Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik vind het een super bewerking die de foto van gewoon naar top brengt.
Dit is geen zeeman maar werkt voor mij prachtig.
Ik vind het zelfs beter dan die typisch dragan foto's want daar vind ik het effect wat overdreven en onrealistisch.
Ik ga hierbij uit van mijn eigen esthetisch gevoel en niet hoe een typische dragan zou moeten zijn.
Graag een woordje uitleg over uw techniek.
Misschien een kleine suggestie. Misschien zou een vierkant formaat het portret nog krachtiger doen overkomen. Deze compositie werkt heel goed maar een vierkant formaat misschien nog iets beter? Just a thought.
Dit zijn de stappen in Photoshop die ik heb gevolgd:
Kopieer de background layer and set to mode 'multiply'
Desaturate en sepia toevoegen
Achtergrond donkerder maken
Hue/saturation adjustment layer toevoegen met -35 setting bij saturation
Curves adjustment layer toevoegen om het hele gezicht donkerder te maken
Curves adjustment layer toevoegen om de irissen lichter te maken
Curves adjustment layer toevoegen om wit van de ogen lichter te maken
Met burn van dodge/burntool de middentonen plaatselijk donkerder maken met 43% setting
Met dodge de middentonen plaatselijk lichter maken met 30% setting
Smartsharpen met 150% met 1 pixel radius
Vooral dodge en burn geven een dramatisch effect. Moeilijk te zeggen hoeveel je nodig hebt bij een willekeurige foto. Het is ook een beetje spelen en proberen, deze stap.
en dit is de fotograaf met wie het allemaal begonnen is en die onbedoeld een hype in dit type fotobewerking veroorzaakt heeft: http://andrzejdragan.com/. Hij is er overigens wel van op de hoogte.
mooi gedaan hoor,ik hou wel van deze stijl, en heb het ook al eens eerder toegepast, maar naar aanleiding van dit topic, me er nog eens opnieuw op gestort
persoonlijk vind ik de stijl ook beter tot zijn recht komen bij "door het leven getekende" personen, omdat vooral de oneffenheden en rimpels extra naar voren komen
groetjes, Nina
Nog eens mijn bewondering uiten voor deze bewerking.
Tip : ik zou deze foto gewoon te koop aanbieden (je hebt verschillende sites waar je het kan doen). Volgens mij gaat deze wel succes hebben.
Zet er wel nog een mooi kaderke rond. Ik zou gewoon één pakken met een witte en zwarte rand. Dit contrast heb je nu ook al aan de truirand en kan je in uw border verderzetten.
Met burn van dodge/burntool de middentonen plaatselijk donkerder maken met 43% setting
Vooral dodge en burn geven een dramatisch effect. Moeilijk te zeggen hoeveel je nodig hebt bij een willekeurige foto. Het is ook een beetje spelen en proberen, deze stap.
Ik heb deze techniek niet kunnen volgen ik zat al vast bij "Kopieer de background layer and set to mode 'multiply'" of gaat dat niet bij PS7 ?
Duplicate layer is toch hetzelfde of niet ? En waar verander ik die mode ?
In layers palet heb je links boven een venstertje (waar "normaal" staat).
Klik op pijltje ernaast, en je hebt de hele santaboetiek., waaruit je kan kiezen.
In layers palet heb je links boven een venstertje (waar "normaal" staat).
Klik op pijltje ernaast, en je hebt de hele santaboetiek., waaruit je kan kiezen.
Wil iemand zogoed zijn dit voor een beginner naar de nederlandstalige versie te vertalen ? Zou dit ook wel eens willen proberen maar vindt 'de weg' niet
Comment