Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

    Idem Vantje, zand erover! En ik zal proberen geduldig te zijn! 'k Zeg wel, "proberen"...
    Momenteel geen fototoestel meer!

    Comment


    • #17
      Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

      Oorspronkelijk geplaatst door streetbiker1977 Bekijk bericht
      Idem Vantje, zand erover! En ik zal proberen geduldig te zijn! 'k Zeg wel, "proberen"...
      Er staat net een 17-55 te koop op marktplaats eur 1100,== in belgie.
      kijk onder digitale camera's nikon.

      succes

      alex
      Website : www.alextimmermans.com
      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

      Comment


      • #18
        Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

        En die van 950 euro die ik eerder linkte, is dat niets
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #19
          Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

          heb mijn 17-55 ook gekocht via een tip die ik kreeg op BD. Ben er op een vroege ochtend voor naar Utrecht gereden vanuit Antwerpen. En heb er nog geen spijt van gehad ! En de BD-er die me de verkoopslink bezorgde , onrechtstreeks dankbaar voor !! (heb ook zoekertjes gezet op Kapazaa en andere verkoops-sites ...
          Geduld werd beloond.

          Nu ben ik opzoek naar een 85 1.4 (offtopic) ... maar heb geduld ... ooit vindt ik deze voor een mooie prijs ....

          succes met je zoektocht !
          Nikon D80 + MBD80 + met twee zoomlenzen
          http://www.flickr.com/photos/bellybouncer/

          Comment


          • #20
            Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

            @ KvP en Alex from Holland: bedankt voor jullie links!

            Een medeBD'er heeft zich bedacht en beslist toch te verkopen: ik ben in het bezit van een Nikon AF-S 17-55 2.8!!!!

            Hij heeft ook nog een Nikon AF-S 70-200 VR 2.8 in z'n bezit. En die heb ik heel even kunnen uittesten. En ik moet zeggen... Wat een kanjer van een lens. Suuuuuuuupersnel zeg!

            Weet iemand van jullie of de Nikon AF-S 80-200 2.8 even snel is kwa focussnelheid?


            Grtz
            Momenteel geen fototoestel meer!

            Comment


            • #21
              Re: Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

              Voor mijn gevoel is de AFS oude versie nog niet iets sneller dan de nieuwe met VR.
              Op 200mm ook iets scherper (gemiddeld).
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #22
                Re: Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Voor mijn gevoel is de AFS oude versie nog niet iets sneller dan de nieuwe met VR.
                Op 200mm ook iets scherper (gemiddeld).
                Sneller, dat betwijfel ik. Even snel, dat kan wel.
                De scherpte op 200 mm zal marginaal beter zijn, al zijn er tegenstrijdige berichten hierover te vinden.
                Ik denk dat beide lenzen optisch nauwelijks van elkaar verschillen.
                De 70-200 heeft daarenboven wel de VR en een bredere hoek met zijn 70 mm.
                Je moet er maar eens het uitgebreide review van Bjorn Rorslett op nalezen: www.naturfotograf.com
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #23
                  Re: Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                  Mocht de 70-200 2.8 enorm verschillen kwa focussnelheid, dan was de aanschaf ervan te overwegen.

                  Maar blijkbaar gaat het om een verschil die verwaarloosbaar is.

                  Bedankt voor de info!
                  Momenteel geen fototoestel meer!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door streetbiker1977 Bekijk bericht
                    Mocht de 70-200 2.8 enorm verschillen kwa focussnelheid, dan was de aanschaf ervan te overwegen.

                    Maar blijkbaar gaat het om een verschil die verwaarloosbaar is.

                    Bedankt voor de info!
                    Hoi ik ben van plan een nieuwe te kopen de 70-200 afs f2.8
                    en heb nu een 80-200 afs f2.8 die zou ik willen verkopen maar moet eerst mijn nieuwe hebben en dat zal eind volgende maand zijn.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                      Oorspronkelijk geplaatst door CRAM Bekijk bericht
                      Hoi ik ben van plan een nieuwe te kopen de 70-200 afs f2.8
                      en heb nu een 80-200 afs f2.8 die zou ik willen verkopen maar moet eerst mijn nieuwe hebben en dat zal eind volgende maand zijn.
                      Dat kost je dan 6 á 700 euro.
                      Denk eens goed na of dat het geld wel waard is.
                      Je foto's worden écht niet beter hoor

                      Voor die centen koop je beter iets erbij.

                      Enige voordelen 10mm en VR, Nou en?

                      Het is maar een tip he, goed bedoeld

                      Gr Kees
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                        Ik zou zelf een 80-200 AFS alleen door de VR vervangen als ik de VR echt nodig had en de lens bovendien ook vaak gebruikte op 70-150mm.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                          Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                          Dat kost je dan 6 á 700 euro.
                          Denk eens goed na of dat het geld wel waard is.
                          Je foto's worden écht niet beter hoor

                          Voor die centen koop je beter iets erbij.

                          Enige voordelen 10mm en VR, Nou en?

                          Het is maar een tip he, goed bedoeld

                          Gr Kees
                          En, ik heb ze beide tegelijk gehad, de 70-200 VR is minder goed dan de 80-200 2.8, wat ze hier ook beweren. Waarmee niet gezegd is dat de VR versie slecht is, maar de oude lens was net wat scherper, zeker wide open.
                          De 70-200 moet je kopen voor de VR

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                            geduld wordt beloond:

                            De lens is verkocht. Tele zoom 80-200 af-s ED IF 2,8f D draaizoom. Te koop wegens dubbel gebruik. Voor- en achterlensdop. Met zonnekap. Lederen lenskoffer van Nikon. Moderator, mag slotje op


                            mvg,
                            kristof

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              En, ik heb ze beide tegelijk gehad, de 70-200 VR is minder goed dan de 80-200 2.8, wat ze hier ook beweren. Waarmee niet gezegd is dat de VR versie slecht is, maar de oude lens was net wat scherper, zeker wide open.
                              De 70-200 moet je kopen voor de VR

                              Ik heb eens samen met Tom (ook Bder) een test gedaan hij de AFS 80-200-F2,8 en ik de AFS 70-200-F2,8 VR en ik moest eerlijk bekennen dat de AFS 80-200-F2,8 scherper was ( terwijl ik altijd had gelezen dat deze 2 optisch het zelfde zouden zijn) dus voor ons duidelijk niet, wel ik heb geen spijt van mij 70-200 VR moet even wat meer Unsharp geven in PS en dan zijn de foto,s voor mij ook weer OKE

                              Groetjes NoName
                              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                              www.langenacker.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                                Oorspronkelijk geplaatst door kmeirlaen Bekijk bericht
                                geduld wordt beloond:

                                De lens is verkocht. Tele zoom 80-200 af-s ED IF 2,8f D draaizoom. Te koop wegens dubbel gebruik. Voor- en achterlensdop. Met zonnekap. Lederen lenskoffer van Nikon. Moderator, mag slotje op


                                mvg,
                                kristof
                                Bedankt voor de tip!

                                Hopelijk was ik snel genoeg...

                                Grtz
                                Momenteel geen fototoestel meer!

                                Comment

                                Working...
                                X