Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto power convertor 12V/220V voor studio belichting outdoor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Auto power convertor 12V/220V voor studio belichting outdoor

Vorige week heb ik me een studio flitsset gekocht - Beide van 400W. Nu zou ik deze ook willen gebruiken voor shoots op locatie (bos, park, open vlaktes...noem maar op). Hiervoor zoek ik een geschikte power convertor 12V naar 220V voor in de wagen.

Weet iemand wat het minimum vermogen moet zijn van de convertor?

ps: de flitsset is voorzien van een zekering 10A - 250V. Volgens de wet van Ohm zou ik dan om zeker te spelen 10x250 = een 2500W convertor nodig hebben?!?! :s ..dit kan toch niet kloppen?!?

HELP!!! en dank!!!

Re: Auto power convertor 12V/220V voor studio belichting outdoor

Het is niet omdat er een zekering van 10A gebruikt wordt, dat het toestel dan constant die stroom zal verbruiken.
    Maar bij een flitsset zullen er vooral piekstromen optreden tijdens het laden van de flits, en waarschijnlijk zal niet elke converter die stroompieken even goed verwerken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Het lijkt me geen goed idee om een converter voor je wagen te gebruiken voor een studioset op 220 V. Gebruikt liever een set voor buiten, waar er met een baterij gewerkt word. Deze kan je zowel binnen, als buiten gebruiken.
      binnen op 220V, en buiten op baterijen.

Comment

Ik heb ook overwogen om een outdoor flitser aan te schaffen maar zelfs de verkoper vond dit niet de meest interessante oplossing...ook al was die oplossing veel duurder en je toch van een verkoper zou verwachten dat hij....U Know..

De flitser (2 in totaal dus) kan je vinden onder deze link:

Heb ondertussen al gekeken en de power invertors worden meestal ook met piekstroom beschreven. Zo heb ik 1 gevonden van 1200W constant met piek van 2200W en dit voor een volgens mij toch schappelijke prijs van 170€.

Volgens mij lijkt deze toch voldoende aangezien de 10A fuse volgens mij ook niet limiet limiet is en de flitser zeker niet dit volle vermogen zal gebruiken..

Moesten jullie toch nog opmerkingen hebben....graag jullie mening ;-)

Groeten, THX en voor jullie ook - 'een mooie kerst en een spetterende 2008 opener!!!'

Dave

Comment

Ik zou daar toch maar voorzichtig mee zijn.

Er zijn weinig "goekope" generatoren die met die piekspanningen overweg kunnen.

Vaak geven deze geen mooie sinusvorm, waarmee je je flitsset op de korste keren mee om zeep helpt.

Kijk misschien eens hier :

Mvg,

Wim
          BD0808BE

Comment

en wat denken jullie van deze?? Dit zijn perfecte sinus invertors en zouden een ideale vervanger kunnen zijn voor de batterijgeneratoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door inndreams Bekijk bericht
              Volgens de wet van Ohm zou ik dan om zeker te spelen 10x250 = een 2500W convertor nodig hebben?!?!
              De wet van Ohm?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

en wat denken jullie van deze?? Dit zijn perfecte sinus invertors en zouden een ideale vervanger kunnen zijn voor de batterijgeneratoren.

Moeilijk te zeggen. Ik heb er geen idee van hoe zuiver die sinus is die uit het apparaat komt bij piekbelastingen. Ook de stabilisatie van de frequentie is van levensbelang.

Ik heb mijn twijfels bij die goekope invertoren. Die zullen zonder meer prima werken op electrische machines, doch ik zou mijn flitsers niet aan durven toevertrouwen.
                BD0808BE

Comment

Basis elektriciteit

p=u*i (p=vermogen (watt),u=spanning (volt),i=stroom (ampère))
                  of u=i*r (r=weerstand (ohm))

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  De wet van Ohm?
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

Comment

De wet van Ohm?
                    U = I x R

Anders ff googlen. Dit is een van de belangrijkste basiswetten in de elekticiteit.
                    BD0808BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                      U = I x R

Anders ff googlen. Dit is een van de belangrijkste basiswetten in de elekticiteit.
                      Even muggenziften.

R= U:I
                      Wet van Ohm gaat immers over weerstand en niet over spanning of stroom.

En wat betreft die convertor, ik zou er toch ook maar eens aan denken dat de primaire stroomafname zo hoog zou kunnen liggen dat de batterij van je auto wel eens vlug leeg zou kunnen zijn en dan sta je daar ergens "in the middle of nowhere."

Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                        U = I x R

Dat weet ik ook wel, maar het vermogen berekenen met de wet van Ohm.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb maar wet. B gedaan
                          berekenen van vermogen is(was) altijd aan de wet van Ohm gekoppeld voor mij. (heeft deze wet dan een andere naam?)

Jo.

Dat weet ik ook wel, maar het vermogen berekenen met de wet van Ohm.
                          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                          Nikon stuff

Comment

Stuur eens een berichtje naat NAT.
                            Hij heeft er ervaring mee, maar ik weet niet juit meer hoe of wat.
                            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Er staat duidelijk in de beschrijving : UITGANG IS GEMODIFICIEERDE SINUS. In de praktijk krijg je een soort trapezium ipv een sinus uitgang. Kan je gebruiken voor een mini koffiezetter,verlichting etc, maar gevoelige elektronische apparatuur zou ik er niet op aansluiten.

1200W bij 12V betekent een stroomafname van 100A.
                              Als jouw auto een stevige batterij van 100Ah heeft dan zit je na een half uur al met startproblemen. Laat je de motor draaien, dan draait de alternator continu op vollast.
                              De beschrijving geeft aan dat de ingangszekeringen slechts 30A zijn. Daar klopt iets niet . 30A x 12Volt is slechts 360Watt. Proffessioneel monteer ik regelmatig 24V/220V 1000W omvormers. Deze geven een perfecte sinus maar kosten bijna 1500€. De 12V versies kosten zelfs nog iets meer. Het model dat jij aangeeft kost slechts 147€.
                              Ik ben al bij klanten geweest die duizenden euri schade hadden na gebruik van deze goedkope invertors.(bij eentje zelfs de mobilhome uitgebrand na kortsluiting in de invertor)
                              1500€ en 147€ maken het verschil uit tussen degelijke apparatuur en speelgoed.
                              Tegenwoordig kan je voor minder dan 250€ een stroomgroepje met benzinemotor van 2000W kopen.
                              Deze hebben wel een sinus uitgang. Maakt natuurlijk wel wat lawaai, maar een verlengkabel van 25m doet al wonderen.

Op www.navexelektro.be kan je info vinden over degelijke omvormers.
                              Last edited by notex; 25 december 2007, 01:44.

Comment

Working...
                              X