Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon IXUS 400 CF Card Error E50 gratis hersteld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon IXUS 400 CF Card Error E50 gratis hersteld

Deze middag gaf mijn 3 jaar oude IXUS 400 een E50 Error

Probleem tijdelijk verholpen door de (gewone) batterij te wisselen door een vers geladen
    Wel fotos kwijt ondertussen

Voor wie dit ook voorheeft NO PANIC

Vergeet alle voodoo die tegen deze kwaal op het internet aangeraden wordt

Canon zegt dat dit komt door de interne BIOS batterij die moet vervangen worden

Alle toestellen, ook buiten garantie, worden gratis hersteld
    volgens Belgische Canon hotline 070 300012

Wordt vervolgd
    Last edited by palombian; 2 november 2006, 16:22.

Re: Canon IXUS 400 CF Card Error E50 gratis hersteld

Naar aanleiding van een PM hierover van een forumlid mijn ervaringen hierover aan iedereen

Canon heeft niet voor niets zijn service in Nederland ondergebracht
    Het personeel is grondig getraind in het vermijden van onnodige kosten

Er kan enkel gratis hersteld worden wanneer deze error zich voordoet, er wordt niet (gratis) preventief opgetreden
    Vermits de error intermittent is, heeft men mij telefonisch laten verstaan dat hij zeker niet zal optreden op het moment dat zij het toestel onderzoeken

Mijn workaround: 1 of 2 nieuwe (gewone) Li-Ion accu(s) kopen (op eBay, niet bij Canon), zeer dikwijls laden - in camera steken - enz, om op die manier het BIOS-batterijtje terug op conditie te brengen

Dit heeft tot hiertoe prima gewerkt, wat m.i. de diagnose bevestigt

Vroegere opzoekingen hebben mij geleerd dat het niet zo moeilijk is om de camera open te maken, maar dat het interne batterijtje van een speciaal type is dat nergens los te verkrijgen is
    Vroeg of laat is er wel iemand op eBay die een stock indoet

Gooi zeker de Canon accu niet weg (de mijne werkt trouwens nog prima na meer dan 3 jaar ), want zou je toch laten herstellen schijnt er wel een originele accu te moeten inzitten

Comment

Working...
    X