Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75 vs Sigma 24-60 vs Sigma 18-50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 28-75 vs Sigma 24-60 vs Sigma 18-50

Ik zoek dus een goede all-rounder (onder de 75mm)
    Zijn er hier nog mensen die getwijfeld hebben bij deze keuze ? (of nog twijfelen)...
    Naar wat ik lees op het net zouden deze 3 lenzen qua scherpte allemaal goed scoren, dus daar twijfel ik niet aan...

Waar ik hier wel aan twijfel is het bereik & prijs...

Re: Tamron 28-75 vs Sigma 24-60 vs Sigma 18-50

De 24-60 zou ik afraden, sigma heeft een nieuwere 24-70 2.8 en das een veel betere. De beste van de 3 is eigenlijk de 28-75 Tamron maar die levert wel 4 mm in de groothoek in, voordeel van deze lens is dat ze heel goede edge scharpness heeft. Je kan altijd eens naar www.fredmiranda.com/reviews gaan kijken. daar heb je veel gebruikers reviews. Het is mij uit je post niet duidelijk voor welke body je zon lensje wil aanschaffen maar als het een canon 300D is zou ik zeker ook de 17-40 L in overweging nemen. Canon doet daar op het moment een cash-back van 100 Euro promotie op. Ok , wel helemaal niet zo lang maar een veel betere groothoek en die maakt gehakt van de kitlens
    Last edited by Drill; 21 november 2005, 10:42.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
      Ik zoek dus een goede all-rounder (onder de 75mm)
      Zijn er hier nog mensen die getwijfeld hebben bij deze keuze ? (of nog twijfelen)...
      Naar wat ik lees op het net zouden deze 3 lenzen qua scherpte allemaal goed scoren, dus daar twijfel ik niet aan...

Waar ik hier wel aan twijfel is het bereik & prijs...
      Ik heb 2 van de 3 lenzen die je opnoemt, namelijk de Tamron en de Sigma 18-50 f/2.8
      Ik had eerst de Tamron gekocht omdat ik daar zoveel goeds over hoorde en ja hoor, deze lens bevestigt zijn waarde, maar aangezien ik nogal veel binnenfotografie doe met mindere lichtvoorzieningen en kleinere ruimtes kwam ik met die 28 mm toch regelmatig in de problemen, vandaar ook de aankoop van de sigma 18-50 f/2.8
      Deze beide lenzen vind ik eigenlijk gelijkwaardig en moest de kitlens ( de nikkor 18-70 ) een f/2.8 geweest zijn over het hele bereik was die nooit uit mijn handen gegaan.

Misschien een tip voor de lensbouwers, een 18-70 f/2.8 .... moet volgens mij zeker doenbaar zijn maar ook betaalbaar.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
        Misschien een tip voor de lensbouwers, een 18-70 f/2.8 .... moet volgens mij zeker doenbaar zijn maar ook betaalbaar.
        Ok, maar ze moet wel FF zij he Maar eigenlijk denk ik dat dit teveel compromies is om een goede evenwichtige optische formule te vinden. Wees maar gerust dat de lensbouwers dit in hun r&d afdelingen al geprobeert hebben zene, maar helaas ....

Comment

De 17-40L is idd een dijk van een lens, maar valt uit de boot wegens te duur + het verschil in kwaliteit is het veelvoud in prijs IMHO niet waard..

Van de Sigma 24-70 hoor ik veel "softness"-verhalen, + ik zie hier op BD dat er al veel mensen zich ontdoen van hun 24-70 + ze weegt 700gr heb ik gelezen...

Daarmee had ik deze lens al links gelaten, alhoewel het een mooi bereik is natuurlijk...

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
          Idd DAT zou de ideale uitweg zijn natuurlijk..

Comment

De 17-40L is idd een dijk van een lens, maar valt uit de boot wegens te duur + het verschil in kwaliteit is het veelvoud in prijs IMHO niet waard..

Van de Sigma 24-70 hoor ik veel "softness"-verhalen, + ik zie hier op BD dat er al veel mensen zich ontdoen van hun 24-70 + ze weegt 700gr heb ik gelezen...

Daarmee had ik deze lens al links gelaten, alhoewel het een mooi bereik is natuurlijk...

