Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-Drive probleem !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X-Drive probleem !!!

    ik kan het hier nog niet terug vinden dus vandaar de vraag!

    Ik heb de X-drive 2 - 60 Gbyte,
    werkt bijna altijd perfect
    ik heb nou 2 keer een probleem gehad.
    als ik de CF kaartjes wil overladen geeft ie aan dat ie het goed doet.
    kijk ik naderhand thuis op de PC dan zie ik dat er een paar kaartjes netjes opstaan en er staan een paar icoontjes bij die eigenlijk mappen hadden moeten zijn waar niks instaat.
    dus alle foto's zijn weg naar mijn mening.
    ik heb een keer gehad dat de x-drive een kruis door de map gaf en bleef piepen.
    dat is de eerste keer geweest dat het fout ging.

    naderhand niet meer maar hij schrijft dus niet alles goed weg.
    flink balen want ik ben nu 2 dagen foto's venetie volledig kwijt.
    batterij was vol - heb ik op gelet.
    toestel heeft volledig stil gestaan.

    wie heeft dit probleem ook gehad en is er een mogelijkheid om de foto's toch terug te krijgen?
    ik kan nu dus niet op de x-drive vertrouwen.

    ik heb 13 mappen (of icoontjes) waar die nu aan geeft dat er niks instaat en dat ie het niet kan lezen.
    ik kan deze icoontjes ook niet wissen en denk dus dat ik de schijf moet formateren

    hopelijk kan iemand me helpen.

    mvg.
    "Fuji S2pro" & "Fuji S1pro" Metz 54MZ-3/SCA3402*omni bounce* Sigma 17-35mmD 2.8:4 Aspherical * Nikon 28-80mm * nikon 35-135mm * sigma 70-300mm * sigma 50-500mm * X-drive II 60Gb * 2xCF van 1Gb Ridata - studioflitsers Bowens - manfrotto statief

  • #2
    ja, dat zijn problemen he!!!
    ik kan je niet helpen maar ik leef met je mee!!!

    ik heb hier al verschillende keren zo'n verhaal gelezen, waardoor ik ook begin te twijfelen waner ik op reis ga
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Ik heb het zelfde probleem. Volgens Vasa een gekend probleem. Telkens als de x-drive "piept" druk je nogmaals op de transfer toets, vervolgens gaan de foto's wel laden. Ik heb ook steeds dubbele mappen, waarvan de helft leeg.

      Groetjes

      Jean

      35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

      Comment


      • #4
        Hieruit leer ik dat de laptop betrouwbaarder is
        [Nikon D5100 & Nikon D70]
        [Yves en Liesbeths blog Resort]

        Comment


        • #5
          ik heb er al een rescue programma overheen laten gaan maar ook die werkte niet.
          valt mij ineens op dat er bij de icoontjes de datum staat op 1/02/1980 0:00 Grootte 0 bytes

          13 mappen zijn er en de ruimte van de schijf is dus 60Gbyte

          6.797.262.848 GBytes gebruikt dit zijn dus de onleesbare mappen
          53.185.036.288 GBytes beschikbaar


          vreemd want die mappen hadden dus de datum van deze week moeten hebben.
          is er iemand die een programma weet waadoor ik deze informatie nog kan terug krijgen?



          "Fuji S2pro" & "Fuji S1pro" Metz 54MZ-3/SCA3402*omni bounce* Sigma 17-35mmD 2.8:4 Aspherical * Nikon 28-80mm * nikon 35-135mm * sigma 70-300mm * sigma 50-500mm * X-drive II 60Gb * 2xCF van 1Gb Ridata - studioflitsers Bowens - manfrotto statief

          Comment


          • #6
            Dat van die datums dat is wel correct hoor.

            Telkens er een map aangemaakt wordt, door het kopiëren, wordt dezelfde datum genomen.
            Ik had die vraag ooit eens gesteld aan Vasa.
            Logisch eigenlijk, aangezien de X-drive geen interne klok heeft.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Misschien heb ik de oplossing wel...

              Ik heb al gemerkt dat de X-drive moeite heeft als hij wordt "behandeld" door twee verschillende OS. In mijn voorbeeld;
              - een map van W2K naar X-drive trekken lukt, maar in die map is op XP niks te zien ...en op W2K is alles OK.
              - een map deleten vanop XP lukt niet als deze op W2K is aangemaakt
              - bovenstaande, maar omgekeerd
              - enz...

              De fouten werden opgelost:
              - door de X-drive eens grondig schoon te maken
              - door erop te letten dat de X-drive steeds wordt uitgeschakeld alvorens hem van de één op de andere PC te hangen.

              Ik zou dus aaanraden: maak de jouwe ook eens volledig leeg, en doe enkele tests.
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                ik heb ook geprobeerd om hem op verschillende andere pc's en laptop aan te sluiten,
                maar helaas niks werkt.
                ik ben bang dat ik hem moet gaan formateren.
                "Fuji S2pro" & "Fuji S1pro" Metz 54MZ-3/SCA3402*omni bounce* Sigma 17-35mmD 2.8:4 Aspherical * Nikon 28-80mm * nikon 35-135mm * sigma 70-300mm * sigma 50-500mm * X-drive II 60Gb * 2xCF van 1Gb Ridata - studioflitsers Bowens - manfrotto statief

                Comment


                • #9
                  ok volgens mij zit er niks anders op
                  ik ga aan het formateren,
                  en dan maar kijken en hopen dat het in het vervolg goed gaat.
                  iedereen bedankt voor de reacties,
                  ik heb in elk geval een mooi excuus om nog eens terug te gaan naar Venetië.

                  Stan ook weer bedankt voor alle moeite!
                  "Fuji S2pro" & "Fuji S1pro" Metz 54MZ-3/SCA3402*omni bounce* Sigma 17-35mmD 2.8:4 Aspherical * Nikon 28-80mm * nikon 35-135mm * sigma 70-300mm * sigma 50-500mm * X-drive II 60Gb * 2xCF van 1Gb Ridata - studioflitsers Bowens - manfrotto statief

                  Comment

                  Working...
                  X