Iso. Waarom zou men er dan nog softwarematig iets moeten aan veranderen (lees verknoeien)?
                2) De hoge opnamesnelheden laten vermoeden dat alles uit de losse hand genomen is.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Waw !! Zoiets kan niemand koud laten.
                  Mijn D300 zal de laatste tussenstap zijn naar .....
                  Sublieme foto's !

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                    Allereerst hier een link naar een origineel onbewerkt JPEG bestand (5,6 MB)
                    KLIK.
                    Ik heb een andere uitgekozen dan de 1e foto van de dolfijn. Deze was namelijk al voor wat level aanpassingen door fotoshop geweest. Onder de klik vind je een "puur" bestand.

Enkel de "in camera ruis reductie" op de stand "normaal".

Ik heb de combinatie de gehele dag op een monopod gehad, want het wordt anders gewoon te zwaar. Maar met deze sluitertijden ga je echt probleemloos uit de hand werken.

Ik was zelf ook onder de indruk van het resultaat met deze "betaalbare" lens.

Voor de duidelijkheid. Ik mag mij niet de gelukkige eigenaar van een D3 noemen, heb enkel het geluk er zo nu en dan een te kunnen gebruiken.
                    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Knappe beelden! En wat een kwaliteit!

Comment

...oeps...weer een beetje gerustgesteld...

mvg,

Roland

Comment

Ivan, superplaten man ! Echt top. Met name van die dolfijn en die zeeleeuw en vis in actie.
                          Mooi voorbeeld van het gebruik van hoge isowaarden en snelle sluitertijd.
                          Kan zo in de reclamefolder van NIKON.
                          A, moet het een mooie lens zijn en B) is de D3 een supercamera.
                          Je hebt goud in je handen joh. Topwerk !!!

Comment

Twijfel met een Tamron 200-500 voor op m'n Canon 40D.
                            Minder bereik dan de 50-500 maar de helft lichter.
                            Vind iemand hier een vergelijkende review over, of bezit iemand de Tamron 200-500 en tevreden?

Ook brengt Sigma de 150-500 OS uit, met image stabilisation dus... misschien wel de moeite om even te wachten? Al wat je wint aan licht is beter, daar 500mm objectieven nooit lichtsterk zijn.

Comment

Ik ben een Canongebruiker omdat ik Canon gewoon ben, en omdat ik niet graag digitale ruis zie en Canon wat dat betreft een beentje voor heeft. Maar als ik deze resultaten zie, valt mijn mond open. Dat speel ik met mijn camera niet klaar!
                              Iemand alludeert erop dat hier noise ninja of equivalent is gebruikt: een foto op 3200 ISO met ruisverwijdering geeft met mijn camera zeker niet zo'n gedetailleerd resultaat hoor. Dus zelfs als het gebruikt is, is dit indrukwekkend.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Dat dit fantastische beelden zijn spreekt voor zich, alleen moet je ook wel bekijken in wat voor lichtomstandigheden hier iso 3200 gebruikt is, in goed licht scheelt dit ook best wel aardig denk ik, in een situatie met weinig licht zal het al een ander beeld geven denk ik? Niettegenstaande heb je zoiezo met veel mm’s een voordeel dat je sneller uit de hand kunt werken
                                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                                X