Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info over fimscanners ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Info over fimscanners ???

Hallo,

als student fotografie ben ik op zoek naar een filmscanner om mijn negatieven gemakkelijk in de scannen.

(Voor de contactjes heel handig en ook voor de niet afgedrukte foto's snel ter beschikking te hebben...)

Heeft er iemand een idee van goede types?

Zelf vind ik al een Reflecta BatchScan 1800 voor 239€ of een Konica Minolta Dimage Scan Dual IV voor 319€ bij Topfoto.

Zijn er nog andere types in deze of lagere prijsklasse het overwegen waard?
    Of heeft en iemand een goeie tweedehands voor me?

Bedankt,

Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Re: Info over fimscanners ???

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken

Bedankt,

Nick
    Ik heb hier nog een Nikon LS-2000 die niet meer gebruikt wordt, is wel nog met SCSI aansluiting. Mail mij op hans@hansvr.com (ben wel op reis vanaf volgend WE).

Comment

Re: Info over filmscanners!

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
      Konica Minolta Dimage Scan Dual IV voor 319€ bij Topfoto.
      Zijn er nog andere types in deze of lagere prijsklasse het overwegen waard?
      Bedankt,

Nick
      Ik zelf heb de Minolta Dimage Scan Elite 5400, prima toestel .Deze Kost bij Top-Foto € 669,00
      Voor een tweedehands Minolta Dimage Scan Dual III kijk eens hier! Info hierover vind je hier!
      Een zeer goed toestel is ook de Epson Perfection 4990 Photo en die kost bij Top-Foto € 499,00.

Zowel de Minolta Elite 5400 en de Epson 4990 bezitten elk Digital ICE™ technologie die automatisch stofdeeltjes en krassen verwijdert!

Hopelijk ben je iets met deze info!

Gr,

sailor
      Last edited by sailor; 26 maart 2005, 12:00.
      Lid: BD 0249BE
      D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

ik ben nieuw op dit forum, en ik zou graag mijn wagonnetje willen aanpikken aan deze topic. Als dit niet gebruikelijk is, laat het me dan weten.
        Sinds enige tijd twijfel ik over ofwel de aankoop van een digitale spiegelreflex ofwel een goede fillmscanner. Ik heb een prima uitrusting met bodies van Nikon en een 6-tal lenzen, accessoires en flitsers. De digicams die ik in handen kreeg vond ik nogal licht, klein en met priegelige knopjes. Je hoort waarschijnlijk al dat ik meer en meer neig naar een filmscanner. Mijn vragen zijn : zijn de resultaten van een filmscanner minder/even goed/beter dan de resultaten van pakweg een Nikon D70. Welke scanner geeft me de beste kwaliteit en blijft enigszins betaalbaar. Zelf denk ik aan de Nikon Coolscan V ED of de 5000 (hoewel dit mijn budget tot het uiterste uitrekt). Ik werk uitsluitend op kleinbeeld en vooral Zwart/Wit (Kodak BW cn en Tri-X)
        bedankt voor jullie tips en opmerkingen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pocket
          ik ben nieuw op dit forum, en ik zou graag mijn wagonnetje willen aanpikken aan deze topic. Als dit niet gebruikelijk is, laat het me dan weten.
          Sinds enige tijd twijfel ik over ofwel de aankoop van een digitale spiegelreflex ofwel een goede fillmscanner. Ik heb een prima uitrusting met bodies van Nikon en een 6-tal lenzen, accessoires en flitsers. De digicams die ik in handen kreeg vond ik nogal licht, klein en met priegelige knopjes. Je hoort waarschijnlijk al dat ik meer en meer neig naar een filmscanner. Mijn vragen zijn : zijn de resultaten van een filmscanner minder/even goed/beter dan de resultaten van pakweg een Nikon D70. Welke scanner geeft me de beste kwaliteit en blijft enigszins betaalbaar. Zelf denk ik aan de Nikon Coolscan V ED of de 5000 (hoewel dit mijn budget tot het uiterste uitrekt). Ik werk uitsluitend op kleinbeeld en vooral Zwart/Wit (Kodak BW cn en Tri-X)
          bedankt voor jullie tips en opmerkingen
          Ik bezit ook de voorganger, de Nikon 4000 ED + SA-30 filmrol houder. Duur machien geweest (2.250 euro) en mijn grootste miskoop ooit. Een jaar later of zo heb ik, feitelijk uit pure frustratie, een D60 gekocht (was toen 2.500 euro). Man, man, ik had dat vééééél eerder moeten doen en die scanner nooit mogen kopen.

Comment

Zit hier ook nog met een 1000-tal dia's die ik graag zou digitaliseren maar om daar nu speciaal die scanner voor te gaan kopen
            Soit, in "Réponses Photo" van april staan er testen. Zal enkel deze tussen 400 en 800 EUR vermelden (met punten tussen haakjes):

Pacific image PrimeFilm 3650 Pro3 (80/100): 400 EUR
            Konica Minolta Dimage Scan Dual IV (78/100): 500 EUR
            Epson F-3200 (84/100): 800 EUR
            Nikon Coolscan V (92/100): 850 EUR

De prijze, zijn indicatief. Als je van één of ander model de pro's en contra's wilt weten, geef maar een seintje.
            Website: http://www.d-eye.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
              Ik bezit ook de voorganger, de Nikon 4000 ED + SA-30 filmrol houder. Duur machien geweest (2.250 euro) en mijn grootste miskoop ooit. Een jaar later of zo heb ik, feitelijk uit pure frustratie, een D60 gekocht (was toen 2.500 euro). Man, man, ik had dat vééééél eerder moeten doen en die scanner nooit mogen kopen.
              kan ik volledig inkomen, was bij mij juist hetzelfde, ga voor di gi taal
              vroeger ook analoog (EOS en Pro filmscanner )
              Last edited by Guest9; 22 maart 2005, 16:18.

Comment

Sorry,

deze topic wat uit het oog verloren...

Ik werk nu hoofdzakelijk al digitaal, maar zwart-wit is toch nog prachtig als je het analoog kan doen...
                Enkel vind ik het soms veel werk om alles analoog te doen. Daarom wil ik al zeker mijn contactjes digitaal afdrukken, en de occasionele foto's ook.

De pareltjes blijven bij mij analoog afgedrukt. (Toch nog wat meer pit in die foto's)

Heeft er iemand ervaringen met de Minolta Dual III ? Deze wordt tweedehands aangeboden.

Alvast bedankt voor alle informatie...
                Nikon D300 & een beetje glas...
                Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Heeft er iemand ervaringen met de Minolta Dual III ? Deze wordt tweedehands aangeboden
                  Geen ervaring mee, maar info vind je hier

Gr,

sailor
                  Lid: BD 0249BE
                  D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

Working...
                  X