Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto resizen, ... voor ontwikkeling ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto resizen, ... voor ontwikkeling ?

Misschien een stomme vraag maar ik heb mij tot nu toe bezig gehouden met foto's trekken en ik heb nog nooit een foto laten ontwikkelen. Ik zou nu enkele testen willen beginnen doen, maar ik heb wel een vraag.
    Mijn fotos komen uit mijn A80 of 300D in 3072x2048 of 2272x1704.
    Als ik de fotos wil laten ontwikkelen, moet ik ze resizen (welke size zouden ze dan moeten hebben ?)
    Zijn er nog andere dingen die ik met mijn fotos moet doen voor ik ze ergens upload om te laten ontwikkelen (was aan photobox.ie aan het denken).
    Nog een laatste vraag, wanneer ik fotos heb met een kader rond (zie http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=46434&SearchTerms=, voor voobeeld), kan ik die ook laten ontwikkelen ? Is het resultaat mooi of zijn de lettertypes ... niet te lezen.

Alvast bedankt.
    Een fototoestel (van zwart plastiek )

ik zend bijna altijd de gewijzigde of ongewijzigde full-size versie
    naar Pixum
    die foto in da formaat en die foto in da formaat
    en voor de rest moest ik me daar niks van aantrekken
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik heb er met kadertjes en een stukje tekst laten ontwikkelen bij photobox.ie en de tekst staat dichter op de rand dan ik in de .jpg had voorzien (de onderste delen van de tekst zijn zelfs weggevallen).

Photobox neemt dus ook nog een marge die ze niet afdrukken. Kaders zijn mogelijk als je die marge kent. Is een beetje zoekwerk, ik tracht later meer details te geven, nadat ik een tweede serie heb laten afdrukken.
      BD0251BE
      Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

Comment

ik zend mijn foto's naar het kruidvat en als ik ongewijzigd de foto's doorstuur want ze komen aan 72 dpi uit mijn toestel grote 2560x1920 en 90,31x67,73cm en als ik ze fotoshop wijzig naar 300 dpi dan en ik verstuur ze beiden dan zijn ze het zelfde afgeprint en perfect van kwaliteit.
        Ik dacht dat kruidvat aan het 2/3 formaat afdrukte maar mijn toestel trekt foto's aan 3/4 formaat en kruidvat laat er geen witte rand aan. het enige dat soms mis gaat is dat ik een datum in de bovenhoek plaats en op de rand van mijn foto zet ,dat die soms gedeeltelijk weg gesneden is. Dus de datum geef ik nu wat meer ruimte zodat hij er altijd opstaat. Dus voor kruidvat foto's met kader , letters noem maar op is bij mij altijd perfect afgedrukt. (pluim voor het kruidvat)
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

Comment

Originally posted by jan van ginkel
          ik zend mijn foto's naar het kruidvat en als ik ongewijzigd de foto's doorstuur want ze komen aan 72 dpi uit mijn toestel grote 2560x1920 en 90,31x67,73cm en als ik ze fotoshop wijzig naar 300 dpi dan en ik verstuur ze beiden dan zijn ze het zelfde afgeprint en perfect van kwaliteit.
          Jan, die instelling van 72 dpi maakt niks uit. Het zijn de totale pixels (2560x1920 in jou geval) die tellen. Die dpi geeft enkel aan hoe groot of hoe klein een foto wordt als je print aan 300dpi (of op monitor bekijkt:72dpi) in die bepaalde resolutie. Fysiek veranderd er niks aan de foto zolang je niet gaat interpoleren of meer pixels maken dan je al hebt.

Of, anders gezegd, de afmetingen die je hierboven opgeeft bij 72 dpi heb je nodig indien je de foto full-size wil zien op beeldscherm.
          Ga je dezelfde foto zonder wijzigingen laten afdrukken in een afdrukcentrale (die gewoonlijk aan 300DPI werken) krijg je een foto van ong. 21,6 x 16,25cm.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

ik heb soms ook rare ervaringen met foto's afmaken. in het algemeen ben ik wel content ze maar ik heb al een paar keer poster laten afmaken en ze snijden hem echt nie juist,jammer maar de prijs is er wel naar

aja, tes dus via het kruidvat op http://www.kruidvat.be

cu l8ter
            Visit=> www.PicAbelCo.be

Comment

Working...
            X