Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips bij aanschaf statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tips bij aanschaf statief

Hoi allemaal,

ben van plan om een nieuw statief aan te schaffen. Hebben jullie tips of dingen in het algemeen waar je echt op moet letten. Ik zou het vooral gebruiken voor nachtfotografie...
    En wat zijn zoal de goede merken?

Alvast bedankt!

Stevie
    Canon 300D
    'If you only run for cover, it's just a waste of time...'

Re: tips bij aanschaf statief

Een beetje literatuur hieromtrent:

Bart

Comment

Veel besproken onderwerp, dus een zoek zal veel opleveren.
      Ik heb twee weken geleden een Manfrotto 724B gekocht bij Konijnenberg voor € 128,00. Het gaat mij net zoals jou eigenlijk alleen om nachtfotografie.
      Ze hadden daarnaast een hele mooie aanbieding. Een Manfrotto 055 DB & 141RC voor maar € 135,00. Een geweldig goed statief met een goede kop.
      Waarom heb ik hem dan niet gekocht? De 724B weegt incl. ball head 1,4 kg en de 055DB/141RC weegt 3,2 kg. Voor wat ik ermee wil was het lage gewicht van de 724B doorslaggevend, maar voor iemand die het ervoor over heeft om iets meer gewicht mee te nemen, denk ik dat het een zeer mooie aanbieding is. Ze hadden er niet veel meer en het is natuurlijk al weer twee weken geleden.
      de link naar Konijnenberg is de onderstaande en even klikken op Manfrotto.

voor info over de kop 141RC

succes
      NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Ne zwaardere statief kan altijd wel wa voordeel bieden, ik had vroeger ene van 1kg en die bewoog bij de minste wind. Heb nu de Manfrotto 055 met kop 141. Ben daar vrij content van, alleen kunt ge de camera niet hoger dan 30° (of was het nu 60 )richten

Comment

je moet bij het merk Manfrotto zijn denk ik. Heb er net ook eentje gekocht.
          Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

Comment

Kijk hier eens voor als ge dicht bij antwerpen moest wonen

Hebben goei materiaal vind ik
            CANON G5: Speedlite 420ex: Manfrotto 390.
            Lenzen: Groothoek - Tele - Macro

Comment

Bij Foto Degreef Edegem (Antwerpen), korting als BD'er. Zeer goeie service en veel keuze. o.a. Manfrotto en Gitzo verdeler.

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
              X