Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

in serie levels bewerken CS1 vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• in serie levels bewerken CS1 vraag

hey iedereen,

misschien al eens eerder gesteld, , maar hoe kan ik in serie 350+ foto's bewerken in photoshop cs1, net zoals bij bd-sizer alles in 1 keer handtekenen etc, zie het echt niet zitten om alles apart te doen, denk wel dat er een soortgelijke bewerking moet zijn zodat ik alle foto's in eens van andere levels kan voorzien...

alvast bedankt, dimidub
    ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
    http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Re: in serie levels bewerken CS1 vraag

de meeste foto's hebben allemaal 'n net iets andere bewerking nodig, dus lijkt me niet echt handig

Comment

Ik vrees er ook voor dat het niet echt zal lukken.

Zo weet je ineens dat je de volgende keer juist moet belichten.
      Leren kost he !!
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

je kan proberen met automatische levels,maar met de hand is toch altijd beter hoor.
        Dus 350 keer het zelf doen en de volgende keer bij het fotograferen nog eens aan denken,werkt zo een beetje als straf schrijven vroeger

Comment

Daar kan je best een droplet voor gebruiken denk ik. Maak eerst een nieuwe handeling aan:

ALT+F9 > create new action > record > image > adjustments > auto levels > file > save > file > close > stop playing/recording

Daarna maak je een droplet aan. Dit is een .exe bestand waarnaar je later gewoon je map kan slepen.

File > automate > create droplet > volg het dialoogvenster

je vind daarna in de opgegeven map je levels.exe bestand (of hoe je het ook benoemt)

Kopieer je te bewerken map in verkenner en sleep deze nieuwe map in het .exe bestand. Photoshop opent elke foto en voegt auto levels toe en sluit ze daarna weer. Als je toch graag zelf de levels aanpast zit er inderdaad niets anders op dan het manueel te doen.

Ik hoop dat je iets bent met deze info.
          Fuji Q1

Comment

@ lieven lens : het is niet zo dat de foto's dramatisch mislukt zijn, maar met de levels kan je toch wel een beetje de kleuren oppeppen, ik gebruik dat dikwijls of dat nu bon ton is of niet

@ jan bon jr : bedankt voor de tip, ik ga dat morgen asap proberen op mijn vaste pc en hopelijk lukt het mij dan zal het mij een pak werk besparen (straf schrijven....foei vj1 )

vriendelijke groeten, dimidub
            ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
            http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

Working...
            X