Idd DAT zou de ideale uitweg zijn natuurlijk..
            Tja en je hebt ook altijd nog de 18-50 2.8 sigma, weer niet lang maar wel scherp heb ik me laten vertellen. Wel spijtig dat het ding niet past op full frame sensors.

Comment

Heb nog wat gespeurd (o.a. op FredMiranda) en ondervonden dat de Tamron 28-75 prijs-kwaliteit een top-objectiefje is, dus zal het dit wel worden...

Heb een maand lang gespeeld met de Tamron 18-200 en eigenlijk gebruikte ik die 18mm maar heel weinig, zelfs niet voor landschappen...

Wat de breedhoek betreft zal ik me voorlopig wel redden met de kitlens (18-55), en later koop ik me er waarschijnlijk een superbreedhoek-prime bij...

Tenzij me iemand nog een oude p-draad (schroefdraad) breedhoek weet liggen voor mijn m42-adapter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drill
                De 24-60 zou ik afraden, sigma heeft een nieuwere 24-70 2.8 en das een veel betere.
                Wat een onzin, hoe kom je hier nou bij??
                De 24-60 is nieuwer en heeft ook nog IF = inwendige scherpstelling.
                Ikzelf heb bewust voor de 24-60 gekozen en niet voor de 24-70.
                En geloof me, ik heb er veel over gelezen eer ik deze lens kocht.
                Echt een top-lens.
                Waar haal jij vandaan dat de 24-70 beter is??
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                  Wat een onzin, hoe kom je hier nou bij??
                  De 24-60 is nieuwer en heeft ook nog IF = inwendige scherpstelling.
                  Ikzelf heb bewust voor de 24-60 gekozen en niet voor de 24-70.
                  En geloof me, ik heb er veel over gelezen eer ik deze lens kocht.
                  Echt een top-lens.
                  Waar haal jij vandaan dat de 24-70 beter is??
                  Mmm, heb het effe nagekeken op Fredmiranda en je hebt gelijk, het ziet er idd naar uit dat de 24-60 beter is. Ach teveel in de dpreview lens forums gezeten blijkbaar en een of andere vergelijkende post te serieus opgepakt
                  Heb je dat lensje toevallig al eens geprobeerd op een full frame cam? Ben wel benieuwd naar de edge scharpness, maybe koop ik er wel eentje Hoe snel is de AF btw?

Comment

Heb nog wat gespeurd (o.a. op FredMiranda) en ondervonden dat de Tamron 28-75 prijs-kwaliteit een top-objectiefje is, dus zal het dit wel worden...

Heb een maand lang gespeeld met de Tamron 18-200 en eigenlijk gebruikte ik die 18mm maar heel weinig, zelfs niet voor landschappen...

Wat de breedhoek betreft zal ik me voorlopig wel redden met de kitlens (18-55), en later koop ik me er waarschijnlijk een superbreedhoek-prime bij...

Tenzij me iemand nog een oude p-draad (schroefdraad) breedhoek weet liggen voor mijn m42-adapter
                    Al eens gedacht aan de Fisheye MC Zenitar-M 16mm f/2.8 Lens M42. Niet zo slecht als je ze een stopje dichtdraaid. Somige exemplaren zijn echt wel lekker scherp. Goedkoop ook
                    En defischen is simpel met een gratis plugin voor photoshop.

Je kan ze nog goedkoper vinden op Ebay hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drill
                      Al eens gedacht aan de Fisheye MC Zenitar-M 16mm f/2.8 Lens M42. Niet zo slecht als je ze een stopje dichtdraaid. Somige exemplaren zijn echt wel lekker scherp. Goedkoop ook
                      En defischen is simpel met een gratis plugin voor photoshop.

Je kan ze nog goedkoper vinden op Ebay hoor.
                      Yep Drill, had ik al gezien, ik denk dat je die zelfs hebt met een canon-bajonetvatting ook, dus mijn adapter zou reeds overbodig zijn

Comment

Yep Drill, had ik al gezien, ik denk dat je die zelfs hebt met een canon-bajonetvatting ook, dus mijn adapter zou reeds overbodig zijn
                        Nah, ze gebruiken gewoon ook een adapter voor de eos versie, maar let wel op dat je de juiste dikte van adapter hebt anders verlies je infinity focus.

Comment

Ach zo ? Thanx voor de tip
                          En ja mijn adapter heeft de juiste dikte, had ik gecheckt voor ik em kocht...

Comment

Working...
                          X