Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AFS DX 12-24 f/4G

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AFS DX 12-24 f/4G

    Hallo,

    Ben van plan bovenvermeld objectief aan te schaffen. Heeft er iemand al ervaring met dit objectief ? Of eventueel met een gelijkaardig objectief van de onafhankelijke merken (Tamron, Sigma,...)

    Alvast bedankt
    Nikon D200 en een grote zak glas

  • #2
    Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

    Ik ben de blije eigenaar van zo een exemplaar ... zèèr tevreden !!! Heerlijk voor landschappen en binnenshuis ook zeer bruikbaar ... Geen klachten over lichtafval en de optische kwaliteit is biezonder goed naar mijn mening ...

    Grtz - k
    ___________________________________
    | koen@kodo555.be | www.kodo555.be |

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

      Oorspronkelijk geplaatst door TripleP
      Hallo,

      Ben van plan bovenvermeld objectief aan te schaffen. Heeft er iemand al ervaring met dit objectief ? Of eventueel met een gelijkaardig objectief van de onafhankelijke merken (Tamron, Sigma,...)

      Alvast bedankt
      Ik heb de Tokina 12-24 f/4, absoluut vergelijkbaar qua kwaliteit als je de reviews mag geloven, misschien kan JéPé je er meer uitleg over geven, hij heeft de Tokina gehad ( die ik overgekocht heb ) en daarna een Nikkor 12-24 f/4G gekocht denk ik, hij zit op de juiste plaats om deze vraag te beantwoorden......vooruit JéPé....werk aan de winkel
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

        De Tamron is een vrij goede lens, ik hem alleen niet rechtstreeks met een Nikon kunnen vergelijken, maar mijn indruk is dat het optisch weinig scheelt.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

          Tja moeilijk geval. Met de Nikkor heb geen last meer dat de zonnekap of de polar zichtbaar wordt op 12mm. Bij de Tokina was dit wel.
          De Tokina voelt wel solider aan als de Nikkor.


          Optisch vind ik beide goed presteren, alleen ik heb momenteel geen vergelijking tss beide lenzen.

          Ik heb van de Tokina in mei eens wat stenen muurtjes getrokken op verschillende diafragma-waardes. Als het in het weekend wat deftige weer is kan ik eens het zelfde doen met de Nikkor.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

            Verdiep je HIER maar in Triple.
            Dan kom je er wel uit

            Gr K
            Last edited by KvP; 25 oktober 2005, 20:17.
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

              Op een 17-35 afs zie je van een pol filter ook de randen, de beste is de Nikon 77mm WIDE die nieuw net zo veel kost als een tokina 12-24mm. Ik heb gelukkig een mooie 2e handse kunnen bemachtigen .
              Ik zelf de 12-24 van Tokina en zal van de week eens testen tussen mijn nikon filter en de normale pola zoals mijn zoon die verkoopt.
              Overigens zou ik gaan voor de Tokina, afgezien van overige berichten. De kwaliteit is prima en voor het prijsverschil koop je 1 of 2 heel aardige dingen. Een goede macro lens en een flitser bijvoorbeeld, of een goede licht gebruikte 2.8 Sigma 70-200 of Nikon 80-200.... me dunkt!....
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

                Ik fotografeer al weer een half jaar met deze lens. Recent op de Openmonumentendag in de St Jan in Den Bosch. Bij 12 mm toch goed letten op de lenshood. Verder niets dan lof over de lens.

                alje

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

                  Iedereen bedankt voor de feedback.

                  Het is uiteindelijk de Tokina geworden
                  Nikon D200 en een grote zak glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

                    Hier is er nog eentje die twijfelt tussen biede lenzen (Nikkor & Tokina). Ik ben nog steeds op zoek naar een goede vergelijking tussen de vervorming (barrel/pincushion) van beide lenzen op verschillende brandpuntsafstanden.

                    seppuku.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

                      Mijn idee is en blijft gewoon dan de Nikkor nooit het dubbele mag kosten.
                      Daarom heb ik na veel lezen ook voor de Tokina gekozen.
                      Toplens.

                      Gr K
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

                        Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                        Mijn idee is en blijft gewoon dan de Nikkor nooit het dubbele mag kosten.

                        Gr K
                        Welke logica zit daar achter
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

                          de tokina 12/24 is daartegen beter van kwalteit en van prijs
                          Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

                            Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                            Welke logica zit daar achter
                            Niets, eigenlijk een foutje.

                            Ik had de vraag van Seppuku niet ver genoeg doorgelezen.
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon AFS DX 12-24 f/4G

                              Hallo,

                              ter info : in de Chip Foto Video 05/2005 - momenteel in de winkel - een vergelijk tussen groothoek van Tokina, Sima en Tamron. Helaas geen vergelijk met de Nikor. Tokina scoort hier als beste van de drie alternatieven. Toch nog steeds negatieve bemerking van sterke vignettering.

                              groet
                              Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

                              Comment

                              Working...
                              X