de 46 mm strap-on adapter om een 46 mm UV-filter te kunnen plaatsen op de lens zelf en de variabele adaptor die zal dienen als lens hood en om een 62 mm circulaire polarizer filter te kunnen plaatsen
ik heb volgende prijzen voor de filters gekregen bij fotowinkel in Brussel
46 mm UV van Cokin: 11 Euro
62 mm Circ pol. van Cokin: 47 Euro
een goede prijs:kwaliteit verhouding ?
zal jullie op de hoogte houden
Ik hoop dat het weer wat beter wordt, dan kan ik mijn CP5700 es uittesten buiten
ik heb er ook eentje. Na wat rond kijken heb ik voor mezelf de beslissing genomen van niet het aansluitstuk te nemen dat je op je lens kan klikken, maar ik heb gekozen voor die "buis" die je op kan opschroeven.
Eén reden was dat ik geen extra belasting wilde op dat uitzoomend objectief. De andere reden was dat ik echt op zoek was naar een mogelijkheid om een aantal Cokin filters die ik hier liggen heb toch nog een tweede leven te geven
Tot hiertoe kan ik alleen maar zeggen dat het mij heel goed meevalt
---
darix
afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
D70s
Zijn de Cokin filters van goeie kwaliteit ?
je hebt dus 62 mm filters liggen of niet ?
zijn de prijzen die ik gekregen heb redelijk ?
ben zojuist wat gaan testen buiten en de kwaliteit is enorm
ben overgekomen van Agfa 1680 (1,3MP) en ben nu enorm tevreden over de scherpte en kwaliteit
't was zeker 't geld waard
Originally posted by Dirtyharry71
Zijn de Cokin filters van goeie kwaliteit ?
je hebt dus 62 mm filters liggen of niet ?
zijn de prijzen die ik gekregen heb redelijk ?
ben zojuist wat gaan testen buiten en de kwaliteit is enorm
ben overgekomen van Agfa 1680 (1,3MP) en ben nu enorm tevreden over de scherpte en kwaliteit
't was zeker 't geld waard
groetjes
hold your horses
Neen, ik heb niet 62mm filters, ik heb indertijd zowat een 15 tal filters van het "A-systeem" gekocht, verspreid over enkele jaren. Dat varieëert van een ND,... Circular Pol, tot Sunset,... Fog. Zoals je mischien weet is het hier een Cokin eigen standaard, nl een vierkant plastic filter van ong. 65 x 65 mm dat je in een Cokin-filter-houder steekt.
Voor meer info over bestaande filters zie ook :
http://www.geocities.com/cokinfiltersystem/theguide.htm
Daar zijn soms wel leuke dingen mee te doen, en ik wilde wel eens uitproberen of dat met digitale fotografie ook nog doenbaar was. Vandaar.
Ook al omdat het dan nogal dikwijls gaat over een filtertje opzetten ... neen, toch dat ander filter .... even wat verdraaien ... of toch maar zonder ... dat zou, denk ik, wat teveel belastend zijn voor het objectief .... dus maar bevestigen op die "Variabele tube" met een stevige schroefdraad.
Vandaar.
Wat die prijzen betreft is het zo dat die A-sytem filters reeds enkele jaren oud zijn, en zeker goedkoper zijn dan kwalitatieve voorzetlenzen. Dit is echt bedoeld als leuk creatief bezig zijn, en dat kan op vrij goedkope manier. Ik heb hier bvb circ.pola :1550fr / fog : 540fr / pastel:540fr. enz. Dus duidelijk geen optisch hoogstaand materiaal
---
darix
afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
D70s
Comment