Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vrijdag fotograaf op fuif

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vrijdag fotograaf op fuif

Hier bij ons is het vrijdag de 100 dagen fuif! Een dj die ik goed ken vroeg me of ik wilde meegaan als zijn fotograaf. Hij had graag een shoot gehad van zichzelf terwijl hij platen draait, alsook van het publiek hebben ze graag foto's!
    Nu had ik graag wat tips bij jullie want hier heb ik totaal geen ervaring mee, je ziet dikwijls van die mooie foto's met langere sluitertijd enzo maarja, ben een totale leek

Graag jullie hulp !

Ik beschik over een canon eos 20d met de sigma 24-70 F2.8

Alvast bedankt op voorhand!

Met vriendelijke groeten
    Jens
    Ik ken er nog niets van...
    **Canon EOS 5D Mark I**Canon EF 24-70F2.8L**Canon Grip BG-E4**Canon Speedlite 430EX**

Re: Vrijdag fotograaf op fuif

Zoals je het hier gedaan hebt moet het lukken voor sfeerbeelden

En voor de dj pics, lange sluiter (afhankelijk van hoeveel licht er is), en flitsen!!!

Ik probeer ook af en toe partypics te schieten…
    Photography,Design,Graphicdesign,Logodesign,Branding,Eventphotography,Fujifilm,Canon,Lightroom,Photoshop,Indesign,Illustrator,Brands
    Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

Comment

Die foto die je aangeeft was genomen met mijn vorige 300d.
      Ik hoop dat er nog tips komen , vooral qua instellingen enzo. Wist ook niet dat flitsen een optie was. Welke stand moet men dan nemen ?

Laat de tips maar komen !

BTW : Denief, jij probeert geen partypics te nemen, je neemt prachtexemplaren!

Mss ook even bijzetten dat ik niet echt over een vaste hand beschik naar mij gedacht...

Groeten
      Jens
      Last edited by firekid; 5 maart 2007, 18:48.
      Ik ken er nog niets van...
      **Canon EOS 5D Mark I**Canon EF 24-70F2.8L**Canon Grip BG-E4**Canon Speedlite 430EX**

Comment

In dergelijke situaties fotografeer ik graag met de camera in de stand 'sluitertijdvoorkeur' gecombineerd met 'flitsen op het tweede gordijn'.

Het is wat experimenteren met de sluitertijd maar met een digitale camera heb je onmiddellijk feedback waardoor je snel aanpassingen kunt maken.

Lange sluitertijden en flitsen op het tweede gordijn geven een onscherp beeld waarin de kleuren, sfeer en dynamiek zitten, maar door de flits tegelijk ook een scherpe afbeelding.

Een voorbeeld is de eerste foto op http://dimitri-ferrest.skynetblogs.b...80476/1/Motion
        Dit is geen partyfoto maar je ziet wel de combinatie scherp/onscherp waarover ik het heb.

Let wel op: als je met deze lange sluitertijden werkt zul je niks door je zoeker zien zolang de sluiter open is. Je kunt je tijdens feestjes misschien beperken tot een halve seconde tot je het een beetje onder de knie hebt.
        Daarna kun je zo lang gaan als je wilt en eventueel nog wat spelen met in- en uitzoomen terwijl de sluiter open staat...

Mogelijkheden genoeg om er iets leuks van te maken!
        De foto's die je op deze manier krijgt zijn speciaal... je houdt ervan of helemaal niet!

Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg...

Greetz
        Nikon F80 te koop...
        Volledige doka-uitrusting te koop...
        http://dimitri-ferrest.skynetblogs.be

Comment

2nd curtain flash is idd veel gebruikt

ik shootte onlangs een feesje met 2 flashen, 1tje als master die niet afging tijdens exposure en de andere draadloos via hulp , geeft zoiets als hieronder en is m.i. eens iets anders dan de eeuwige on-camera flash met eventueel 2nd curtain en motion blur.

Ik denk dat ik hier en daar ook ringflashes heb gezien.

Anyways, je camera op P-mode op hoge ISO en een bounced flash kunnen al veel doen
          saludos,

Pablo

Last edited by Guest57; 6 maart 2007, 17:55.

Comment

Pablo, ik ben een grote fan van je werk maar deze foto's vind ik niet goed. Het licht is te wit, te hard en er zit geen sfeer in. Als je de eerste foto met de dj weglaat, zou je niet weten dat de foto's genomen werden op een fuif.
            Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

ieder zijn mening eh en bedankt voor jouw inbreng

die van de organisatie en wat voor mij telt was gelukkig eerder het omgekeerde

er was ook zo goed als geen (sfeer)lichtwerk (deze mensen zaten in het donker ) en je ziet pas dat het een feesje is als je alle 120 pix ziet

anyways, bedoeling is een andere lichtopstelling dan die van 'altijd' te laten zien en niet zozeer de foto's ter beoordeling zetten, goed of niet, as said, ieder zijn mening en diegene dat telt voor mij is okay
              Last edited by Guest57; 7 maart 2007, 02:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Denief Bekijk bericht
                Zoals je het hier gedaan hebt moet het lukken voor sfeerbeelden

En voor de dj pics, lange sluiter (afhankelijk van hoeveel licht er is), en flitsen!!!

Ik probeer ook af en toe partypics te schieten…
                www.denief.be

hoort hem hier hij probeert fotos te maken verdekke denief man sinds ge diene 400d in u pollekes hebt zijn ze gewoon super geworden.
                maar een djfoto jens wat denk je van zoiets.

Je moet natuurlijk zien hoe de opstelling is verlichting van djbooth enzovoorts. spelen met je sluitersnelheid op M werken en zeker je speedlite gebruiken eventueel naar plafond richten enzovoort spelenderwijs kom je wel tot resultaten.

feestfotokes van mij www.tropicanaclub.be en www.arenchi.be
                Canonist tot in de kist.
                www.paaldans.be www.tropicanaclub.be foto.telenet.be/reggytropicana

Comment

Ik verkies er voor in de manuele stand te trekken met spotmeting op, en dan een groffe inschatting te maken van wat je nodig hebt qua sluitersnelheid/diafragma. Meestal situeert dat bij mij rond 1/25ste, diafragma vol open (F/2.8) op ISO1600.

Een draadloze flitser is een leuk ding waar je knappe effecten mee kan bereiken, als je tenminste plaats hebt om je je te manouvreren en plaats om de flitser veilig te zetten.

Het ontbreekt je echter niet aan de lens bij uitstek: 24-70 F/2.8 voldoet uitstekend op FF, iets minder op je 20D, maar als je voldoende afstand houdt en er niet teveel volk in de weg loopt kan je daar mooie plaatjes mee maken.

Bon het is nu 17/3, ik denk dat je shoot ondertussen al achter de rug is, maar ik ben toch benieuwd!

Dave
                  pixelpusher

Comment

Working...
                  X