Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
kijk ook eens naar de tamron 90mm, is ook scherp. en kost 10 euro meer (bij corné)
ik heb gekozen voor de sigma 105mm omdat ik vind dat die steviger gebouwd is tov. de tamron.(plastik) . en tov de sigma is er ook 15mm bij. ik ga hem gebruiken voor macro fotografie. maar is perfect te gebruiken voor portret fotografie.
Eergisteren bovenstaande lens aangeschaft bij Kamera-Expresse voor 429 euro.
Daar werd bijgeleverd zonnekap + beschermhoes.
Was eerst van plan de Canon EF 100/2,8 macro aan te schaffen , maar omdat
deze niet op voorraad was , na prima voorlichting voor deze lens gekozen.
De canon was 116 euro duurder en dan slechts alleen de lens.
Er zitten twee standen op .
1 voor macro ,er hoeft dan maar over een kleiner gebied scherpgesteld te worden en de tweede stand voor portret of eventueel landschap ,er dan over veel groter gebied scherpgesteld.
De Sigma is ontzettend scherp en ik ben heel tevreden met de resultaten.
DG betekent dat de lens speciaal voor digitale camera's is gemaakt en is sinds kort op de markt
Comment