Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alecia [vervolg]

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alecia [vervolg]

Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Re: Alecia [vervolg]

voorkeur naar nr 3.

Al mis ik bij deze fotos wel een beetje photoshop werk ( clonestamp voor de huid wat gaver te maken.. )
    Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

Comment

Manman wat is dat tegenwoordig met de mensen, als de mens geen perfecte gave photoshop huid heeft, is het al niet meer goed... moet alles tegenwoordig zwaar geshopped worden vooraleer een foto anvaardbaar is?
      Focaldesign

Comment

voor mij hoeft dat niet.
        het fake straalt er in veel gevallen af dan....

ik vind het zo het nu is het mooist.

Comment

Kijk naar mijn handtekening, dat zegt genoeg. Mooie foto's!

ciao

Comment

leuke reeks, ga voor de schalkse blik van de tweede opname.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Danke mannen, ik begon al te twijfelen of er nog mensen de meer naturelfoto's appreciëren...
              Focaldesign

Comment

2 en 3 vind ik de betere uit je serie
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

3 en dan 2

Nr.1 is niet slecht, maar de puistjes zijn te prominent aanwezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
                    Manman wat is dat tegenwoordig met de mensen, als de mens geen perfecte gave photoshop huid heeft, is het al niet meer goed... moet alles tegenwoordig zwaar geshopped worden vooraleer een foto anvaardbaar is?
                    De foto's zijn mooi, maar ietsje zou ik shoppen.
                    Ik ben ook van mening dat een mens er natuurlijk mag uitzien, maar ik denk dat je het model een plezier zou doen mocht je (vooral in foto 1 en 2) toch de huid wat gaver maken.
                    Probeer het eens op een 2e laag waarbij je dan de dekking kan aanpassen tot het nog natuurlijk over komt.
                    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Het zou de bedoeling moeten zijn van een fotograaf de betere kant van het model te accentueren om de ietwat mindere kant te verdoezelen... vandaar dat je wel een beetje kritiek krijgt. Photoshop is niet heiligmakend, maar goed gebruikt, kan het een foto veel aangenamer maken om naar te kijken.

Dit terzijde... de fotograaf en het model bepalen wat ze willen en in die optiek post je dus wat je wil, waar je het wil en bepaal je zelf de context.

Het is wel een mooie "naturel" shoot. Foto 2 kan me het meest bekoren, vanwege de ondeugendheid in de blik, geaccentueerd door de pose en de compo op zich. Een detail uit foto drie, wat ik trouwens een heel mooie omzetting naar zwart-wit vind, is de achtergrond die ietwat meer verzorgd mocht zijn.

Comment

Het zou de bedoeling moeten zijn van een fotograaf de betere kant van het model te accentueren om de ietwat mindere kant te verdoezelen...
                        Dus een dragan van een oude boerin is volgens deze gedachtengang not done?

de achtergrond die ietwat meer verzorgd mocht zijn
                        Inderdaad, ik heb geen studio, dus ik verhelp me met een wit laken, de bruine livingmuur en een donker gordijn. De achtergrond op de aangehaalde foto is dat gordijn. Daar zal ik dan wel eens aan fotoshoppen
                        Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
                          Dus een dragan van een oude boerin is volgens deze gedachtengang not done?
                          Hangt van je onderwerp af... Als je een karakterportret wil neerzetten kan in weze alles. Als je een studioshoot doet, dan gaat men er van uit dat je de persoon die je voor je lens krijgt, op de best mogelijke manier neerzet.
                          Ik ben een liefhebber van "naturel", maar door het gebruik van flits- en/of studiolicht schiet er van naturel meestal niet veel over. De schaduwen op de huidoneffenheden gaan zo eerder geaccentueerd worden dan natuurlijk weergegeven.

Het is trouwens niet zo dat iemand hier je foto's "kraakt". De mensen geven alleen maar tips hoe het volgens hen beter kan. Niets om je druk in te maken.

PS - Wat is een dragan trouwens ? Het staat niet in mijn woordenboek.

Comment

Ik maak me zeker niet druk over de comments op zich, ik ben gedurende de 4 jaar dat ik fotografeer enkel verbeterd door de comments, niet door de ooh's en aahs

Mijn probleem ligt eerder in het feit dat we PS zo gewoon zijn geworden dat niet ge'PS'te foto's gezien worden als iets waar het model a priorie niet content van zal zijn... dan mis ik de essentie van fotografie. Let op, ik heb respect voor de PS'ers, ikzelf doe dat ook regelmatig, maar het lijkt me dezer tijdens eerder een evidentie dan een hulpmiddel, enkel daar ligt m'n probleem

"Als je een studioshoot doet, dan gaat men er van uit dat je de persoon die je voor je lens krijgt, op de best mogelijke manier neerzet."

Daar heb ik dus m'n twijfels over... studio is voor mij geen synoniem met de meest mooie weergave, wel een situatie waar je meer controle hebt over de elementen die je foto maken wat ze is (met name pose, achtergrond, schaduwen, highlights etc)

Dragan: zoek eens die term hier op het forum, dan begrijp je wat ik bedoel. Origineel is de stijl van mr. Dragan: van http://andrzejdragan.com/
                            Last edited by Faan; 27 juli 2007, 16:42.
                            Focaldesign

Comment

Ik denk dat we van elkaar weten wat we bedoelen, en laat ons het daarbij houden.
                              Thx voor de link naar dragan's site... Mooie dingen !

Comment

Working...
                              X