Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sony lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Sony lenzen

Announcement DPR: CZ 24-70 SSM en Sony 70-300 G SSM
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De lenzen van Sigma worden nu ook weer voor Sony uitgebracht, waarschijnlijk omdat men het volume nu weer voldoende hoog in schat (na de introductie/aankondiging van a700, a200, a300 en a350).
      Er zijn enkele lang verwachte bij, maar ook een paar nieuwe :
      50-150 en 70-200/2.8 Sony/Pentax en four thirds in daarop volgend DPR-topic
      120-400/4.5-5.6 Canon/Nikon/Pentax/Sony
      150-500/5-6.3 Canon/Nikon/Pentax/Sony
      Last edited by K-2; 31 januari 2008, 08:51.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

[QUOTE=K-2;1674189]
        14-24mm f2.8 G (This lens may be delayed to 2009)

'k Vind het wel jammer dat het 14mm is ipv 10 of 12 En als ik dan hierboven lees "waarschijnlijk 1500 euro" Dan toch liever een sigma 10-20
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

ik wacht tot Paul weer iets koopt.....en dan weer verkoopt

alhoewel een 28-75 F/2.8 me ook wel iets doet
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

Comment

fuck , sony is toch wel relatief duur precies

24-70 f2.8
            Sony 1750 DOLLAR (ik schat rond de 1500 euro)
            Canon 1129,67
            Nikon 1676,71

70-200 F2.8 IS/VR/SSM
            Sony 2008,19
            Canon 1646,21
            Nikon 1773,31

300mm f2.8 IS/VR/SSM
            Sony 6095
            Canon 4035
            Nikon 4524,79

85mm prime
            Carl Zeiss (Sony) 1100
            Canon 1716
            Nikon 1117
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
              De introductieprijzen van de nieuwe lenzen waren inderdaad té duur, daar zal niemand iets tegen in kunnen brengen.
              Maar de prijs van de 70-200 (- nu €1895 in een aantal winkels terwijl men met €2300 gestart is -) werd ondertussen al heel wat verzacht door een €500 cash back, en de 85mm-prijs is ook wel OK. Wat men van de 300/2.8 denk te verkopen weet ik niet. Veel zal het niet zijn tegen die prijs.

Maar hoe dan ook, Sony zal uiteindelijk de prijs van de lenzen wel in lijn met de concurrentie brengen, net zoals met de bodies gebeurt. Ik veronderstel dat ze de introductieprijs gewoon hoog zetten om een goeie marge te hebben op de eerste verkopen aan de "fanatieke" liefhebbers ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht

24-70 f2.8
                Sony 1750 DOLLAR (ik schat rond de 1500 euro)
                Bij fotokonijnenberg 1707 euro. Ik ga toch een andere lichtsterke breedhoekzoom kopen denk'k
                Mijn foto's en fractals
                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                  Bij fotokonijnenberg 1707 euro. Ik ga toch een andere lichtsterke breedhoekzoom kopen denk'k
                  ... wat wel te begrijpen is .

Ik vind een KM 28-75/2.8D nog altijd een uitstekende lens die je tweedehands voor €250 à €300 moet kunnen vinden (- staat er hier op BD niet nog eentje te koop ?).

En qua optiek kan je natuurlijk ook voor een 28-70G kiezen, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat het een een zware lens is met traaaaaaaaaaaaaaage AF en een vrij lange werkafstand... Persoonlijk heb ik deze weer verkocht in het voordeel van de 28-75D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    ... wat wel te begrijpen is .

Ik vind een KM 28-75/2.8D nog altijd een uitstekende lens die je tweedehands voor €250 à €300 moet kunnen vinden (- staat er hier op BD niet nog eentje te koop ?).

En qua optiek kan je natuurlijk ook voor een 28-70G kiezen, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat het een een zware lens is met traaaaaaaaaaaaaaage AF en een vrij lange werkafstand... Persoonlijk heb ik deze weer verkocht in het voordeel van de 28-75D.
                    Nope, heb het gevraagd, hij is al weg Hm, als die G-lens echt zo traag is kan'k best m'n bericht in Gezocht aanpassen. Had trouwens ook enkel alternatieven neergezet, een Sigme en een Tokina, of zijn die minder goed?
                    Mijn foto's en fractals

Comment

een Sigme en een Tokina, of zijn die minder goed?
                      Ik heb met geen van beide ooit gewerkt, maar van wat ik me herinner van een review op photozone, dacht ik dat die Sigma 24-70 ook wel OK was, maar wel een vrij grote/zware lens tov de compactere 28-75D. De Tokina, daar weet ik niets van...
                      Een ander alternatief is de Tamron 28-75/2.8Di. Hoewel ik liever met het KM-versie werk (- vooral door het verschillende materiaal waarmee de lens gebouwd is -), is dit zeker optisch ook een goeie lens.

Comment

Hier een vergelijking tussen de Carl Zeiss 24-70 en de Minolta 28-70G
                        --> http://srt101.blog46.fc2.com/blog-en...ml#comment4211

En hier nog een vergelijking tussen de Minolta 200mm 2.8 APO, 70-200 SSM, 80-200 APO, Beercan, Big Beercan, Small Beercan
                        --> http://artaphot.ch/index.php?option=...d=15&Itemid=43

Comment

Misschien een vlaag van waanzin, maar ben de 24-70 aan het overwegen, hoewel hij nog aan 1703 euro staat bij fotokonijnenberg (fotorubens verkoopt hem niet?). Ik vraag me alleen af of die range zo nuttig is, ik ben nu gewoon om met m'n 17-50 rond te wandelen, 24mm is natuurlijk heel wat minder breedhoek, ik zal dan allicht regelmatig moeten switchen tussen de 24-70 en de Sigma 10-20.
                          Mijn foto's en fractals

Comment

Misschien een vlaag van waanzin, maar ben de 24-70 aan het overwegen
                            Dan is dit ook wel interessant :
                            Dyxum topic CZ24-70 ~ 28-70G

Of het een vlaag van waanzin is, weet ik niet maar ik ooit zal ik mijn 28-75D misschien ook wel vervangen door die CZ24-70.
                            (Alleen niet tegen een prijs van €1700... Ik wacht nog wel effe .)

Als vervanger voor een 17-50 moet je die lens echter niet zien... tenzij je ze iets later dit jaar meteen samen met de FF koopt .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Als vervanger voor een 17-50 moet je die lens echter niet zien... tenzij je ze iets later dit jaar meteen samen met de FF koopt .
                              April 2007: eerste reflexcamera (A100), februari 2008: A700, nu is het wel eventjes genoeg

Ik weet dat het niet echt een vervanging is, maar anderzijds denk'k dat je je "stijl" en gewoontes aanpast als je een andere walkaround lens koopt. Voor de échte breedhoek had'k daarom een 10-20 voorzien, in de gevallen dat 24mm echt niet voldoet

Probleem is nu gewoon m'n ongeduld, ik ging sowieso van 17-50 naar 10-20 en lichtsterke breedhoekzoom gaan, maar die 24-70 is echt niet voor binnenkort En "tijdelijk" een Tamron 28-75 kopen lijkt me dan verspilling.
                              Mijn foto's en fractals

Comment

Working...
                              X